ons, i made it!

igår onsdag så skulle jag för första gången ha matte i skolan !

vi fick ett oförberett prov och när jag väl ville visa vad jag gick för så va tellus ledsen..

jag fick gå ut ur klassrummet och lugna honom i ca 40 min ...

sedan kände jag att jag verkligen vartvungen att gå in o göra prover så jag stod och bar tellus och gungade honom , samtidigt som jag lutade mig över bordet och skrev provet..

fick en massa klagomål av olika folk på min facebook när jag skrev ut detta , inte från folk som går på skolan då.. men ja tycker ändå att det e sjukt att man kan klanka ner på någon för det ..

MEN!

jag fick sedan veta att jag va en av dom som fick bäst resultat på prover :D

stolt!!


på eftermiddagen så gjorde jagd essa buketterna..

när ja skulle åka hem så blev ja utskälld på två st bussar dom skrek så hela bussen hörde det o det va ju inte lite pinsamt..

ja måste allts¨betala för vuxen ( för att ja fått barn , sen barnvagn o barnbiljett till tellus :S??

så ja fick gå ända hem o ja bor andra sidan stan .. o hade packning och det blåste som in i bomben!!

när ja kom hem så var det snack och ta de lugnt i sängen och tellus pappi kom och lekte och pratade med oss..

på kvällen blev det tacos och sedan la jag mig !






Kommentarer
Postat av: Maria

Du ska betala vuxenbiljett för att få åka gratis med Tellus, han ska du inte betala något för. :)

2011-09-08 @ 12:41:04
Postat av: XOXO

Hej! :)

Har du en iphone eller känner någon med en som du kan tänka dig att överraska?

Du kan vinna ett iphone/ipod skal/tillbehör värt upp till 500kr

Direkt länk: http://laakinoiise.blogg.se/2011/september/utkast-sept-8-2011.html#comment

Gillar du inte reklam ber jag så otroligt mycket om ursäkt!

2011-09-08 @ 13:23:49
URL: http://laakinoiise.blogg.se/
Postat av: XOXO

Hej! :)

Har du en iphone eller känner någon med en som du kan tänka dig att överraska?

Du kan vinna ett iphone/ipod skal/tillbehör värt upp till 500kr

Direkt länk: http://laakinoiise.blogg.se/2011/september/utkast-sept-8-2011.html#comment

Gillar du inte reklam ber jag så otroligt mycket om ursäkt!

2011-09-08 @ 13:25:10
URL: http://laakinoiise.blogg.se/
Postat av: My mamma till Tino

Vad var det för folk? Vet dom inte att du åker på barnbiljett tills den dagen du fyller 20år oavsett om du har barn eller inte! Och Tellus åker gratis till den dagen han fyller 7år och barnvagn får man ha med:) så du ska bara betala en barnbiljett för dig själv. Fråga nästa gång om dom inte kan reglerna annars kan ju du berätta för dom:)

2011-09-08 @ 13:34:28
Postat av: J.E

ÅLDERSGRÄNSER (hämtat ifrån skånetrafikens hemsida)

3.10 Barn/skolungdom betalar barnavgift till den dag de fyller 20 år i Skånetaxan. I Öresundstaxan är gränsen till den dag de fyller 16 år. Vid tveksamhet om ålder ska legitimation visas, annars betalas vuxenavgift. Två barn får gratis medfölja vuxen resenär, som har giltig biljett för vuxen, till den dag de fyller 7 år. För minderårigt barn därutöver betalas barnavgift.

4.7 I mån av plats får barnvagn medtagas kostnadsfritt i för detta ändamål avsett utrymme.



Det kunde lika gärna vara din lillebror/någon annans barn du passar som det var din son.

Man ska väl inte behöva springa runt med alla möjliga regler i bakfickan för att de har en dålig dag?

Att vara otrevlig kommer man inte långt med...

2011-09-08 @ 14:55:29
Postat av: Patience -18år & mamma

Barn under 7 åker endast gratis i vuxet sällskap.

2011-09-08 @ 15:50:42
URL: http://mylovingbaby.blogg.se/
Postat av: Johanna

Det är precis som dom andra säger. Han åker gratis om du betalar vuxenbiljett. MEN om du betalar "barnbiljett" så måste du betala för honom också .. Stod någon om en annan tjej i samma situation som dig som måste betala för sitt barn och sig själv för hon är ung.

2011-09-09 @ 15:22:22

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)

Blogg

Kommentar