igångsättningar

ingen bebis än och jag börjar tappa tålamodet, så nu ska jag gå på lite olika tester som sägs är bra för att sätta igång det ..

jag har testat några och några har jag inte testat..

sen finns det ju tusentals saker som man hört ska funka men vissa är inte alls bra och jag vill inte göra det som är skadligt för banret.. inte stressa honom för mycket heller .. testar sådana hemma kurer bara..

hört om hallonbladste men det har jag inte hemma så tyvärr det har jag inte testat..


just nu sitter jag och äter havregrynsgröt med katrinplommon i .. allt som får fart på magen ska vara bra, så kaffe, utrensningstabletter och sånt som får fart på magen är bra.. jag kör på gröt..





TESTAT: jag älskar som sagt thaimat och stark het mat.. det har jag testat kanske för mycket haha eftersom att det inte funkar.. curry och vitlök och sådant ska vara bra, funkar för vissa men min bebis är väl tålig med stark mat så han bryr sig inte..




INTE TESTAT: sex, ja allt med beröring där nere ska ju verkligen få igång det, funkar på många, jag har där emot inte gjort detta, eftersom jag inte är tsm med pappan till barnet ... skulle aldrig få för mig att bara ha det med nån för att sätta igång det..

men det är ju ett bra tips!





TESTAT: rörelse/koppla av!

att vara ute och gå mer än vanligt är bra, springa upp och ner för trappor, åka på väggupp, hoppa lite, stå och gunga upp och ner på stället, rör höfterna i cirklar som om du dansar..

jag har varit ute och rört mig mycket, cyklat för att röra höfterna mer..

men ...

man behöver avkoppling efter det för att det ska funka..

så rör dig mycket, den ta det så lugnt du bara kan , bara sitt eller ligg i soffan o slappa..







TETAT:

massage,

man ska massera den tunna huden mellan tummen och pekfingret, jag gjorde det igår så jag var helt röd haha jag kände faktiskt att nått hände, men inte fullt ut..

vanlig massage kan också sätta  igång nu mot slutet, precis som bubbelbad osv..


även ge brösten massage..





TESTAT: ananas

jag har testat att äta ananas, nu ska man äta det i stooooora mängder om det ska märkar, och det har jag inte orkar, pressa ner ca 5 ananaser på samma gång, stackars magen haha


Kommentarer
Postat av: sara

testa putsa fönster ett byt gardiner! :) min kusins kompis ville också få fart på sitt barn, men hon blev försenad. så hon satte igång att byta gardiner, det tog inte mer än 10 minuter så gick vattnet! :) så det ska tydligen vara effektivt, eftersom du sträcker på dig osv!



hoppas allt går bra och lycka till, kram! :)

2011-04-21 @ 10:24:25
URL: http://saaaram.blogg.se/
Postat av: Lee - Melwins mamma

Dagen innan Melwin kom så städa jag i 6 timmar var ute och cykla en lång runda. Men som sagt det har nog inte med det att göra..



Barnet kommer när det är redo!

2011-04-21 @ 10:51:45
URL: http://leenilsson.blogg.se/
Postat av: Emma 16 & gravid

Hehe, bra tips! Lycka till :)

2011-04-21 @ 12:40:11
URL: http://mommyemma.blogg.se/
Postat av: Malin- mamma till Tuva & Timon <3

Jag rekomenderar hallonbladste. finns på hälsokost butiken snett mitt emot coop på gågatan. kostar ca 30-40 kr. och gott är det med. =)

2011-04-21 @ 18:24:20
URL: http://malinstuvaluva.blogg.se/
Postat av: Malin- mamma till Tuva & Timon <3

Jag rekomenderar hallonbladste. finns på hälsokost butiken snett mitt emot coop på gågatan. kostar ca 30-40 kr. och gott är det med. =)

2011-04-21 @ 18:24:48
URL: http://malinstuvaluva.blogg.se/
Postat av: Anonym

vem är pappa till barnet?... får man veta det?:):)

2011-07-23 @ 20:20:15

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)

Blogg

Kommentar