sköt er själv..

någons föräldrar har kommenterat på bloggen varför ja va ute sent på kvällen, sminkad som om ja skulle på fest..

OM det ens var jag .. så hade jag varit på middag med mina föräldrar hos några bekanta och jag och tellus pappa gick hem tidigare och då mötte jag EN tjejkompis och pratade en stund..

så antingen var det inte mig eller så dömer nu väääldigt fel.. o mörkt va det så bull shiet med smink osv, ja e den ja e o sminkar mig aldrig mer än med mascaara o roge...

sköt er själva faktiskt, skrattretande samtidigt som ja blir besviken!

bara för ja e mamma ska ja inte aitta innelåst!

tråkigt att man lägger näsan i blöt o tror de värsta om att ja skulle på fest med tellus osv.. dåligt :(


Kommentarer
Postat av: Anniken

Olivia! Du är fortfarande Olivia, glöm aldrig det! Oavsett om du är mamma eller inte så ska du få visa dig ute, sminkad eller osminkad. Jag blir så irriterad när jag läser sådant. Att de inte kan låta dig vara! Och skulle du gå på en fest då och då, vad gör det? Bara du har en barnvakt så att du vet att Tellus är i trygga händer. Alla småbarnsföräldrar oavsett ålder måste få vara sig själva och roa sig ibland. Bara det inte tar överhand av att vara just förälder.

Stå på dig!

2011-10-02 @ 20:03:09
URL: http://anniken.blogg.se/
Postat av: Jannii

Jag tycker att bara för att man har blivit mamma ska man inte sitta instängd, jag tycker att du ska kunna gå ut en kväll för att umgås med dina vänner. Det finns ju alltid någon som kan passa Tellus, eller som sagt, ha med honom men gå hem tidigt. Bara för att han är med betyder ju inte de att han far illa för de. Jag tycket att människor som inte har med saken att göra, dom ska inte heller lägga sig i! Du ska verkligen inte ta illa upp för det folk går runt och säger, du är ibland dom bästa mammorna och skulle ALDRIG göra något för att utsätta ditt barn för fara! :)

Och för den delen, vad skulle de ha gjort om du hade mer smink en vanligt? "Alla" har ju "skolsminket" "festsminket" & "vara ute med familjen p middag sminket" Dom verkar inte veta vad dom snackar om, bara strunta i dom :)

Du är en bra mamma till Tellus :)

2011-10-02 @ 22:03:16
URL: http://jjccss.blogg.se/
Postat av: Anonym

Alltså snälla..

Om det är vuxna människor som skriver sånt här så är det ju bara såååå tramsigt!

Som om inte de också var ute och festade när de hade småbarn... Och om du sminkar dig som ett luder eller ej, spelar väl ännu mindre roll. Du blir inte en sämre mamma för det?

Titta på de som tvingar sina BARN att sminka sig när de bara är 6 år istället...

2011-10-02 @ 22:42:21
Postat av: Linda

Ha ha!! Vad är det med vissa människor?

Olivia, jag tror inte det är någons föräldrar som kommenterat, tror inte sånt löjligt kan komma från någon vuxen? Eller vad vet jag, vissa blir kanske aldrig vuxna?

Jag är själv tvåbarnsmamma och sminkar mig mycket varje dag...har alltid gjort eftersom jag har ett mycket offentligt arbete där jag inte kan se ut hur som helst.

Och om jag går utomhus...jo men visst gör jag det! Skulle jag vara en sämre mamma för att jag är sminkad?? Ha ha!!! Det var det dummaste jag hört, jag är världens bästa mamma till mina barn.



Skit i alla idioters kommentarer. Dom är svartsjuka, bittra och har inget eget liv.

2011-10-03 @ 11:22:07
Postat av: Farmor

Om man lägger ut sitt o barnens liv som du gör så får man oxå tåla sånt

2011-10-03 @ 12:28:50
Postat av: Emma

Ta inte åt dig av vad andra säger om du själv inte vet att det är fel. Vi bor i en skit stad där alla snackar skit om alla så är det bara. Se bara till att vara rädd om ditt barn och inte använda honom som en "handväska" om du förstår vad jag menar. Folk i Ystad dömer äckligt lätt om man inte tänker sig för, för du är i rampljuset där alla håller koll. Lycka till så hörs vi =)

2011-10-03 @ 16:09:25
Postat av: M.

haha det är ju bara så skrattretande att man lägger ner energi på att bry sig om andras liv som till exempel i de här fallet. Om du nu sminkar dig eller inte är det ditt problem, om du går ut sent på kvällen eller festar är det fortfarande ditt problem & ingen annans. Förstår mig inte på dagens människor alltså, bara så himla löjligt alltihop. Vad tjänar ni på att bry er så mke om hennes o Tellus liv :s? skaffa ett eget istället. Bara för hon har barn står det ingenstans att hon ska vara instängd dagarna långa? get a fucking life come on!

Olivia bry dig inte om vad folk säger, ta med de positiva att dem gör dig till centrum i deras liv =) kram.

2011-10-03 @ 19:15:12
Postat av: Jenny

Jag hittade din blogg av en slump. och nu vill jag bara säga att jag tycker du verkar vara en toppenfin mamma till Tellus. Självklart skall du få visa dig ute vilekn tid på dygnet du vill utan att behöva få kommentarer om det! Jag är 36 år, men 4 barn, och tror aldrig någon hade vågat ifrågasätta varför jag visar mig ute en kväll utan barn :)

Stå på dig och våga vara du!

Kram

2011-10-03 @ 19:40:17
URL: http://jenjen.bloggagratis.nu
Postat av: Madeleine från stockholm

Hej! Tänkte bara säga att jag håller på dig, så länge du är lycklig så är lille Tellus lycklig. Skit i vad de där "vuxna människorna" tycker och tänker för det fattas något innanför deras pannben! Kram på dig hoppas du är frisk nu :)

2011-10-03 @ 23:38:07
Postat av: chanette

va? går inte du på rave fest med tellus varje helg? det gör jag med mina barn....



(ironiskt skämt mot de som e snabba att döma)

2011-10-04 @ 09:17:57
URL: http://darkbarbie.blogg.se/
Postat av: Frida - Mamma till Elsa

Mem att folk orkar. Även om det var så att du skulle på fest så har väl inte folk med det att göra. Vill jag gå på fest så gör jag det. Jag kan inte bara vara mamma utan jag måste få vara bara Frida med. Är det inte så?

2011-10-04 @ 12:36:28
URL: http://allgren.blogg.se/
Postat av: m

Stå på dig, du verkar vara en FANTASTISK mamma.

Inte många 16 åringar som klarar av det pga att de prioriterar annat i livet just då.

Åldern spelar ingen roll, du kan vara bättre mamma än många som är över 30.



Keep up the good work :D

2011-10-04 @ 17:09:36

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)

Blogg

Kommentar