tänk....

jag tror alla människor borde tänka över lite om det är värd att såra folk... får man så mycket av att kränka ner på andra?

alla ni som läser min blogg, tänk över varför ni gör det..

finns vissa som bara klagar hela hela tiden.. varöfr lägger ni energi på mig.. jag är bara jag...

och ni som stöttar, tack det behövs verkligen kan jag berätta!

alla lever vi olika liv och ingen vet 100 % sanning om varje människa..

tänk på det..

ni vet inte hur jag ha det.. så uttala er inte .. ni vet inte heller hur jag tar hand om tellus.. så ingen ska komma och kränga ur sig nått om det..

lika så, jag sitter inte och skriver vad jag tror om er..

ville bara säga det..

RESPEKT

inte många som har, inte alltid jag heller...



det jag inte dör av, gör mig starkare..

stämmer det?

time will tell..

kanske ser ni mig aldrig mer?

kanske gör ni det?



remember me...


Kommentarer
Postat av: Ericaa

kämpa <3

2012-01-02 @ 21:55:11
URL: http://ericaaxell.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ge aldrig upp hoppet Olivia, en dag kommer allt kännas perfekt <3

2012-01-02 @ 22:31:17
Postat av: Vendela

Du är stark, och det kommer bättre, lättare tider som är värda att vänta på! <3

2012-01-02 @ 22:37:16
Postat av: Anonym

Ibland kan det kännas som att du använder bloggen för att beklaga dig, tror att det är det, plus att folk är avundsjuka, som gör att folk klagar. Dock tycker jag att det är starkt att du vågar erkänna att även du gör fel, du visar en ny sida av dig och det är starkt! Keep fighting girl.

2012-01-02 @ 22:49:53
Postat av: Josefine

Hej Olivia.

Vill börja med att säga att jag läst din blogg ett tag nu, men har väl inte kommit mig för att kommentera. Är inte så bra på det alla gånger. Men sedan den kvällen jag kom in hit, så fastnade jag för din blogg... Tyckte den var mysig, och streckläste hela samma kväll :)



Jag blir väldigt berörd av det du skriver, när du mår dåligt osv. Och jag tänker på dig lite då och då i min egen vardag, undrar hur du och Tellus har det... Jag skulle vilja ge dig några visdomsord, trots att jag inte är så många år äldre än dig (22 år gammal är jag..) men jag har också vart 16 år, haft det tufft med kärlek och omgivningen i övrigt. Och för det första, det blir bättre med tiden, när du blir äldre kommer du blicka tillbaka på din svåra tid och se vad du lärt dig från den och hur den påverkat och format dig som person.

Ett råd till dig idag, vore att fokusera på vad som får dig att må bra - du gillar ju att syssla med musik, gör det. Fortsätt ta fin hand om Tellus, umgås med din familj och dina vänner och som sagt gör det du själv mår bra av. De som inte visar sig kunna leva upp till dina förväntningar kanske inte hör hemma i ditt liv på det sätt som du själv tidigare trott?

Sätt dig först, så småningom kommer allt att bli så mycket bättre, man är ledsen, sen blir man stark och ledsen på samma gång, sen går man vidare och sen flagnar minnena och man går ut på andra sidan med vetenskapen av hur mycket man vunnit på det man gjort för sig själv.



Ta hand om dig själv! Och mys med din goa familj som du verkar ha så fin kontakt med, jobba på i skolan som du verkar vara väldigt duktig med!



Kramar <3

2012-01-02 @ 22:57:33
Postat av: sara

hur gör du för att ALDRIG ha finnar? vad använder du för produkter?

kram!

2012-01-02 @ 23:02:44
Postat av: Anonym

Hej Olivia!



Tycker alla människor som är elaka borde utplånas typ, men jag är inte perfekt och har också varit dum massor av gånger i mitt liv.

Men folk som går in och läser folks bloggar, facebook och sånt bara för att kunna kommentera dumma saker har jag ingen förståelse för.

Läste ditt nyårsinlägg nyss och jag tycker att skriv av dig på bloggen om dina känslor och nu detta året försök lägga allt bakom dig, eller så mycket det bara går och fukosera på allt bra i ditt liv och ge dig ett nyårslöfte att lita på dig själv och inte ta åt dig av allt som sägs. :-)

Det är inte lätt, men försök lägga det du är glad över. Tellus, din familj, kanske skolan, dina vänner där och gör det du vill göra i livet.

2012-01-03 @ 01:12:23
Postat av: Angelica

Hej Oliva!



Jag har läst din blogg i ett par dagar och jag måste säga jag tycker du är fantastisk, som tar hand om din söta Tellus "fint namn". Det är inte många som förstår att det kan vara på frestande ibland. Det som inte knäcker dig, gör dig bara starkare. Tro mig den meningen tvivlade jag på för många år sen. I år fyller jag 29 år och sitter tänker tillbaka på just den mening att den var bull shit men... Det har inte knäckt mig än, och tro mig utmaningarna och motgångar har varit många. Men ta med varje erfarenhet från dessa utmaningar och motgångar så ska du se att allt kommer bli toppen.

