unna mig själv!

fått en fråga...

från hanny:

du skev för ett tag sedan att du inte lägger mkt pengar på dig själv el har så mkt pengar för den delen, hur har man då råd att handla som du gör?? Föräldrar? Lika bra att du vänjer dig nu...sen står du där med en vanlig lön och barn o ska få pengarna att räcka till allt. Eller du har kanske någon som hjälper dig då med? Du som blivit en sån offentlig person ska vara försiktig, de e sånt som kan "sticka" folk i ögonen.

 

svar:

nä det är inte mina föräldrar som betalar :)
folk ska inte bry sig om min inkomst och mina pengar.. de har väll inte med ert liv o göra? som sagt nä.. jag handlar aldrig och slösar aldrig..

MEN nu har jag varit inne i en period då ja för en gångs skull hittat saker som jag tycker att ja e damn snygg i ;) haha nu kommer man väll säkert få kommentarer för det med men vet ni .. ja bryr mig inte, ja har inte bra självförtroende o tycker alltid att alla andra e så fina! så nu när ja väll hittar så passar ja på o köpa !! o ja skäms nt över att säga det! men ja e snygg i mina nya saker ;)

så mina pengar räcker till, mamma peng och barnbidrag ... de räcker till blöjor, välling, gröt o smakportioner.. o ibland unnar jag oss kläder :)

sen får man kanske en peng av släkt eller så ibland :)

så ja lägg inte näsan så mkt i blöt :) e man inte själv nöjd med sina inkomster o blir sur över mina så får man väll sätta fart o göra nått åt det ist för o klaga på mig :)


Kommentarer
Postat av: Ida

Hahaha, ja vad är de med folk egentligen? Så bara för att man blivit offentlig.. ska man då behöva springa på tå för andra?

Va tacksamma istället över att ni får läsa om hennes liv istället? hmm sticka folk i ögonen.. Usch va arg jag blir. Vem bryr sig? Ska man behöva springa i håligia kläder bara för att man skaffat barn?

2011-10-19 @ 20:10:26
URL: http://idaln.blogg.se/
Postat av: Anonym

Det är bra att du står på dig för vissa lägger sig i på tok för mycket i andras liv! och förresten så ska du inte ha ett dåligt självförtroende för du är supersöt!

2011-10-19 @ 20:45:02
Postat av: Ellinor

Hmm, jag undrar också vart alla pengar kommer ifrån i mellan åt. För 1700 spänn är inget man bara fåår så där. Speciellt när du säger att du aaaldrig handlar själv. Fast sen tänker jag på mig själv. Jag får pengar varje månad av mina föräldrar, ja alla ungdomar får sitt studiebidrag. + att varje gång man fyller år får man en slant av släkt och jag har sparat de pengarna under en längre tid, så man har ju en hel del. Folk verkar inte fatta att man kan SPARA sina pengar också!

De flesta ungdomar åker till stan så fort de får pengar i fickan. Riktigt dumt i längden.

2011-10-19 @ 21:27:28
Postat av: thidah

godkväll!

allt bra med dig? :D

2011-10-19 @ 22:13:44
URL: http://thidahs.blogg.se/
Postat av: Linda

Halllåååå?? Vad är det med folk?

De månader Olivia inte handlar så mycket, så sparar hon kanske sina pengar, så har hon mer över till nästa månad? Vad bryr ni er för?

Sen har kanske hennes föräldrar sparat en peng till henne under uppväxtåren, det gör iallafall jag till mina barn, så att de åtminstone ska kunna betala sitt körkort.

Vad vet ni bittra och svartsjuka människor? Försök att vara glad istället och unna varandra lycka, då mår ni mycket bättre själva kan jag lova.

Klart du ska unna dig och din son något fint när du känner för det Olivia! Livet är kort, man måste se till så att man själv mår bra.



Kram på dig Olivia! / Linda

2011-10-20 @ 08:39:08
Postat av: emma

alltså jag blir riktigt ledsen när jag läser sånt här, när man är ung förälder och allt ska räcka till så gott det går, man har snälla föräldrar och man får barnbidrag plus föräldrarpenning, klart det räcker och att man sparar, bara för att man är ung mamma så ska inte pengarna räcka till? det är samma sak för äldre föräldrar som inte heller unnar sig i saker bara för att man får barn, det är inte annorlunda bara för att man är ung. tänk på det innan ni skriver något taskigt.

2011-10-20 @ 10:30:57
URL: http://emmacarina.devote.se
Postat av: Undrande

När ska du lära dej stava?

