känslorna spelar spratt..

jag är stark det vet jag!

för att vara stark måste man vara svag..

men just nu är jag inte svag, det är bara känslorna som spelar mig ett spratt.. inte någon big deal!

så det  är inte farligt.. jag klarar mig , det gör jag oftast..

men visst lite ont i hjärtat gör det imellanåt..

tro mig jag blir förbannad över mycket.. men jag måste intala mig själv att andas och ta det lugnt!

jag är stolt över mig själv..

jag har aldrig varit som alla andra, så varför skulle jag bli det nu ?

det är ändå försent för det är ingen vanlig sak att bli så ung mamma..

längtar efter min son , dessa få dagar när solen visat sig så har man fått riktiga vårkänslor! och då har jag drömt mig bort hur jag går med min lilla pojke i vagnen, ah vad härligt det kommer att bli när han är här hos mig och kan ligga i min famn, klä på honom hans små kläder, och blöjorna som är så små..

längtar så efter honom..

undrar när han kommer att komma.. när det är dax..

hur kommer det gå till? jag vet ju fortfarande inte om det blir kejsarsnitt eller inte..

han har ju inte lagt sig rätt, och nu är det så trångt så han har nog svårt att hitta rätt..

man känner hur han pressar och nog försöker.. men tyvärr lägger han sig inte neråt :(

känner bara för att skriva av mig lite nu.. eller det bästa hade varit att gå och sova , för jag är trött och då bubblar känslor upp ännu mer..

men jag kan berätta att jag tvis i min lägenhet, jag är så tacksam och det har verkligen blivigt fint!..

jag vet att ni vill ha bilder, men jag är osäker.. har tänkt efter, och det finns ju idioter som njuter av min blogg, och det är kanske inte så bra om dom får se allt jag har här osv..

men det känns som att jag kommit lite mer till ro iaf, kan koppla av här och känner mig som hemma, det är mycket skönt!

sover bra, eller ja, så gott som jag nu kan sova, det är ju inte så lätt med alla tankar man har i huvudet, men jag sover bättre här än någon annanstans..

jag ser bara frammåt nu , de stora sakerna som sker nu fram över är än så länge min födelsedag på tisdag, och även då börjar unga mammor gruppen inför förlossningsförberedelser..

sen den sker den störta händelsen inte så långt ifrån.. det är ca 5 veckor kvar imorgon!

och enligt mig går veckorna snabbt..

känns som jag sitter här och pratar med någon , men jag inser nu att jag sitter och skriver och faktiskt bloggar, känns som jag precis öppnat mig inför en vän eller någon som känner mig , men tänk att främmande folk faktiskt läser detta.. men jag bjuder på det, iaf idag, eftersom jag skrivigt så mycket nu tänker jag inte radera alt , haha det är jag ganska bra på att göra .. skriver avmig sen ångrar jag vad jag skrivigt, men det tänker jag inte göra nu.. för det kan få stå kvar.. skulle kunna skriva hur mycket som helt just nu , men jag skippar det, ska se på tv och sen sova..

imorgon blir det upp (ursäkta) men jjävligt tidigt jämfört med vad jag brukar.. ska nämnligen färga/slinga håret.. så får se vilket det blir..

natti natti alla folk som läser bloggen , måste bara säga att jag slutas aldrig förvånas över att vissa folk läser bloggen , varje gång någon säger , jag läser din blogg varje dag, haha jag blir lika chokad varje gång att någon faktiskt gör det, för jag förstår inte att folk faktiskt gör det.. dom siffrorna betyder lixom inte så mycket för mig , enligt mig är siffran liten , men om man tänker efter så är den kanske stor? hmm jag vet inte , men det är både kul och negativt att höra att vissa läser bloggen :)

vissa gör det ju bara för att götta sig i mina bekymmer och att dom antagligen mår bra av det.. men det finns folk som läser för dom stöttar och mesta delen är nog för dom e nyfikna ;)

men men jag är också nyfiken!!! fast på ett annat sätt ..

olivia sluta nu skriv!!!!!!!!!!

GODNATT!!!!!


Kommentarer
Postat av: Anonym

hej hej.

jag tycker verkligen att du är jätte modig för det du går igenom, allt jag dagdrömmer om är att få barn i framtiden!

jag tycker att det är så jävla intressant att läsa din blogg!

hoppas allt löser sig för du verkar vara en bra tjej!

2011-03-10 @ 21:50:40
URL: http://johannavlundstedt.blogg.se/
Postat av: anna-ett barn på jorden, en ängel i himlen & ett mirakel i magen

Tycker du ändå har en sån sund syn på det mesta och fin relation med din familj och det är jättebra.

Ja snopen och lite sådär generad o glad blir man om nån säger, jag läser din blogg.

Händer mig med ibland att främlingar kan säga, visst är det du som bloggar där? Jag brukar läsa din blogg osv :-)

2011-03-10 @ 22:17:20
URL: http://bambinidolce.blogg.se/
Postat av: Hanna

Olivia!



Du får ursäkta om jag "chockar ihjäl dig nu", men jag läser din blogg varje dag OCH jag läste den innan du ens blev gravid (när jag gick på VV med andra ord)



Minns när jag efter sommaren gick in på din blogg, du hade varit "off" ett tag så jag skulle mest kolla om du uppdaterat. Allt som står då är tre ord: Jag är gravid.



Höll typ på att trilla av stolen, men tänkte att de kunde va nån som ville skämta (typ blogrape), men det var ju inte så =)



Tänker mycket på dig och tycker att du verkar vara så fin och kärleksfull som person. Du kommer att bli en bra mamma!!



Kramar till dig!

Hanna

2011-03-10 @ 23:52:07
Postat av: Lixy

Bra blogg :)

2011-03-11 @ 09:29:16
URL: http://lixy.blogg.se/
Postat av: Anonym tjej

Du har verkligen blivit en grym förebild för unga mammor, med detta inlägget inser man det verkligen! Det liksom bara strålar självkänsla, målmedvetenhet och en gnutta klokhet och förnuft på det. Ångra därför inte att du var så pass öppenhjärtig som du skrev att du var i just detta inlägg, jag tror det behövs för att läsare ska känna som som en del av det du verkligen går igenom. Du kommer bli en bra mamma, bara fortsätt så som du gör och tror på dig själv :D Strunta i att lyssna på din omgivning, det är bara idioter som tror de vet allt och inbillar sig att de är perfekta.



Har läst din blogg sedan start och när jag läste att du skulle flytta blev jag genast rädd för din skull att idioter som du skrev kunde börja trakassera dig, så det du skrev idag om att du är osäker på att visa bilder osv tyckte jag lät mest vettigt faktiskt. Tyvärr finns det korkade människor som vill göra bra människor som dig ont så som sagt var försiktig! Dessutom vill jag inte att innehavaren av min favoritblogg ska bli skadad ;) Självklart är man nyfiken på hur det blev i din lägenhet, men lägg inte upp bilder förrän/om du känner dig helt hundra på att det är rätt.



(Oj, detta blev minsann en lång kommentar, men det kompenserar kanske för att jag inte kommenterat någonting innan)



Ta hand om dig och bebben! Kram!

2011-03-11 @ 11:12:30
Postat av: Linnea

Dina blogg är så otroligt bra! Kollar den varje dag :)

Kram på dej och lill killen :)

2011-03-11 @ 15:11:02

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)

Blogg

Kommentar