Från dåligt till bra!

Morgonen började lite känsligt..
blev lite nere och "ledsen"
kändes tyngt..

loggade in på facebook och såg att alla hade skrivigt nått liknanade detta: JAAA jag är överlycklig jag kom in på mitt förstahandsval , yes detta var min dröm!

jo ja asså jag kom också in på mitt förstahands val , men jag måste ju tacka nä eftersom jag måste ta hand om tellus.. plus att jag har aldrig drömt om att jobba med något speciellt.. utan jag har alltid levt i min fantasi och velat bli artist eller skådespelare osv.. det är ju det jag älskar.. att sjunga och stå på scen! eller modell!

så inte bara å fb utan telefonsamtal från en vän som var överlycklig där föräldrarna gråtit av  glädje osv.. glad för hennes skull absolut<3

men som sagt morgonen började tungt..

ska faktiskt maila skolan och fråga om dom kan tänka sig sammarbeta med mig så jag kan få plugga på distans och komma dit med tellus nån dag o visa arbeten osv..
tror inte det funkar men det e värt ett försök..


blev iaf att ta en promenad ner till stan med mamma..

sen vidare till lägenheten som jag sagt upp!

det är alldeles för jobbigt att bo på 3e våningen med en bebis..

får parkera vagnen ute i garaget. dela vagnen, bära upp tellus och delarna till vagnen .. ner för alla trappor.. hämta väskor.. upp igen .. ner igen oh hämta resten och upå igen .. jobbigt!

sen är det en tak våning.. varmt! och eftersom jag inte är där så mycket så har jag inte tid att lufta.. så a varmt!

iaf farfar kom med vår lastbil så mamma och han hjälptes åt att bära ner byråar och ite små saker..

sen körde vi hem..

det som jag sålde innan är sålt! pang sa det så va det väck ;)

det blev middag tacos och även kycklingbitar och ost o kex..

till efterätt kom farmor upp med chokladtårta och grädde och blåbär och hallon!

hon testar olika tårtor som ja får provsmaka inför dopet!

den va underbart god :)


till tårtan drack vi pina colada!


ikväll blev det film!

snart läggdax!


Kommentarer
Postat av: Maria || 17 år o mamma till Simone

Om du pratar med rektorn brukar de vara medgörliga så att du kan plugga på distans eller få någon typ av hemundervisning.



I värsta fall går det ju att söka om till gymnasiet nästa år eller nästa igen. när du känner att Tellus är gammal nog att börja på dagis eller få någon annan typ av barnvakt medan du är i skolan.



Hejar på dig :)

2011-07-01 @ 22:00:44
URL: http://mirizin.blogg.se/
Postat av: :)

men du kan ändå tänka positivt olivia, du har något som inte andra har, en fin son. :)

2011-07-01 @ 22:27:23
Postat av: Anonym

Stå på dig Olivia!

2011-07-01 @ 22:29:34
Postat av: Milo

Bry dig inte om alla dumma o onödiga kommentarer. Jag tror det fixar sig på ett eller annat vis. Du verkar begåvad och jag tycker du gjorde helt rätt som behöll Tellus.

2011-07-01 @ 23:37:09
Postat av: Anonym

Hade du inte förråd :S bor med på tredje våningen med två barn.

2011-07-02 @ 21:18:39
Postat av: Maria

Shit det där såg gott ut.

Starkt gjort av dig att skaffa barn i så ung ålder. Stå på dig!

2011-07-05 @ 13:26:23
URL: http://marai.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)

Blogg

Kommentar