down..

är inte alls sugen på att blogga...

trött på alla människor som bara vill en illa och vill förstöra..

kan ju berätta att jag fick ett tråkigt besked igår..

socialen ringde och berättade att någon anmält mig för att jag inte sköter tellus och att han nog mår dåligt eftersom att jag har med honom i skolan ..

så nu ska jag på möte/förhör där nu om nån dag..

hur kan man ha så lite att göra och har man inte nog med sitt eget liv? nä men då gör man en ANONYM anmälan på mig..

jag kämpar för tellus och tar hand om honom själv och jag älskar honom och skulle aldrig svika honom eller låta han må dåligt!






blir sugen på att berätta en massa saker som hänt nu och lägga in bilder för jag har handlat så fiiiina saker till tellus..

men nä tänker faktiskt inte berätta för er..




vill bara berätta att...

skriver en bok. suttit nån timme nu och kan bara inte sluta skriva. skriver om sanningen om hela min resa, det folk inte vet, mina hemligheter och mitt liv som ung mamma och en resa genom en gravititet. kollade långt bak i bloggen och fick tillbaka mitt gravidillamående och jag fick tillbaka alla minnen och dofter. ush nästan så man får tårar..


Kommentarer
Postat av: Anonym

Va stark Olivia! Du e skitduktig

2011-09-18 @ 00:18:43
Postat av: Jenny

Störs dina klasskamrater av att du har ditt barn med dig? Om dem inte gör det så förstår jag inte vad problemet är såvida inte barnet stör din utbildning vill säga!

2011-09-18 @ 00:34:38
Postat av: Tjej född -96

Du är den absolut starkaste, mest modigaste och envisaste människa jag nåntin träffat, eller ja mött eller vad man ska säga :P Så jäkla stark! Är född -96 och jag har sträckläst din blogg nu ikväll! Tog typ 3 timmar och läsa men de var det värt! Har läst om hela din resa och alla upp - och ned gångar som du klarat av. Verkar vara en skit härlig tjej och kämpa på nu! Tellus är den lyckligaste krabaten på hela jorden =) Gillade verkligen hans ovanligs namn! :D

2011-09-18 @ 00:49:04
Postat av: emelie

kämpa på olivia! hoppas att allt löser sig med socialen.

läser din blogg varje dag & tycker om dem jättemycket.

2011-09-18 @ 00:53:55
Postat av: Ela

<3

2011-09-18 @ 01:13:46
URL: http://www.rockingmommy.wordpress.com
Postat av: Elin

De var det värsta jag har hört! Läser din blogg varje dag och beundrar dig verkligen! Så himla duktig me din son samtidigt som du sköter skolan så bra.. Så de finns absolut ingenting att klaga på, jag vet att din son har världens bästa mamma!

2011-09-18 @ 01:13:52
Postat av: madelene

Fyfan vilka hemska människor det finns! Bry dig inte om dem! Du har världens sötaste son och han ser hur lycklig och välmående ut som helst! Din ålder påverkar inte din mammaroll överhuvudtaget, det är bara folk som har tråkigt och för lite att göra här i vår lilla stad.. Kämpa på!

2011-09-18 @ 01:40:38
Postat av: Milo

Förstår mig inte på hur en del är funtade. Tycker du är jätteduktig och man ser ju hur bra Tellus mår. Kämpa på och ha det bra.

Det går säkert bra hos socialen. Kramar

2011-09-18 @ 08:35:15
Postat av: Ingrid

Bästa Olivia.

Om det är någon som tar ansvar så är det du. Du fortsätter din skola fast du har ett litet barn. Det är både vuxet och modigt. Stå på dig och gå den väg du gör.

2011-09-18 @ 10:02:53
Postat av: Carolin

Förstår verkligen inte varför man bara kan få för sig att göra något sånt! Alla ser ju här på din blogg att både du och Tellus mår bra osv. Det är dåligt att bara göra det men att göra det anonymt är bara värre tycker jag, ska man göra något sånt så ska man våga stå för det också och kunna säga sitt namn!



Läser din blogg varje dag och är riktigt imponerad över hur bra du klarar detta och hur stark du är!

2011-09-18 @ 10:15:19
Postat av: Eva

Du verkar vara en ansvarsfull och stark tjej som kämpar för att du och din fina son ska ha det bra! Du är duktig som fortsätter din utbildning!! Motgångarna just nu är säkert fruktansvärt tuffa men i längden stärker de dig och får dig att växa. Sluta ALDRIG tro på dig själv! Lycka till!!!

2011-09-18 @ 11:01:11
Postat av: ime

Alla vi som skriver till dig här tycker att du inte skall bry dig om alla knäppa människor. Men jag förstår att det inte är så lätt. Man gör sitt bästa och det verkar fungera bra för dig, och ändå så är det vissa människor som inte kan låta bli att lägga sig i. Du har din familj runt dig som ett oerhört stöd. Tellus verkar må jättebra och det är det viktigaste. Säger än en gång att du skall försöka att inte bry dig. Men jag vet på samma gång att det är jättesvårt. Men kämpa på, och måste tillägga att det är roligt att läsa din blogg. Kramar till er båda!

