igår maskerad, baby massage och skobad o lärar middag!

kom hem sent igår ( tisdag) så bloggar om min dag nu i stället!

dagen började med att jag tog en promenad till skolan där alla nior skulle samlas i margareta parken och ha maskerad och ha olika tävlingar tex rullebörs rejs och doppa huvudet i mjölo vatten osv.. och dragkamp...

alla var utklädda :)

jag kunde bara stanna en stund sen begav jag mig vidare på fots till BVC och gick på baby massage med Tellus.. det gick bra han tyckte nog att det var skönt :)

sen blev det en promenad ner om i stan och säga hej till mamma på jobbet..

sen gick jag ända hem till huset..

på vägen till huset hände en liten oturs grejj..

tells var super hungrig så jag bar upp honom och antagligen har nappen ramlat ur vagnen då.. vi gick vidare och han var ledsen så fick sätta mig på en bänk och ge honom tutte :P

sen kom jag på att napen var borta så det var bara att gå tbx hela väge och till slut hittade jag nappen haha sen gick jag hemmåt.. så man kan säga att det blev en lång runda för min del :)

när jag kom hem skulle jag göra mig i ordning inför skolbalen ..

men jag var så trött så jag vilade och som,nade till..

när jag vaknade hade jag en timme på mig att duscha, göra mig i ordning, sminka mig, klä på mig, föna håret som tar lååång tid, mata tellus , klä på tellus osv.. ni förstår..

men jag han precis...

vi tog bussen från skolan och åkte iväg på en hemlig plats som när vi kom fram visade sig vara Dannes lada , ( danne stråhed)

nu berättar jag resten av kv'llen i bilder!




så här såg man ut denna kvällen..







<3




<3





när vi kom dit fick vi våra placeringar.. vi fick ändra min så att jag kunde sitta längst ute på kanten ..
kollade runt i lokalen och fotograferades klassvis..




minglade och fick cider och snacks... som jag inte åt av för det var rensat på en minut haha




alla var finklädda och illar hade kostym och tjejer klänningar, tjejer som man aldrig sett haft klänning hade det och det var trevligt att se :)




scenen



till mat fick vi pastasallad med oliver osv.. men det tålde inte jag så jag fick ris.. till det var det kyckling och två olika såser road islan och lime sås..

och sllad till det och bulle..


det var väll gott :)



till efterätt blev det marängswish!



vi körde lite musik lekar och vissa lärare höll tal och sånt mellan grajsi mojs :D

till slut blev det dans med en riktigt bra dj! fast då blev det högt och jag var trött och tellus sov så pappa hämtade mig :)

just i det ögonblicket kände jag mig depprimerad för oj vas koj alla hade även dom alödra blygaste dansade och hade skoj.. och gud vad man blev taggad på att gå ut på dansgolvet..

jag hade chansen för lärarna sa att dom kunde hålla koll på tellus men jag är så dum och straffar mig sj'älv.. vill men står över för jag känner mig som en dålig mamma om jag går ut och beter mig som dom andra , skojar och släpper loss... dumt :(

så när ja åkte hem så kändes de väldigt utnför och tungt och ångest... fast glad att ja gick dit i alla fall :)


Kommentarer
Postat av: Tanja

Det var bra att du kom och Tellus uppförde sig exemplasiskt, vilket tyder på att han är nöjd med sitt liv!

2011-06-08 @ 18:14:31
Postat av: Caroline

Snygg outfit! (:

2011-06-08 @ 18:37:44
URL: http://carolineanderssonfoto.blogg.se/
Postat av: sara

hur kan du känna dig som en dålig mamma bara för att du vill ha skoj? det är liksom med skolan annan sak om du skulle ut o festat bli full o så nu när han är så liten. men även det känns jobbigt o så, så för eller senare kommer det ju bli att du vill ut o så. så gör alla föräldrar !! menar hur blir det då på studenten din? vara hemma till trappan kallan o sen hem igen ? du ska INTE känna dig dålig olivia tror tellus tycker att du borde unnat dig det

2011-06-08 @ 19:25:39
Postat av: Anonym

Det är ju självförvållat att du skaffa Tellus, så ångest behöver du inte ha, ditt val ju

2011-06-08 @ 22:21:35
Postat av: Emma 16 & mamma

Snygg outfit! :D

Det är bra av dig att alltid sätta Tellus i förstahand, tycker jag, men glöm inte bort dig själv. Det är så lätt hänt att glömma bort att njuta av alla stunder och att roa sig ibland. Vi är unga och det är meningen att vi ska ha roligt ;)

Ha en bra dag!

2011-06-09 @ 07:17:18
URL: http://mommyemma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)

Blogg

Kommentar