frågor o svar

  • Jag har en fråga. Du blev ju gravid ganska tidigt. Och jag undrar hur gammal du tycker är "normalåldern" för graviditet. Jag vill också gärna veta vad du tycker minimumåldern är.
    Tacksam för svar! Och tack på förhand!
    Och jag älskar din blogg!


     - jag tycker det är lagom att bli gravid vid 17 år och få barn 18 år :) , men jag klarar ju det galant så ålderrn spelar inte så stor roll men måste jag svara så på första barnet ska man inte va mer än 25 enligt mitt tycke :)



    :Det verkar som att din näsa också växt under tiden du var gravid. Är det normalt eller händer det bara dig?


    - nä det har den inte gjort, dum fråga :)


:du har kanske inga tips på hur man går ner  för jag har inte lyckats gå ner mina kilo ãn?

- minska måltiderna, ät er inte för mätta, en portion o sen får det duga, magen vänjer sig.. sluta med allt sött som efterätt osv, helgen blundar vi för huh ;).. och ut och gå! ta  vagnen o gå så mkt som möjligt!



:det ser ut som du har  stora bröst.. vilken stolek hade du innan och vilken har du nu?

- nu vet jag inte riktigt.. innan hade ja bara b kupa.. men nu har ja ju större :)

: hej!
jag är 14 år, har just blivit gravid.. jag vill behålla barnet och allt är okej med min familj osv..men jag bara undrar hur du gör med skola osv, gymnasium? funkar allt sånt?
skulle vara mycket tacksam för svar..
lycka till med tellus! :)

- jag har ju jobbat hemmifrån! men nu kommer ja vara mamma ledig ett år plus sommarloven .. så ja kommer inte börja första ring.. får se hur de blir sen fram över :)


:var köper man sockerfritt godis?

- jag har köpt det i city lifs vid pc i stan

:kommer tellus upp på webbisarna?

- nä jag glömde fotografera honom på bb och nu orkar jag inte.. men har tre tidnings reportage att se fram emot snart!..



Kommentarer
Postat av: Madde

Hej:) gillar din blogg jätte mycket:) gillar dig med , har sett bilder på facebook på dig när du var mörk hårig tycket du passar bra i det och ser lite sötare ut. Färga så igen:)

2011-05-23 @ 18:23:56
Postat av: Anonym

Tack för svaret!! :D

2011-05-23 @ 18:32:44
Postat av: Anonym

Varför tycker du just att 17 är en normal ålder för att få barn, då har man ju inte ens gått ut gymnasiet?

2011-05-23 @ 21:28:15
Postat av: Mikki

Hur lång är du? :))

2011-05-24 @ 16:28:08
Postat av: Anonym

Jag förstår inte hur kan uppmuntra till tonårsgraviditeter,det är inte alla som har det så enkelt med en mamma som gör allt för dig och släktingar som hjälper till att försörja dig och ett barn.Du kan inte påstå att man som 16-åring kan klara sig helt själv med egen lägenhet och försörja sig själv och ett barn.Du har tur som är bortskämd,men stå då för det och uppmuntra inte andra att skaffa barn alldeles för unga!!!

2011-05-24 @ 19:17:54
Postat av: Anonym

Visst, skaffa barn innan man går ut gymnasiet och strunta i den utbildningen som man går miste om! Det är ju lugnt, kassan på ICA finns ju alltid! Sen att även gå miste om vad som finns att uppleva i världen pga att man har ett nyfött barn att ta hand om (okej, gulligt men snälla?) de kommande 13 åren, varför inte göra det man vill göra innan man stadgar sig? Varför uppmuntra, som den senaste kommentaren sa, unga människor att skaffa barn när de inte ens har en stadig ekonomi, ingen ordentlig utbildning eller kanske inte ens ett seriöst förhållande? Nej tack. Där har vi olika åsikter.

Men grattis ändå, han är jätte fin!

2011-05-24 @ 22:47:57
Postat av: emma

du är ju fan helt omdömmeslös och dum i huvudet när du säger att 17 är lagom. har din mamma inte uppfostrat dig ordentligt eller? idiot. det borde finnas lagar för när man får skaffa barn. jag läser till barnmorska och det finns på tok för många som du. ni förstår inte vad ni utsätter de stackars barnen för.

2011-07-23 @ 22:07:55
Postat av: I AM BAAM - Göteborg Edition

Hmm - vilka jävla kommentarer du får. Du fick en fråga och du svarade på den. Detta var din åsikt så jag förstår inte varför folk ska komma och klaga..



Jag tycker att man får bli gravid när man vill. Så länge man är över 15 och kan ta ansvar. Sen är det ju såklart snällast (eller vad man nu ska säga) mot barnet om man har en plan inför framtiden. Men så länge man klarar sig på något sätt (ekonomiskt) så är det okej.

2011-07-25 @ 17:57:04
URL: http://iambaam.blogg.se/
Postat av: Natalie

När man ställer en fråga till HENNE så är det väl HENNES svar som räknas? Varför hacka på henne bara för att ni inte är av samma åsikt? Skärpning!

2011-08-01 @ 13:06:57
URL: http://rackartussenochjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)

Blogg

Kommentar