Och alla dom som klankar ner på dig, skriver dumma saker. det gör dom för i ,ona ögon är dom svarsjuka på att du klara att både gå i skola och ta hand om din son.Och det hade inte dom själva klarat. Vissa människor kan bara inte hantera att andra klarar vissa saker bättre. En sak till vissa människor inte kan hantera det är dom som vågar blotta sin själ i sin blogg och som kan erkänna att även dom gör fel. Det är inte många som vågar detta, men du gör- Och det är underbart fortsätt med det. Jag beundrar dig enormt.



God fortsättning till dig och Tellus.



Kram Angelica



ps jag röstade på tellus <3, läs gärna min blogg ds

2012-01-03 @ 08:32:12
URL: http://fyraiiifamiljen.bloggplatsen.se
Postat av: A

Till dig OLivia!



Vet inte riktigt hur jag ska börja...Fick höra om din historia i någon tidning innan du fick din Tellus.Sen så klart pratar alla sin skit...

Till största delen för att du är så ung, tror jag.

Ingen kanske trodde att du skulle klara av ett barn, MEN jo det fixar du.Vem som är pappan hit och dit, det vet du och alla andra BEHÖVER inte veta om du inte vill. Nu valde du ju att vi fick veta.Men klart att det ska spekuleras...

Jag känner dig inte mer än här.Jag skulle lätt vara din vän för du har fått mig att tänka om bara genom att skriva.

En stor kram från mig och massor av lycka o styrka.

2012-01-03 @ 09:41:16
Postat av: Magdalena

Du ska bara fokusera på din son och att han och du mår bra. Lägg ner allt annat.

Det finns alltid folk som sviker, så är det hela livet.

Hur snäll man än är så är det alltid någon som trampar på en, tro mig, jag har alltid varit för snäll. Först nu när jag är närmare 40 år har jag lärt mig att ryta ifrån och be folk fara och flyga. Mitt liv är värt mer än att umgås med de som inte vill mig väl. Livet är kort. Även om det känns långt nu när du bara är 16.

Kram!

2012-01-03 @ 09:52:50
Postat av: Therese

olivia, jag har följt din blogg sen början. Du e fruktansvärt stark. Du har verkligen mognat själv som person sen du fick tellus.. Bara för att du är ung säger inte det att du e en dålig mamma, tvärtom. Jag känner en del som e mycket äldre än du som inte vet hur man ska ta hand om sitt barn. Du ger tellus allt. Du e verkligen en förebild för andra unga tjejer. Kämpa på, det kommer bli bättre. Du behöver inte idioter och annat löst folk i din närhet. dem e inte värda din uppmärksamhet.<3 kram din gamla granne :)

2012-01-03 @ 10:32:46
Postat av: Lizzie

Du är stark Olivia!!

Stor kram till dej <3

2012-01-03 @ 15:17:35
URL: http://frunilsson.favs.se
Postat av: Jenny

du är stark! kämpa! :) du verkar vara en toppen person, tellus ska va glad som har dig som mamma och din familj och dina vänner ska vara glada som har dig !! och jag är glad att jag får läsa din blogg, för den är väldigt bra! :) ta hand om dig ! kram

2012-01-03 @ 21:06:53
URL: http://erlandssonjenny.blogg.se/
Postat av: emma

Olivia!

kan börja med att säga att du är en sjukt söt mamma och inte bara en mamma, utan en person. Du är en människa med känslor, precis som alla andra. Jag förstår inte hur folk kan ha mod till att kränka och trycka ner en sån fin människa som dig. Jag har följt hela din resa här på bloggen och gud vad stark du är, du inspirerar verkligen mig. Tellus ska vara glad över att ha en sån mamma som dig, finns inte många såna.

Ville bara att du skulle veta att jag och många andra beundrar dig och tycker du ska kämpa, försöka ta dig igenom all skit och se positivt. Ta hand om dig, många kramar!! :)

2012-01-03 @ 22:37:03
Postat av: lisa

Olivia du är en otroligt stark persson! ignorera de elaka kommentarerna, de kommenterar elakt för att de är avundsjuka och att de inte trodde att du skulle klaraa detta så fantastiskt bra som du har gjort! det viktigaste är att du o tellus har de bra, ta åt dig av de stöttande kommentarerna o strunta i resten!

du kommer klara detta utmärkt, du är en så fin o underbar mamma, tellus kommer vara så stolt att presentera dig som sin mamma, som sin mamma som klarat att uppfostra honom på egen hand, som sin mamma som alltid står på benen och sätter tellus på första plats! fortsätt att kämpa olivia, jag håller tummarna för dig varje dag och önska ditt och tellus bästa! Kram på dig

2012-01-04 @ 01:18:29
Postat av: Emelie Carlsson

Så stark som du alltid varit och som du egentligen antagligen är innerst inne.. Du ska aldrig aldrig ge upp Olivia !!:)

2012-01-04 @ 01:22:57
URL: http://emelieccarlsson.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag är så sjukt beundrad utav dig, här om kvällen kunde jag inte sova då satt jag och läste igenom hela din blogg från första till sista inlägg. Du är så sjukt cool. Nästan alla ungdomar hade bara sagt no way och gjort abort om dom hade fått ett sådant besked du fick. Men du har kämpat, du har varit ensam, fått ta tag i saker som många inte kan dröma om att en tonåring ska. Antar att många är rätt elaka mot dig och behandlar dig orättvist just eftersom du är mamma och det är FEEEL (!!!). Jag själv är 14 15 om en månad att ja själv skulle klara det som du gör är ja inte säker på och jag brukar ändå ses som en väldigt stark person och det förklarar bara hur åta HELV*TE stark du är. Stå på dig för du lär komma längst i slut ändan! Go You !

