nervös..

många frågar mig om jag är nervös inför förlossningen..

och då brukar jag svara att jag är väll lite sådär..

men när jag väl tänker på det så blir jag faktiskt nervös..

dels för att jag inte vet om jag kommer kunna föda vanligt eller om jag måste göra kejsarsnitt!

jag vill helst föda vanligt för jag tycker det hör till...

visst kändisar kör ju bara på kejsarsnitt men jag tycker att jag ska föda vanligt haha

så nu den 31 när jag ska på glykosbehandlaing så får jag ett extra ultraljud och så ska dom kolla ifall moderkakan flyttat sig..

såg på ett program nu ikv..

jag har hört att det inte är bra att se på förlossningsfilmer osv..

men jag såg bara lite..

och jo såklart kommer där en som föder med kejsarsnitt..

hon skakade så rädd hon var och sedan fick hon inte se sin pojke på 6 timmar.. över det till o med..

och det var hemskt att se.. bebisen hade förmodlingen tarmarna utanför sig.. är inte hundra på att det var så men det såg ut så iaf..

då blir man lite nervig haha fast det är självklart att det inte händer alla..

sen var det ju dom som födde vanligt .. även där blir man nervös..

jag hoppas allt kommer så lätt o snabbt o inte göra för ont haha .. önsketänkade ;)?

nu ska jag iaf försöka sova, har sån verk i min kropp... inte roligt alls :(..

mamma sa till mig idag: herregud vad du är stor nu olivia..

men det tycker inte jag haah jag tycker ju knappt att det syns.. när jag ser andra gravida tänker jag shiet vad megastora som där! så kommer jag här helt liten ...

men men det är kanske svårare att se sig själv som stor..

undrar hela tiden om folk tror jag blivigt tjock eller om dom verkligen ser att jag är gravid haha .. jobbiga tanke asså!

ska bli spännande att se på bilder från nu sen när jag fått barnet och allt.. och se om jag tycker att jag var stor.. ska nog ta en paus sen från bilderna .. så att man kanske blir lite chokad senare ändå !

natti natti <3



Kommentarer
Postat av: Helen

Hej! Jag undrar om din mamma skriver någonstans ? Skulle vilja ha kontakt m henne för vi är i samma sits. Mammor till tonåringar som väntar barn. Om hon vill får hon gärna maila . Jag bor utanför Ystad men jobbar i Ystad. Och Olivia alla dom som snackar/skriver skit har inget liv dom lever andras liv. Stå på dig!

2011-01-27 @ 08:35:18
Postat av: Lizzie-Mamma till Lex,Linnéa och Gravid BF 22/5 2011

Jag kan säga såhär:

Jag väntar barn nr 3 har BF 22/5 och jag är livrädd för förlossningen.

Jag har fött barn 2 ggr innan men är ändå rädd.

Det hör till faktiskt.

Och det kommer gå galant ska du se <3.

2011-01-27 @ 10:00:12
URL: http://chibi84.blogg.se/
Postat av: helluu

hej, jag föddes två månader för tidigt och de förlöste mig med kejsarsnitt, och det var en mass år sedan, men fungerade bra ändå. det var av samma anledning som för dig, att moderkakan låg fel. men det fungerade bra, så du kan nog ta det lugnt :) kirurgerna/barnmorskorna och de blir ju bara bättre för vart år, och det var ju längesedan jag blev född (;

2011-01-27 @ 23:44:48

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)

Blogg

Kommentar