Julkrans!

Gjorde en megakrans idag i skolan!

tänkte visa med bilder och berätta väldigt kort hur det går till!!

för är den helt tom , en bas och innuti är det halm så man kan sticka i saker!

sen klipper man grane eller mossa eller vad man nu vill ha..

jag klippte grane i små bitar och var sedan noggrann med att täcka hela basen..

sedan snurrara man ståltråd efterhand som man bygger på med mer grane!

när ringen är klädd kan man börja välja deckoration..
jag valde att "specka" i en växt längst ner.. man använder ett väldigt skart verktyg och hugger genom kransen så rötter och allt sätter sig hårt i kransen!

sen tog jag äpple och apelsin skivor och stjärn anit och pybntade med!

tilsut gjorde jag en rosett och satte fast!

bandet som kransen hänger i flätade jag av massor av band!






Kommentarer
Postat av: Annette Olsson

Jättefin krans du gjort Olivia. Kan man köpa dom genom skolan? Mormor älskar dig och Lillemannen Tellus. Såg att du ringt mig, jag har jobbat idag o imorgon tors skall jag till Lund. Vi hörs gumman. Puss o kram till er båda. Mormor o Gamlamormor.

2011-11-30 @ 23:07:46
Postat av: jennie

Åhh jag undrar de samma kan man köpa krans? och hur mycket kostar den ca? Jennie

2011-12-01 @ 15:36:20
Postat av: Felicia

Fin :)

2011-12-04 @ 20:32:42
URL: http://feliciaholmstedt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)

Blogg

Kommentar