Vuxenliv :)

Känner mig stolt och duktig..

kan börja med att berätta att när jag bloggade mitt senaste inlägg skulle ja gå på lunch, vi skulle åka in till stan o äta eftersom de e den enda platsen där jag kan få nått så när normal mat som jag tål..

buss chaffören beter sig illa 'ännu en gång fast att alla elever på skolan hoppar på och min lärare följer med och säger till..

jag fick alltså inte åka med..

pastamannen vill inte fixa nått glutenfritt till mig , jag kan inte ta mig in till stan, och jag tål inte pizza som finns på pizza boden , alltså alla ställen e fucked up som vi får äta på i skolan..

jag flörtade till mig en tallrik med  kebab o pommes av pizza boden så tack till dom som jobbar där!

sedan hade man en lång engelsklektion..

när jag kom hem blev jag helt slut och trött och ont i huvudet o verk i kroppen ..

la mig i sängen och slummrade till och då vaknade tellus.... mådde riktigt skit..

nu på eftermiddagen/kvällen har jag varit duktig!

badat tellus, bytt tellus sängkläder, bytt mina sängkläder, dammat och damsugat och plockat undan och vikt kläder!

så himla skönt att ha det avklarat i alla fall!!

ikväll blev det hemmagjord risgrynsgröt! mums!

man blir helt hjärtekrossad när min fina son myser i famnen hos mig och sen somnar... och när man vänder och bökar med honom och mans ka gå upp så sover han så gott så han bara hänger där så sött och håller sin lilla fina lena hand på mig :)

nu ska ja sova , bäst att satsa på att lägga dig så tidigt som möjligt för att orka med skolan !

natti !


Kommentarer
Postat av: kornelia - mamma till Nea

så trist med maten.

Hoppas du sover så gott, det brukar man göra i nya sängkläder!

Kram på er!

2011-09-08 @ 23:10:32
URL: http://korneliasvarld.blogspot.com/
Postat av: Anneli

Tur att du verkar vara en stark tjej men inte roligt med alla motgångar. Stå på dig! Jätte-fina buketter och arrangemang du gör. Grattis till matte-testet.

2011-09-09 @ 07:16:00
Postat av: Milo

Ja livet är inte alltid så lätt. Bra att du inte ger upp! Jag tycker du är superduktig! :)

2011-09-09 @ 09:05:40
Postat av: Tack!

Tack Olivia! För att du står på dig, och står upp för glutenintoleranta! Personligen tycker jag dessutom att det är väldigt bra att du skriver ut var det inte funkar och var det funkar med glutenfri mat. Min dotter är också glutenintolerant, dock inte så gammal, men tack vare att "vi som vågar" fråga och ifrågasätta om kompetensen runt glutenintolerans, så tror jag att medvetenheten på lång sikt ökar bland olika matställen! Fina buketter! Kram

2011-09-09 @ 11:21:56
Postat av: Elin

Har sett när du inte kan få plats på stadsbussen, men det får du se som en självklarhet att barnvagnen inte kan ta plats i bussen när inte ens alla elever får plats i bussen. Du borde skaffa en sådan "barnsits" man har på magen som du kan ha till honom när ni ska äta i stan :)

2011-09-10 @ 00:59:41
URL: http://Nattstad.se/justelin

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)

Blogg

Kommentar