EGYPTEN RESAN!

försvann ju en vecka... och japp jag åkte till egytpen!!!

hade det helt underbart!

nu kommer ni få läsa lite från dom olika dagarna typ lite dagboksliknande..

sen i ett annat linlägg kommer jag lägga in "lite" haha av bilderna i ett bildspel... fast de e många bilder ;)

TIS:

min trollunge busade till sent på kvällen så jag fick sova en timme för vi steg upp klockan 4 på morgonen. sen körde vi till malmö där vi chekade in och tellus fick en låne vagn. flyg turen gick jätte bra! tellus va glad och märkte ingenting av trycket. klockan 7 gick planet mot egypten hurgada. när vi väl var uppe i luften så somnade tellus en stund och vaknade precis när det var dax för lunch.

luch klockan 8 på morgonen är väll inte helt fel haha! tellus fick ett baby meal, youghurt och pure, russin och banan. träffade oliver en gammal vän, som var flygvärd. han skickade en hälsning på min matlåda haha tack för den ;)

mitt glutenfira alternativ var kyckling med potatis och bladspenat. sallad pch sen fruktsallad. de andra fick lax o räk macka o ris o kycklinggryta och chokladmousse.

fan vad coolt jag tycker det är att se ut över "jorden" när man åker. sahara öken, barg och is, pyramider. det blå blå havet. när vi skulle landa somnade tellus. frame efter 5 timmar flygtur!
vi hämtade ut våra bagage och som jag trodde så hade som kastat sönder min vagn så den var sönder på många ställen.

männen o killarna från egypten kallade på mig och ropade när jag skulle gå till bussen som skulle gå till hotellet. får väll ta det eftersom jag är blond haha ...
kom fram till hotellet!

aquamarine resort.
det var det finaste jag någonsin sett! som ett slott! går inte beskriva med ord! dom berättade att det var VÄRLDENS STÖRSTA HOTELL genom fritidsresor, så sjukt vackert!

18 pooler som dess utom var uppvärmda. 1200 rum. 6 restauranger och 2 buffeér. två jacuzzi nere vid havet. relax stolar i en värme pool. andra sidan var aktivitetspoolen där det spelades musik osv.

när vi anlände till hotellet fick vi ALL INCLUSIVE band. handdukskort så man kunde byta handdukar hur mycket och ofta man ville. dom bar upp väskorna till en. man fick en välkomsdrink när man kom. när vi kom till rummet var det fantastiskt fint! JAG HAR ALDRIG VARIT PÅ NÅTT SÅNT HÄR FINT STÄLLE!
överstor toa med mega dusch och big baouta spegel! stor fin dubbelsäng. stor glas garderob.stor ballkong. önskar jag kunde beskriva hur stort och lyxigt och vackert här är!

invigde all inclusvie banden med att äta vid poolen och ta in några drinkar. tog en promenad till stranden. klockan 5 så var det rundvandring på hotellet vilket vi aldeig går på, men eftersom detta var så mega stort så kändes det nyttigt. sen satte vi oss och slapp med en drink innan det var dax för buffe.

det har inte varit lätt ata packa till denna veckan. med tanke på saker till tellus. leksaker, matburkar, efterätter, gröt , välling, slaksa och blöjor så in i bomben. nappar och kläder att spilla ner osv osv......

ONS:

kom till en riktigt fin buffe frukost på morgnen. sedan blev det poolen hela dagen. jag har aldrig sett tellus vara så här gld, man ser hur han stormtrivs. han älskar att bada och leka. att ha på sig tunna lätta kläder i värmen. han får goda fruktpureer.

åt lunch nere vis stranden. beställt drinkar. duschade och fixade oss inför kvällen. kvällsbuffen är den största jag sett. vi tog en tur på gatorna utanför, alla ville dra in en i deras affärer. hej blondi, var är du ifrån osv. jag köpte en keps till tellus!  nu blev det en drink innan det är dax att lägga sig. jag har redan fått färg ;)

TORS:

idag har det varit bad och sol för fullt. typiskt mig och min familj att alltid pressa till tusen. tellus glänser av lycka, han älskar detta! det är jättefint väder och man tar drink efter drink. oj vad jag har fått färg. bekini linjen är vid vs mörk choklad typ hehe. ansiktet är rött som jag brönt mig. gäller att smörja på imorgon! jag är dödstrött och sliten nu efter kvällens buffe är det dax att lägga sig. om bara tellus hade velat somna. han är mest pigg hela tiden.

FRE:

vaknade av att brännan inte lagt sig, ont!
fick bli solkrämen 30 i hela huvudet. sen har jag mest myst med tellus under palmen. druckit drinkar, ätit glass och bara slappat! ångest för man inte ökat på färgen idag..
 tog en lång promenad med tellus i vagnen ner till stranden, igenom alla växter och konster. det är så skönt att gå barfota på den varma marken. gick ut i havet, det var riktigt salt. såg massa manneter. man kan gå ca 500 m ut i vattnet o ändå är det bara till knäna. tellus har ridit kamel och jag har klappat den haha. nu har vi varit och prutat på en schopping tur. alla jäkla taxi tutar ju mer än dom bytar kallingar. stukade foten på vägen hem, fan va int de gör. nu blir de buffe sen äventyr imorgon!