2011-09-18 @ 11:31:29
Postat av: emelie

Gumman folk har inget annat att göra det kallas svartsjuka. Jag vet att du är stark du är en jättebra mamma.

2011-09-18 @ 11:55:16
Postat av: Ellinor

Hej olivia!

Först måste jag säga att av vad man kan läsa här och se bilder på Tellus tillsammans med dig är du en toppenmamma! Tellus är så himla söt och ser alltid lika glad och älskad ut.

Förstår inte den personen som anmält dig..

Visst, att tellus är med i skolan är kanske inte vad alla småbarn ska. Men å andra sidan, vad skulle han gjort hemma?

Han gör väl samma saker hemma som i skolan, vad jag har läst offrar du mycket av tiden i skolan åt att tellus ska må bra och inte störa de andra.

Tycker du och din blogg är toppen, låt inte någon trycka ner dig vännen.

2011-09-18 @ 11:56:47
Postat av: Sandra 16 år Göteboooorg

men nej vad dåligt!

Man märker att du verkligen är en bra mamma,hur kan någon göra en sån anmälan!?!?!? helt knäppt.. :/

Det finns ju vissa andra som är unga mammaor som inte "orkar" ta hand om sitt barn,men du är verkligen en som orkar du verkar göra allt för din tellus! helt underbart!

Läser din blogg varje dag,du är en toppenmamma ska du veta!



Massor av kraaamaar!

2011-09-18 @ 12:30:49
Postat av: Susanne

Finaste Olivia och mamma till Tellus.

Tycker det är otäckt med anonyma anmälare som inte kan stå för sin anmälan är fegt.

Jobbar själv inom socialen och det är faktiskt inte så farligt att möta dem.

De får bilda sig en uppfattning om dig och din son och sedan tar det ställning hur de går vidare.

Vad jag kan se sköter ju du din son alldeles utomordentligt och är till och med mer aktiv än de äldre mammorna med.

Men samtidigt är de ju inte så kul att socialen granskar en och kollar lite extra på både dig och barnet.

Det kan vara flera som är avundsjuka på dig och jag tror att det är det som gör att du fått en anmälan på dig.

Men socialen är inte farlig och omhändertar inte barn hur som helst.

Det kan faktiskt stötta och ge hjälp också så enkelt kan det faktiskt vara.

Varma kramar Susanne

2011-09-18 @ 13:50:35
URL: http://margitohlsson.blogg.se/
Postat av: Linnea

Du är verkligen inte en dålig mamma till Tellus! Han ser alltid lika glad ut på bilder du lägger ut på bloggen/facebook!!

Vi är många som stöttar dig och det vet du!

Att någon har anmält dig är ju bara heeelt sjukt! För det första stämmer det inte och för det andra är det riktigt omoget att göra det anonymt!

2011-09-18 @ 14:20:49
Postat av: Maria

Det finns många fega människor i världen. Att göra en anonym anmälan är verkligen jättefegt. Om man har något att säga skall man säga det direkt till den som är berörd. Se det är som en möjlighet att bevisa vilken bra mamma du är. När väl socialen är klara och har sagt OK kan fegisen bara gå och gömma sig ännu mer för den har verkligen något att skämmas för.

2011-09-18 @ 14:46:01
Postat av: Viselda

Var stark! Och fortsätt blogga snälla du :) Ser fram emot att läsa din kommande bok! Styrkekramar

2011-09-18 @ 15:13:40
Postat av: avery

Har följt din blogg från början...snälla, sluta inte blogga. Du är en stor förebild för andra unga tjejer, se det som att du gör en stor insats. Och du behöver inte vara orolig för soc. Tror du inte att din mamma hade varit den första att reagera om du inte skött Tellus?? Och skolan hade reagerat om dom tyckt att det hade varit nåt konstigt. Nä, håll huvudet högt och skit i alla avundsjuka idioter som inte har något eget liv! Kämpa på, vi är många som vill dig väl och står bakom din rygg. Styrkekramar!

2011-09-18 @ 16:46:55
Postat av: Jenny

Du är så stark! ta inte åt dig. du verkar vara en jätte bra mamma och man kan verkligen läsa om hur mycket du kämpar för tellus! fortsätt så! du verkar vara en grym mamma! TA HAND OM DIG OCH TELLUS! KRAMAR <3

2011-09-18 @ 19:35:30
URL: http://jennyerlandsson.devote.se
Postat av: Lizzie

Vad tusan är det för folk som gör så=(.

Alltså det är helt sinnessjukt.

Stå på dej Olivia, du är så otroligt stark.

Och en bättre ung mamma får man bannemej leta efter.

Stor kram till dej älskade tös <3

2011-09-18 @ 20:57:40
URL: http://chibi84.blogg.se/
Postat av: Anna

2011-09-18 @ 22:22:43
Postat av: Anna

2011-09-18 @ 22:23:23
Postat av: anna

Följer din blogg och tycker det är trevligt att läsa om dig och tellus! Du har så mycket kärlek till honom och verkar göra ett superbra jobb! Sen att du dessutom klarar skolan sticker nog i folks ögon då de inte trodde du skulle klara detta så fantastiskt bra som du gör! Hoppas du fortsätter blogga, vi är många som vill fortsätta följa era framsteg!!

