till alla gravida!

gör ett inlägg till alla som är gravida, för jag vill att ni ska veta detta och ta det till er...

i början när man blivigt gravid vill man bara att man ska få en liten mage så att folk kan förstå och sluta gå runt och undra, men är ju stolt och vill visa upp och veta hur det känns när man väl blir stor..

sen när man blir stor tänker man nä bli inte störra här kan det stanna!

när man drar sig mot slutet är man rätt trött på att bära på den tunga magen som antagligen är vid det läget mega stor..

då vill man bara föda och sen börja gå ner i vikt så man kan bli en snygg mamma :D haha

vissa stunder tycker man att det är jobbigt att vara tjockis men samtidigt underbart och mysigt!

jag tror att man njuter mer andra gången man är gravid eftersom att man får dessa tankarna som jag fått efter att man fött..

jag kan sakna magen , att sitta på kvällen och se tv och känna hur det är ett litet liv där inne och sparkar och har sig..

att lägga tallriken på magen osv..

man uppskattar inte magen så mycket som man borde göra...

tro mig jag vet ni kan känna att ni vill gå ner och saknar er gammla kropp, men ta vara på tiden att vara tjock och njut av att ha ert bar i magen , det är ett mirakel att den hemliga lilla figuren kan leva där inne..

när ert barn kommer ut kan ni inte förstå att han/hon levt där inne.. ni glömmer hur det var när ni satt med det lilla undret inom er..

så njut njut och njut!

fick höra det jag med, men trodde inte på det, men jo jag skulle vilja ha tbx magen ibland för en stund ..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)

Blogg

Kommentar