ett val..

ja som vanligt e allt upp o ner i mitt liv, asså shiet ja tycker de e så himla jobbigt..
ja orkar snart nt mer men ja kan nt ge upp för de finns ingen utväg? ja kan ju bara finnas o ta allt skit..
idag kommer ja iaf va tvungen o göra ett val som ja nt vill ta.. men ja måste o sen hoppas ja att en liten sten iaf faller.. fast de tror ja knappast.. har ångest känslor o e känslig.. hormonerna e riktigt jobbiga känner bara ja vill gråta hela tiden men försöker hålla de inne .. så får tårarna komma sen ist..

idag efter skolan så gick ja en runda på stan i snön, ja handlade en fin klänning som ja passar trots min feta mage haha.. så de e ja nöjd med :)

MAGEN!!!!!!

vill berätta för alla som klagar på min mage..

de e såhär att man kan INTE spänna ut eller in magen ..

på morgonen när man vaknar har man inte ätit och inte vatt igång på några timmar..
sen under dagen blir magen större o större för man äter o bebisen vaknar upp.. växer mer o mer.. o sen så fylls livmodern mer o mer med vätska under dagen .. de betyder alltså att magen e väldigt stor på kvällen.. bilderna e tagna på kvällen för de e de som räknas.. o så stor e den ..
kan säga att ja testat att både spänna in o ut magen .. men fan va ont de gör känns som man ska svimma o men blir riktigt illamående.. så just nu e magen som den e.. o de kan man nt göra nått åt.. tro mig ja e i sitsen själv o vissa av er tror ja nt e gravida o så vet ja nog mer att svaret stämmer haha ..

va hos mormor o morfar o åt lite mat o fick pressent från thailand..<3

nu sitter ja o dricker kaffe o äter snickersglass o ser robinsson.. :)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Klart som fan att man kan blåsa upp magen, din mage var EXAKT lika stor för 3 månader sen när du nyss blivit gravid, sen säger du att barnet växer, konstigt när din mage inte växer?

2010-11-25 @ 20:46:54
Postat av: Anonym

det ser olika ut från olika fotovinklar.. snälla varför lägga sig i? det är klart magen växer när man är gravid och hur mycket och snabbt är från person till person

2010-11-25 @ 20:59:07
Postat av: .

kaffe är inte bra attdricka när man är gravid, ett tips bara.

2010-11-25 @ 21:17:37
Postat av: Carro

Förstår faktiskt inte varför folk är elaka.. Liksom, vad har tjejen gjort er? Så jävla löjligt det är, att sitta bakom en dataskärm och kommentera en massa saker.. Jag tycker Olivia är Jättestark som klarar detta, det är inte många som gör det. Att du verkligen vågar, det är stark :)

2010-11-25 @ 21:25:29
URL: http://carolineamandaanette.blogg.se/
Postat av: Anonym

åhh vad alla ni negativa personer är dryga.. Jag är 23år och har en dotter på ½år... jag vet vad en graviditet handlar om... det e väl klart som fan magen växer?! Och nä, det går inte att spänna ut eller hålla in magen.. fatta! Eller bli gravid själv så förstår du kanske, för du verkar vara sjukt avundsjuk på den här tjejen i bloggen. Storleken på magen beror även på hur bebisen ligger för tillfälligt. Mitt tips till dej är att bli gravid själv för fan så får du se hur det är! Eller ge fan i att lägga av såna sjukt korkade kommentarer.. men antar att du inte e så gammal...12?

2010-11-25 @ 21:28:23
Postat av: Emma

Fan va folk är fega och är anonyma, så jävla dåligt! Om man inte hade kunnat vara anonym hade fan ingen vågat skriva något, stå istället för vad ni skriver jävla fegisar!

2010-11-25 @ 22:18:15
Postat av: jane

spänna in eller ut magen tror ni som kommenterat om detta att det skulle vara skönt?? och när jag var gravid fick man en bok från mvc som heter vänta barn så till er som säger att det inte är bra att dricka kaffe, (ett litet tips): man kan visst dricka kaffe, i måttlig mängd helst inte mer än 3 koppar per dag!! men eftersom jag tror att olivia kommer klara detta utmärkt och hon är ju faktiskt läs kunnig så tror jag hon själv har koll på detta.. till er som inte vet så står man inte som en undrande idoit och inte förstår något bara för att man är gravid!!

2010-11-26 @ 03:23:53
Postat av: André<3

Du betyder sjukt mkt för mig olivia. Men det du gjorde såra mig och ja du förstår:( ja vet verkligen inte vad ja vill olivia:(<3

2010-11-26 @ 05:23:56
Postat av: avin och clara

säger bara en sak åt de anonyma LÅGT!

2010-11-26 @ 12:49:02
Postat av: ulla

alltså gud vad vissa kan gnälla sj e jag snart 44 år o jag har varit gravid o jag gick upp bara 4,5 kg men MAGE ja det hade jag

o din mage e JÄTTEFIN njut av din graviditet för sj var jag kass i 6 mån o du kommer att fixa detta gallant o du har back up så kämpa du dig igenom vissas elaka kommentarer

LYCKA TILL

kramizar

2010-11-26 @ 19:53:57
Postat av: hejhej

jag undrar bara en sak. i början av din graviditet kunden du dra in magen super mkt?`eller såg man endå en liten bula ? snälla svara till min mail

2011-01-31 @ 20:10:44

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)

Blogg

Kommentar