Glukosbehandling & ultraljud!

Oj vilken lång dag.. steg upp kl 7 i morse för att man skulle till MVC på glukosbehandling..

när jag kom dit så var hela väntrummet fullsmockat med folk..

det var jag och en kvinna som skulle dricka den sörjan..

så där satt vi mitt i väntrummet inför alla och skulle dricka haha med alla ögon stirrandes på oss!

jag tror att den kvinnan hade gjort detta innan för hon sveptde det på en gång utan citron och sen frågade jag, smakade det skit? haha

hon bara nä det är gott smakar saft..

så jag smakade.. fy F det var inte i min smak .. så jag pregade i en hel citron..

det tog tid men det gick ner.. men det är inget man vill dricka igen kan jag säga..

kvinnan sitter där och ser ut som om inget har hänt medans jag sitter där och får upp små rapar för jag mådde så illa haha ..

sen skulle man sitta och vänta i två timmar.. man fick inte ha ätit eller druckit eller gått på toa..

under tiden så blev jag inkallad till min bm.. för att mäta magen och prata om olika saker.. och ta blodtrycker osv..




fick ett EXTRA ULTRALJUD!!

bara för att kolla så min moderkaka låg rätt.. eller hade fluttat sig uppåt.. ni minns kanske att jag skrev att den låg så pass långt ner att den täppte för hålet så bebisen inte hade kunnat komma ut och det var tvungen att bli planerat kejsarsnitt..

meeen barnmorskan sa... jodå detta är en smart liten grabb, han har redan pressat ner huvudet så långt ner så han lyckats få upp moderkakan en bit.. för den har inte växt upp så mycket som den skulle.. men tack vare att han verkar vara reda redan nu och ligger i den ställningen som dom ska ligga i med huvudet åt min högersida så ligger han redan förberedd och jag slipper kejsarsnitt :D

det blir svårare o svårare att de honom nu när han blit större.. men vi fick en bra syn på ansiktet som stack fram genom två flikar.. vilken kyssemun han har.. och söt liten näsa.. och min hacka haha..

och sen kollade vi så att han hade sin lilla snopp kvar och jajamensan den fanns där haha!

och fötterna och ja, allt såg fint ut!

han är så stor som han ska vara, och jag frågade om det var en lite tjockis men det var det inte haha :D



jag fick sitta och vänta ytterligare en tid innan dom skulle ta blodproverna.. tur man hade underbara mormor med sig som sällskap<3

sen tog jag proverna..

INGET problem med diabetes .. det såg bra ut!

sen hade mitt järnvärde sjunkigt men det var normalt.. så jag skulle gärna börja äta järntabletter..



Då ska man börja på vattengympa den 2 mars!

ÄNTLIGEN så länge jag har gått och väntat på detta!!

är det någon som läser bloggen som också ska gå på onsdagsgruppen start den 2 mars?








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)

Blogg

Kommentar