LÖR:

ÄVENTYR

steg upp tidigt imorse för att äta buffe så fort dom öppnade. snabbade oss sedan för att packa till båtturen, äventyret och snorklingsdagen. vi samlades och klämdes in i en liten mini buss där vi sedan åkte till båten. gick på en stor fin båt. när vi hoppade på kryllade det av manneter i vattnet och plötsligt kom en stor bläckfisk förbi simmandes. vi åkte till en ö kallad , PARADISE.

ingen människa bor där och det är bara öken. men väldugt beautiful! man såg över till andra sidan som var fullt med berg o sand. på ön solade vi och provade utrustningen. vi lekte med krabbor.

vi fortsatte i båten ut i röda havet som är välrlens saltaste hav. vi åkte till stora korallrev. det fanns fiskar upp till två meret långa, sjukt! vi såg riktigt mycket fisk i alla olika sorter och färger. korallreven var enorma mitt ute på havet. vi serverades mat och sedan åkte vi vidare till ytterliggare ett stort rev.  vi åkte vidare igen till ett ställe där man fick göra vad man ville, sola , snorkla, hoppa från deck osv..

allt som skedde på båten, dels uppe på deck och under vattnet och alla fiskar vi såg filmades till en film. när jag snirklade så filmade kameramannen mig under vattnet så vi köpte filmen för 200 kr.
vi åkte tillbaka till vårt hotell och alla var helt slut. vi åt på resturangen och sedan upp till rummet för o vila. jag duschade en timme och sedan la mig med musik i öronen och drlmde mig bort. nu gick vi och åt buffe igen, ganska trött på maten nu men ändp gott...

vill inte hem.., men kunde gott fått lite husmanskost , lever på pommes.. tål ju inte så mkt annat. nu ska vi soooooova!!

SÖN:

startade morgonen med en riktigt härlig frukost i solen. varmare än någonsinidag. solat och badat, tellus älskar att bada och sprallar på i poolen. ätit glass och tellus kladda ner hela sig, men gott var det. näst sista dagen, fy fanvad tråkigt, ångest över när man tänker på hur livet ser ut hemma. vill inte hem!

pappa har passat tellus en timme när jag och mamma var på massage. 800 kr, usch inte värd mina 400 kr asså :( , hon trodde jag var tio år så hon vågade inte ta i. tellus har fått färg, haha så gulligt.

mamma o pappa o jag tog vars 3 drinkar o snaxnu innan det blev duschen. buffe o sen en yatzy kväll i baren med mer drinkar. kom 2:a med ett jäkla poäng ;)

ångest över att vi snart ska hem! fan vad fort tiden gåttinte hunit göra det man vill hinna med ju...

MÅN:

började dagen men en julig frukost i solen. därefter en promenad med tellus i vagnen ner till stranden. solat och badat . lekte med min lillebror i poolen. simmade under vatten osv hehe.. en ganska snygg badvakt som försöte få med mig på dans o vattengympa ;)

tellus har världens leedne, tycker synd om både han o mig att vi ska behöva åka hem.  vi älskar detta! ångest över att behöva åka hem!  tog en shoppingtur efter maten.

en kille blev störtförlskad i mig, f¨r gåshud och mår illa bara så obehalgigt det var. såg ut som att han skulle våldta mig vilken sekund som helst. han ville gifta sig med mig och skaffa fler barnoch ville jag skulle bo hos honom. han för följde mig och tog in mig i en affär längre bort där han ville ge mig perfym o fina glasflaksor osv.. ser massa bilder i huvudet hur jag tvungas leva som dom kvinnorna där nere. ville därför bara göra mig av med perfymen, gav den till städare.. spridade mig långt upp på armarna och duschade när jag kom tbx..

prutade på en stor bur burry bag. helt ensam i affären ;) jag skötte snacket, ganska stolt.. från 280 till 150 av deras pengar ;) fick även en chanel klämma som gåva ;)

gick hem och tog en dusch och gjorde mig irodning inför den sista kvällen!  tog en drink innan vi skulle till en restaurang vi bokat bord på. en asiatisk restaurang.

förätt: vårrular
varmrätt: kyckling i sås o ris
efterätt: friterad banan o vaniljglass

packat nu och är helt trött. kroppen bränner och jag börjar känna en klump både på bröstet och i magen över att vi ska åka hem imorgon bitti. VILL INTE!
vet vad som väntas i hemma livet.

har aldrig sett tellus må så här bra, han njuter hela tiden och har världens smile. de e så det ska vara och vi ska få ha det! ska sova nu.. imorgon väntas en JOBBIG dag... :(

HEMFÄRDEN:

hemfärden var ritkgit jobbig.. tellus kom inte till ro på planet, jag mådde skit o illa... och resan tog längre tid pga motvind och turbulens.. :(

men som alla vet är vi hemma nu och allt var underbart!