varmt och gott

idag var det fint väder igen !

så det blev att bege sig av till stranden !

dit kom även filip och carolin så det belv babyträff!


nog pratat om stranden ..

ikväll blev det tacos!

och nu snart ska vi äta chockladpudding med grädde!


och filmtajm!

ja förlåt ja måååste slarva .. men tro mig ja får ångest!!!!


har även världens duktigaste bebisar ;)

lille gucci min vovvis låg ute i trädgården helt själv och solade hela morgonen innan stranden !

och älskade tellemannen han har börjat upptäcka babylandet och sallra på handen ..


så både hela morgonen och nu under middagen har han lekat och sprallat supermycket och skrattat och pratat!

han "pratar" supermycket.. haha sååå söt!








fick en frga från en tjej som varit orolig över en sak om hon blir gravid.. det var ang bristiningar..
hon hade hört att unga mammor fick mkt bristningar och ville fråga mig hur det låg till..

tjeixen tjejen :)

det beror inte på om man är ung eller inte.. dom flesta unga jag hört har inte fått det.. det beror helt på hudtyp.. vissa har "elastiskt" skinn.. och vissa får det direkt!

håller med dig om att det är supertråkigt.. själv har jag inte fått på magen men tyvärr lite på brösten som kommer sjunka sen när  brösten inte bildar mjölk mer.. bristningar bleks som sagt.. men vissa försviner aldrig..

men som sagt där jag fått bristningar där e det täckt med en bh ;) men dom ska gå bort det är jag bestämmt med! för du har rätt med att det är inte så roligt.. det hade varit en annan sak om man är äldre och har familj och inte heeeeela livet framför sig.. det har man när man e ung "förhoppningsvis"

men så om man får bristningar eller ej det kan man inte rå för det beror på hur starkt ditt skinn är.. vissa köper massor med olja och bristingssalva osv inför gravititeten, men ändå hjälper inte det..

så tyvärr finns det inget svar på det utan man får hoppas på det bästa.. du får i vilket fall en del av det viktigaste i ditt liv pga av det :)




Kommentarer
Postat av: SOFIA

Hej fina du!

Ville bara ge dig ett tips att byta din textstil. Det kanske bara är jag, men det är lite jobbigt att läsa när det är "kurvig"

Kram

2011-06-30 @ 20:07:02
URL: http://annasofiamaria.devote.se
Postat av: Anonym

Ett bra tips... olivolja.Har inte en enda bristning efter en graviditet m uppgång på 12kg.

2011-06-30 @ 23:55:44
Postat av: Anonym

Till personen åvan: Ska man ta olivolja på bristningarna eller? försvinner dom då? :)

2011-07-01 @ 15:48:47
Postat av: Ullis

Hej!



Tänkte bara berätta att bristningar behöver man inte få bara för att man är gravid. Utan det är hormoner i kroppen som påverkar. Men det är ju vanligast när man är gravid. Men ofta så bleknar dom av sig själv efter några år så då syns dom ofta inte så mycket.



Visst är det inte roligt när man är ung och får bristningar. Men det är inte roligt när man är äldre heller. Jag fick inga när jag var ung. Men nu när jag var äldre när jag fick barn så fick jag. Inte så roligt men det finns ju mycket annat som är värre än det. Så det är bara att gilla läget tyvärr. Vissa får och vissa får inte.



Kram Ullis

2011-07-02 @ 08:12:36
Postat av: Anonym

2011-07-03 @ 23:47:37
Postat av: Lena

hej!! Jag fick se din blogg och vart nyfiken på den?? Tycker du har fått en fin kille, jag har själv en dotter på snart tre år hon är född 2008. Själv är jag 28 år har en blogg jag med om du vill kolla in den, kul med nya personer som har bloggar . ursäkta min stavning :) , hoppas du har det bra med grabben ??

mvh Lena

2011-07-05 @ 10:34:11
URL: http://isabellemariell.blogg.se/
Postat av: Julia

Du är så himla fin och du verkar sjukt stark!

Kämpa på som du redan gör!



/ Julia

2011-07-05 @ 22:46:08
URL: http://juliaedmundson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)

Blogg

Kommentar