Tips! spikmatta & spikkudde

Då var det ännu ett tips på bloggen..

Ikv tipsar jag om spikmattan och spikkudden..

första gången/gångerna kan de vara obehagligt att lägga sig.. det bränner till lite osv..

men man vänjer sig o det är faktiskt riktigt skönt..

de får igång blodcirkulationen och hjälper musklerna att slappna av..

jag har välidgt ont i ryggen just nu så jag ligger rätt ofta på den .. och jag inbillar mig iaf att det hjälper ;)

det är iaf skönt..

så är du gravid eller inte gravid, det spelar ingen roll för det är skönt med en spikmatta ändå..





Kommentarer
Postat av: Sofia

Ville bara säga att spikmatta är inget att rek för gravida. tror tom att det står på bruksansvisningen.

2011-01-24 @ 22:46:23
Postat av: Mormor

Bra skrivit Olivia. Inte några konstiga ord. Det skall flyta när man läser, utan att behöva läsa om det för att man hänger upp sig på felen. Fortsätt så. Detta var din bästa text.Mormor älskar dig.

Korta, konkreta fakta om saker man vill ha sagt.

Jag är inte ute efter att tjata men ofta hjälper det. Puss puss.

2011-01-24 @ 22:53:49
Postat av: Anonym

man kan använda den men sparsamt då det sägs att den kan framkalla sammandragningar. Så 10 minuter åt gången och inte mer än nödvändigt sa min läkare :) Så jag använde den ca 1 gång i veckan och jag kände aldrig av några sammandragningar, iaf inte för tidigt :)

2011-01-25 @ 08:38:37
Postat av: Nykaria @ BDB

Alltså... som andra har skrivit - det är ju inte att rekommendera...

Och det är av två ganska enkla anledningar:



1. Eftersom spikarna "punkterar" kroppen så ökar risken för att skräp kan komma in på fel sätt. Och en gravid kvinna har sänkt immunförsvar så är det ännu farligare.



2. Det kan sätta igång förlossningen.

2011-01-28 @ 09:01:30

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)

Blogg

Kommentar