En blomma i Afrikas öken!

Wow, jag sa att jag skulle berätta om filmen..

hyrde filmen som heter: En blomma i Afrikas öken!

kan verkligen rekomendera den till er alla!

berörande nästan till tårar, gåshud , och massor mer känslor!

en sann historia!

den har funnit i böcker sedan innan , jag som inte har lugn i mig att sätta mig o läsa en bok har bara läst böckernas baksida och halva första boken :P

det jag han läsa i boken var hemskt verkligen och alla berättade att den skulle vara super bra!

så när jag nu såg att filmen kommit ut så bara var jag tvungen, det var verkligen ett  MÅSTE att se den..

precis som jag visste så var den toppen bra!

handlar om en afrikans flicka som blir bort gift och då försöker hon rymma, hon lyckas..

kommer till usa eller va det va.. och städar..

då blir hon upptäckt av en modell argentur, en mycket känd man..

bla bla bla..

hon blir en känd modell och talar ut till alla..

om en viss sak som hände henne och alla andra.. och som tyvärr fortfarande pågår.. ca 6000 om dagen ... KÖNSSTYMPNING! HEMSKT!!!!!!!!!!

men shiet ja jag kan verkligen rekomendera den !

ni som gillar böcker kan ju även läsa dom!











Kommentarer
Postat av: Linda

hejsan , vill du vara med i min tävling där du kan vinna en cykel:D?

2011-07-19 @ 23:04:46
URL: http://www.nattstad.se/LindaLinnros
Postat av: Ullis

Hej!



Den bästa boken som jag läst. Kunde inte lägga den ifrån mig utan läste hela på en gång. Rekommenderas verkligen!



Ha det bra.



Kram Ullis

2011-07-20 @ 08:55:17
Postat av: Tanja

Den är mycket bra och jag pratar gärna och mycket om den på skolan. Har försökt att få killarna att läsa den, aldrig lyckats!!!! Du får läsa tvåan oxå!! Intressanta funderingar kring den!

2011-07-21 @ 22:24:46
Postat av: josefine

2011-07-24 @ 13:07:47
URL: http://joosefashion.blogg.se/
Postat av: josefine

oj råkade skicka en tom.. Har själv läst boken, och tyckte om den mycket! Visste inte om att den fanns som film, så nu vet jag vad jag ska kika på för film idag! :)

2011-07-24 @ 13:09:07
URL: http://joosefashion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)

Blogg

Kommentar