utmattad kille

började dagen med att åka till tomelilla och träffa madde!

där lekte vi för fullt och sedna åt vi jotdgubbar och läste taxfree inför resan :D

påvägen hem blev tellemannen trött <3

sen tog jag en promenad hem från tåget då ja öven trampade på typ ett spik eller nått... jätte sönt för ja hade redan sko skav.. men men jag dog inte :)

när vi kom hem fikade vi lassange och sen kanelbulle :)

tellus duschade och när jag vända mig bort en sekund s¨å hade han tydligen lärt sig utav mig, så då hade han världens störtsa inpackningsklick på huvudet.. det smörjde han in galant ;) busunge haha !!

tellus fick en solhatt och två tjöjor av mormor idag <3 tellus mormor .. <3

sen blev det grillat ikv! och lite efterätt..

heja sverige.. men vi gick och nanna så sverige förlorade ju..

haha

hör och häpna.. jag sakna faktiskt en bebis mage ikv, mysa och känna sparkar.. fast nix pix inget jag vill egentligen.. kom bara på känslan lite :) hhe

ps. skånetrafiken är helt sjuka!

för det första är jag 17 alltså ungdom, men eftersom jag fått barn ska jag som ung mamma drabbas , med 0 kr inkomst ska ja behöva betala vucenbiljett.. tycker jag inte  är ok.. men men ..

när jag åkte tåg idag, så satt en stackars tant bredvid mig och hade med sin cykel..  hon hade tryckt biljett till sig själv och när tågvärden kom så bad hon om biljett..
hon visade den och sedan snäste hon: var ör biljetten för cykeln?

tanten blev helt förtvivlad och sa att hon letat efter information om det men inte hittat så hon trodde det var okej..

då sa värden att det var inte hennes problem utan att tanten fick ta sitt ansvar och kolla upp rätt fakta.. och om hon inte förstod hur man tyckte cykle biljett s¨fick hon lösa barnbiljett till cykeln.. 800 kr böter... meeen hon skulle vara snäll.. så hon kastade ist av tanten på nästa hållplats där hon fick trycka om sian biljetter och vänta en timme på nästa tåg.. snällt.. känslokallt kallar jag det..










Kommentarer
Postat av: Anonym

Lär du ditt barn att sitta på borden?

2012-06-17 @ 21:56:10
Postat av: M

Får man fråga hur tågvärden såg ut för det va kanske samma som va otrevlig till mig förra veckan :p haha

2012-06-17 @ 22:03:52
Postat av: Johanna

Jag hade lagt mig i och protesterat mot tågvärden. kollat upp vad hon heter och skickat in klagomål. så får man inte bete sig, de har inte alla rättigheter att bete sig som svin.

2012-06-18 @ 09:54:17
Postat av: Anonym

0 kr i inkomst, men att shoppa massa kläder och dyl finns det pengar till. Hur går det ihop?

2012-06-25 @ 16:31:04
Postat av: Linnea - Mamma till Matheus

Liten sötnos du har, och väldigt annorlunda namn, coolt! Hur kom du på det ? :)
Har själv en liten grabb på 2 år som heter Matheus.
Gillar bloggen, kolla gärna in min!
Ha det så bra!

2012-07-09 @ 14:27:34
Postat av: Julia Lemon

Vad fina ni är båda två! :)

2012-09-10 @ 15:18:17
URL: http://julialemon.nu/

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)

Blogg

Kommentar