2011-09-18 @ 22:26:55
Postat av: Jane

Hej Pollan!

Det är inte lätt att vara liten samtidigt som man är stor, det är inte lätt att vara mamma samtidigt som man är student, det är inte lätt att inte bry sig samtidigt som folk sårar en och det gör ont!

Du är en duktig tonårsmamma som älskar och månar om din son detta är vad socialen kommer att se. Kanske ifrågasätter dom dig, men i slutänden kommer de att se Tellus, en underbar pojke med ett tryggt och bra liv!

Kämpa på, du är duktig! Gör det som känns rätt för Er, gör inget för att bevisa för andra du måste orka!

Tänker på er och är övertygad om att allt kommer gå bra!

Kram J

2011-09-18 @ 23:24:18
Postat av: Anonym

Olivia

Det finns likheter mellan dig och mig.

Tar du på dig en uppgift, vilket du gjort som mamma, så går du in för den uppgiften till 110%. Jag vet om det och jag vet att du gör alla rätt.

Var nöjd med dig själv och vad du åstadkommit, för det du gör är helt fantastiskt. Alla dina drömmar och dina mål kommer du nå med den viljan och drivkraften du har! Helt fantastisk är du!

You go with youre fine self.

Keep up your good work!

Ingen kan sätta sig emot dig eller sätta stopp för din vilja, kom ihåg det!

2011-09-18 @ 23:37:54
Postat av: Leejla

OMG man slutar aldrig att förvånas över den typiska svenska avundsjukan. Någons framgång måste tryckas ner och helst förstöras helt. Du ska absolut inte låta den anonyma personen vinna. Om blondinbella hade gett upp efter allt hon varit med om (hot, mobbning mm.) hade hon inte varit framgångsrik mångmiljonär idag. Fortsätt med det du gör, för du gör det bra. Du kommer bara bli starkare!

2011-09-19 @ 19:20:38
Postat av: Ericaa

Det finns tyvärr alltid såna människor som ska göra allt för att få andra att må dåligt. Men sen första gången jag läste din blogg kände jag hur mogen du är! Har läst så många andra unga mamma bloggar förut, och din är den absolut bästa! Man ser hur mycket du älskar tellus, och att du tänker på honom i första taget.

Och om jag ska vara ärlig tror jag bara din pojke tycker det är kul att hänga med till skolan, i den åldern älskar dom ju att titta på olika ansikten :)

Var stark!

2011-09-21 @ 03:55:02
URL: http://ericaaxell.blogg.se/
Postat av: Emma, Mamma till Två

Fan va trist att folk ska behöva gå den vägen och verkligen förstöra. Är det just för att man bloggar? Det känns ju nästan så! Man skriver om sitt liv och andra läser och tar reda på mer om en! Sen vet dom hur dom ska göra...



Men jag tycker inte du ska ta det till dej ÄVEN om det självklart är svårt det förstår jag. Men stå på dej o va positiv. Vad har du att förlora?



Socialen kan ALDRIG ta ett barn från någon som sköter sej och ger sitt barn allt man kan. Men störst av allt är kärleken! Jag tror inte för ett ögonblick att du nånsin skulle förlora Tellus. Man ser ju hur glad o lycklig du är?! Vad spelar det för roll om du är en ung mamma? Jag va 17år när jag blev gravid första gången och min äldsta dotter hann vara i magen när jag blev 18år!



Mamma titeln är liksom ingen ålder!! Det är vad/vem man är!



Stå på dej gumman. Jag tycker du är stark. Och man blir bara starkare när man får höra andra säga det! :)



Jag läser din blogg och tycker den är jätte söt o du verkar (ÄR) en jätte bra mamma och en bra/trevlig kompis!



Ha de toppen



Kram Emma

2011-09-26 @ 19:58:17
URL: http://mammatilltwo.blogg.se/
Postat av: chanette

det e galet sjukt att folk som tex inte gillar en av nån anledning kan anmäla en av ren jävelskap..



tyvärr måste ju soc kolla det..vissa fall e det bra och vissa fall e det bara tramsigt..



men hoppas det löser sig för dig.



folk e så attans snabba med att döma andra, tyvärr

2011-10-04 @ 09:23:07
URL: http://ikoketmedchanette.blogg.se/
Postat av: Therese

jag tycker nog inte att folk ska skriva som om dom vet vad det gäller. ingen vet hur de andra flickorna känner. nu när tellus blir äldre så vill han inte sitta still eller vara tyst det blir alltså jobbigare för människorna runt honom. skolan är dessa elevers arbetsplats. jag hade inte blivit så glad om det hade varit en unge på mitt jobb. om jag hade varit du olivia så hade jag väntat tills du kan sätta in honom på dagis det är en bättre miljö för honom där. och det blir bättre för de andra eleverna som har varit väldigt TÅLLMODIGA.

2012-01-30 @ 18:43:32

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)

Blogg

Kommentar