2012-01-04 @ 16:20:22
Postat av: Emma

Oj, hur kändes det att veta att du var gravid? Jag menar när du bara är 15 år? (eller var) :)

2012-01-04 @ 18:35:51
URL: http://emmaaaolsson.blogg.se/
Postat av: Anonym

Olivia!

Även om jag inte känner dig men du verkar sjukt stark och fler människor borde läsa din blogg och förstå dig. Du skriver sjukt bra texter om hur människor beteer sig!

2012-01-04 @ 21:28:23
Postat av: Karin

Jag läser din blogg för du ger mig bättre självförtroende! <3

2012-01-04 @ 22:12:14
Postat av: Josefine

GRYMT BRA SKRIVET!

2012-01-06 @ 12:48:27
URL: http://josefineeee.blogg.se/
Postat av: sophie

Om du klarar att uppfostra ett barn själv , kommer du klara allt i framtiden !! du är stark. jag tror på dig!

2012-01-06 @ 21:24:14
Postat av: anonym

Detta är en kommentar till er som vill stödja Olivia. Snälla, uppmuntra inte Olivia till att hon ska uppfostra Tellus ensam. Eller att hon klarar allt ensam. Det finns en underbar pappa med i bilden som från det att faderskapet var fastställt har kämpat för sin son. Tellus behöver båda sina föräldrar och om ni vill stödja Olivia, hjälp henne att förstå att Tellus behöver dela både sin pappas och sin mammas vardag!!

2012-01-07 @ 00:12:10
Postat av: Felicia

Olivia, jag börjar bli orolig!:/

2012-01-07 @ 13:18:45
URL: http://feliciaholmstedt.blogg.se/
Postat av: Hanna kjell****

Såg dig i någon tidning om din graviditet, hoppas allt går bra för dig i framtiden med bebisen :)

2012-01-07 @ 20:20:04
Postat av: saandra FOTOBLOGG

jag skulle vilja att du kunde kolla på min gerbilblogg, finns länk på min blogg!

2012-01-08 @ 15:55:42
URL: http://saandrasfooton.blogg.se/
Postat av: Johanna

Olivia, läste om dig i min mormors Året Runt. Stå på dig, alla erfarenheter är till slut bra erfarenheter. Att livet är tufft är ingen hemlighet, det gäller bara att bita ihop och ta vara på det fina livet har att erbjuda! Jag hejar på dig :)

2012-01-08 @ 17:53:51
URL: http://sundayrockstar.blogg.se/
Postat av: Hanna

Hoppas att du har det bra i Egypten, Olivia!!! Ni är värda lite semester :)

2012-01-08 @ 23:01:13
Postat av: c

hej okej olivia har en blogg och hon skriver om sitt och tellus liv, men hallå det är hennes barn och hennes liv ingen behöver säga åt henne vad hon ska göra. de är bara avundsjuka personer som kommenterar

alla spydiga kommentarer, det är ju faktiskt så att olivia har uppfostrat tellus själv och jag tycker att hon har gjort det jävligt bra. det är nog inte så många som känner henne som har kommenterat vad hon ska göra och på vilket sätt hon ska uppfostra/ta hand om tellus. så låt henne vara. hon har ju faktiskt tagit på sig det ansvaret att ta hand om sitt barn och hon klarar det galant. och det är väl klart att hon skriver ut att hon mår dåligt för att hon vill ha lite stöd. och nu får hon det, as bra! men en liten jävlia spydig kommentar kan göra ont. så alla idioter där ute som tänker kommentera något onödigt nästa gång, tänk er för innan ni kommenterar. era as

2012-01-09 @ 00:31:09
Postat av: cassi

kämpa, var stark, du klara allt!

2012-01-09 @ 12:34:00
Postat av: Jenny

Fick tips från en kompis som sa "läs den här bloggen, den ger så otroligt mycket peppning, du kommer känna igen dig i henne", och hon hade helt rätt. Din blogg är verkligen värd att läsa! Jag vet inget om din bakgrund eller ditt liv (mer än det du skriver om här) men ändå påminner mycket av det du skriver om mitt eget liv. Jag blev gravid när va 17 och idag har jag en underbar dotter på 1,5 år. Livet är kan va svårt, men ge aldrig upp!

2012-01-13 @ 17:24:45

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)

Blogg

Kommentar