♦ Kom till ro ♦

kan börja med att berätta kort om kontrollen på mvc idag..

kom dit , fick vänta i lite mer än en helv timme för dom var försenade..

sen tog dom som vanligt blodtrycket vilket har blivigt mycket bättre än det brukar :)

vägde mig, kan ju berätta att jag gått upp 20 kilo sen jag blev gravid, enligt mig är det mega mycket, hoppas dom kilona rusar av en sen igen ..

vi lyssnade p bebisens lilla ♥

jag ligger exakt på rätt kurva, och har följt den under hela gravititeten.. så min bm skunde inte bli nöjdare!

vi fyllde i papper om vilket sjukhus jag ville att barnet skulle gå på den , jag valde vårdcentralen för jag går själv på nova och tycker inte bebisen ska gå där..

jag har börjat fått uppgifter om att skriva ner på papper och fundera över förlossningen och amningen osv..

så det håller jag på med nu , ska snart renskriva det också..

amning, ja tack! enligt mig, smidigt och billigt.. så jag ska satsa på att amma , sen får vi se hur de går..

nu ikväll gjorde jag lite gulasch soppa och morotsbröd med ost på..

sen tog jag en lång runda med gucci..

nu sitter jag med tända ljus och ska snart se tv och mysa.. kanske äta lite glass eller nått annat gott..


Kommentarer
Postat av: Anonym

Har du något namn till bebisen? :)

2011-03-29 @ 21:09:02
Postat av: Carin

varför vill du inte att bebisen ska gå på samma sjukhus som du?

2011-03-29 @ 21:38:50
Postat av: Monica

Självklart ska du amma, det är det bästa för barnet...Ingen ersättning är likvärdig med modersmjölken.....Lycka till!

2011-03-30 @ 10:16:05
Postat av: Anonym

;onica lite fel där, dem som ej KAN amma (vet man ju ej från tiden väl är inne) har väl lika bra barn som dem som ammar...jag vet en som ammade till barnet var 7 månader och det barnet är sjukare än något annat barn, varannan vecka...och det är 2011 så ersättningen innehåller exakt vad dem behöver och det är ord från sköterskorna på bb!!!



Olivia många kilo men du äter också efterrätt varje dag så bra med jordgubbar och mjölk nu ;0)

2011-03-30 @ 13:33:43
Postat av: Monica

Hej!

Nej, jag har inte fel. Arbetar med kostrådgivning.



Att barn som inte ammas inte är "bra" skrev jag knappast eller hur? Du får nog läsa om mitt inlägg.



Självklart är ersättning ett alternativ om amningen EJ fungerar. Men alla mammor ska såklart peppas att amma! Det är det bästa för barnet ur alla synpunkter, dessutom är det billigt och man slipper krångla med flaskor.

Färdig, kroppstempererad mat direkt ur en varm mysig flaska...kan det bli bättre?

Ersättning innehåller EJ de viktiga beståndsdelar såsom modersmjölk gör, och som bygger upp det viktiga immunförsvaret.



Såklart finns det barn som ammas som kan vara sjukliga, kanske ännu sjukare om de aldrig blivit ammade alls?

Men överlag så är faktiskt barn som ammats friskare än barn som enbart fått ersättning. Det är rena fakta.

Har själv ammat mina barn 1 år vardera, och de är kärnfriska och har aldrig några infektioner förutom någon enstaka rinnsnuva (som dagis bjuder på...)



Olivia oroa dig inte för vikten. Det är helt normalt, och beror säkerligen på att du samlat en hel del vätska. Vätskan försvinner snabbt efter förlossningen genom att du kissar ut det.

Själv gick jag upp 14 respektive 23 kg med mina barn, men de försvann av sig själv utan träning.



Lycka till!

2011-03-30 @ 16:28:15
Postat av: Muhammed som var med i 3kanten

hoppas det inte blir mitt barn

2011-03-30 @ 17:03:04
Postat av: Lovis

Nej, Muhammed...det får vi verkligen hoppas, så barnet slipper såna gener som dina?

2011-03-30 @ 20:26:36

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)

Blogg

Kommentar