tivoli köpenhamn

igår hade jag och min ena lillebror och min pappa en heldag tillsammans! vi började dagen med att kasta oss på cyklarna och cykla till tåget! sedan tog vi tåget till danmark köpenhamn! där vi gick på tivoli för vi är helt galna i karuseller! vi åkte precis ALLT. och då menar jag allt... okej inte små flygplanskaruseller men allt annat vilt haha ;)
vi började med picknik i gräset i solen. sedan var det full fart att börja åka!
fritt falla
barodahlbanor
lopingar
och allt som heter karuseller... haha
 
vi gick på ett undervattens akvarium där vi såg hajar, rockor, tropiska fiska, bläckfiskar, sjähästar, taggbollar, pirajor och många andra fiskar.
 
vi åt mat på en båt ute i sjön, det blev grilltallrik på karibiskt sett för dom andra och jag tog kyckling med dom godaste pommesena jag ätit och en stor fin sallad till!
 
sedan fortsatte vi att åka!
 
tänkte bjuda på 3 bilder, rkar inte ladda in fler...
 
på den ena åker vi demonen som där är 3 olika lopingar, först en hel rund loping som man skjuts upp i efter en grym nedförsbacke och sedan en halv loping och sist kör man rakt fram och vänds upp och ner och då tas fotot ;)
 
jag skrattar som fan men pappa sa: hur fan kan man skratta? hahahahaha
 
den andra fotot är på en bergodahlbana! visst är man snygg? fotomodell hahaha :D
 
tog en glass, 2 kulor och lite mjukglass, kokos kula och chokladgroda med sprit i kula.... gott!
 
innan vi tog tåget hem blev det en pommes tallrik till..
 
sen smakade jag sockervadd ocg lite annat tivoli godis av lillebror :)
 
just det vi tävlade i lustiga huset också och jag vann ;) haha
 
sen blev det tåget hem och då var man heeeelt slut!
 
när man kom hem så beställde dom pizza med det orkade inte jag så sån tur var hade mamma köpt 2 liter jordgubbar och mums musm! tack tack sa jag! hahaha
 
hade en sjukt rolig dag :)
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Fanny - Mina val, mina problem.

Ni verkar haft det bra,jag själv har varit i Stockholm på Gröna lund !

Ha en bra kväll:)

2012-07-06 @ 18:35:45
URL: http://sskyttefanny.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)

Blogg

Kommentar