2011-10-20 @ 13:31:17
Postat av: m'

trodde aldrig du var så duktig så du kunde klara av att ta hand om tellus, men det har du verkligen bevisat för alla nu! go girl :-)

2011-10-20 @ 18:22:47
URL: http://moaohlsson.blogg.se/
Postat av: Martina

Kolla alltså. LÄR DIG STAVA. Va fan vet du om hon tex har dyslexi eller bara svårt för stavningen eller att det går för fort på tangenterna. Shit...SLUTA VA DÖMANDE!!!!



Jag tycker du e skitduktig och en kämpe.



You go Olivia...:)

2011-10-20 @ 18:48:39
Postat av: Martina

Men shit alltså. "NÄR SKA DU LÄRA DIG STAVA". Hur FAN vet du om hon tex kanske har dyslexi eller bara har svårt för stavningen,eller att det går för fort på tangenterna. SLUTA VA SÅ DÖMANDE!!!!



Jag tycker du e skitduktig Olivia! En ung stark kvinna :)Du är en kämpe.



You go girl Olivia!!

2011-10-20 @ 18:54:39
Postat av: Anonym

Det är just sånna här saker man bara ska låta rinna över en. Att skicka en sådan här kommentar är bara onödiga.folk har väl för lite att göra om dagarna så istället förstör det andras liv.



Hoppas allt är bra med dig och lille tellus!

Kram :)

2011-10-20 @ 22:10:59
Postat av: Anonym

Ta inte min kommentar fel, bryr mig inte om hur mycket du handlar eller var du får pengar ifrån... MEN jag tycker ditt svar på frågan anades lite smått otrevlig? Jag menar, du anser dig vara stark, visa det då med att moget kunna svara på en sådan otrevlig kommentar :)

2011-10-21 @ 02:37:05
Postat av: Martina

Men du har inte med det att göra. Jag anser att Olivia inte behöver svara alls. Det e hennes privatliv. Och att du inte bryr dig,varför frågar du då????? Snälla människa....

2011-10-21 @ 06:23:38
Postat av: ...

du kanske är snygg om man tar bort ditt fula ansikte. och JA; när fan ska du lära dig stava? det är ju pinsamt. driver man en blogg kanske man ska kunna stava

2011-10-22 @ 00:03:01
Postat av: Angelica

Hmm... Varför allt detta hat? Avundsjuka? Vet du vad Olivia..bry dig inte om de här männniskorna. Du är både fin på utsidan och insidan och är en bra mor till Tellus. Hoppas du fortsätter med bloggen för jag tycker den är intressant :)

2011-10-23 @ 09:44:14
Postat av: Maja

Lyssna inte på alla som är taskiga. Det handlar faktist om avundsjuka, folk vill också vara lika söt och fin och framför allt en sådan otroligt bra ung mamma! ♥ Kram

2011-10-23 @ 21:20:48
URL: http://pinkpiggy.blogg.se/
Postat av: Anonym

ahahahahhahah, att du har dåligt självförtroende?! dagens skämt! Du är så jävla kär i dig så det finns inte!!!!! hahahahah Känner dig unga dam...

2011-11-08 @ 16:21:33
Postat av: troll

Jag tycker att det är lätt att hacka på andra personer. Huvudsaken är att man är en bra mamma, inte vem som betalar för det man har. Jag vet till exempel en nybliven mamma som är 32 år och fick en barnvagn av sin mamma för 15 000. Jag får mina pengar precis att gå runt och kan unna mej ngt själv, men min mamma och min pappa älskar att handla till min son. Nu ska jag bli faster och har shoppat överdriver mycket barnkläder och saker till det nya tillskottet. Klart man vill skämma bort sina ögonstenar! Första året med lilla sonen bodde vi hemma, i en lägenhet i stallet. Har man en familj som vill hjälpa, kan man ta emot det. De får mycket tillbaks av de ögonblick de har den lilla. Jag vet inte om du bor hemma, eller hur det är. Men jag tycker det e Moget om så nu är fallet. Du går i skolan och kämpar på trots du har en liten. Det e jättebra! Sen vem som betalar vad e skitsamma! Stå på dej! =)

2011-11-14 @ 21:47:38
URL: http://sidenochbetong.blogspot.com
Postat av: Anonym

jag tycker det är bra att unna sig något ibland. ser man bra ut så mår man bra på insidan också.

2011-11-18 @ 17:41:24

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)

Blogg

Kommentar