känslor o shopping

morgonen började med babysim på örumsnygård! tellus kan typ inte koncentrera sig på att simma utan han ska bara glo på alla andra :p men när man lyckas bli själv i poolen då simmar han? haha kanske måste va själv för att han ska ha tid att lära sig och så ;)...?

efter det åkte vi hem o åt lunch..

sen blev det ärenden ...

shoppade lite saker.. så där rök det ur börsen igen :p

detta handlade jag :)


ett roll one
ett maraboue ;)
en jacka till mig :)
en halsduk
tröjor till tellus
chinos till tellus


nu vöntas bara att handla in nån snygg stövel o vintersko typ :) o sen matchande vantar o mössa till jackan o halsduken :)

när ja kom hem hängde nerverna utanför migoch jag var stressad över att jag ville få det städat, och röja ut babykläder så man kan fylla på nytt och tömma och göra i ordning under sängen :P

så med klappande hjärta kämpade jag för att hinna med allt på en gång, ...... det gick ;)

såååå skönt!

blev en påse med ge bort babykläder, en stooor påse....

o en liten påse upp på vinden kläder..

imorgon blir det damsuga o damma ;)

nya sängkläder har jag fått! och tog en lååång dusch innan idag och gjorde ansiktsmask och helrakning :)

så kunde man bocka av den biten med :)

nu ikväll har jag sett ett progem med folk som inte kan få barn så dom adopterar osv..
mkt känslor alltså! det är svårt att sätta sig in i deras situation..

men det kan nog va nyttigt att se på det...

nu har älsklingspojken somnat och det ska snart hans mamma också försöka! skola imorgon ju!






FRÅGA:
läser du alla kommentarer?

SVAR:
japp det gär jag :) det snälla kommer in i hjärtat och skit kommentarerna åker in o ut :) tycker bara synd om dom som har ett så kasst liv :)

här e bilder!!!!!


va tycker ni om jackan ???? ja e så himla osäker på mig själv o tycker alla alltid ser så bra ut men ja lyckas inte.. så snälla berätta va ni tycker :) o vill ni säga nått dumt så säg det snäll haha ?

















kom precis på att ja vet inte om ja vågar få kommentarer på hur det ser ut haha , vet att folk kan va väldigt dumma.......... :/


Kommentarer
Postat av: kajsa

jag tycker jackan passar dig jättebra (något som jag skulle kunna ha på mig ;)) och tellus kläder är verkligen jättefina! alla kläder du köper till honom är snygga, du har bra smak olivia!

2011-10-06 @ 22:17:40
Postat av: Emilia

Den blå tröjan är så söt.. min systerson fick en sån av mig när han va typ 5 månder så fin:D

2011-10-06 @ 22:17:59
Postat av: Amanda

Jättesnygg jacka och fina läder till Tellus :)

2011-10-06 @ 22:20:17
URL: http://amandasbakblogg.devote.se
Postat av: Anonym

Tycker att din jacka var skit snygg, speciellt med skärpet.

Tellus kläder var också jätte fina, han har en mamma med bra smak.



Hoppas allt är bra med din Olivia och även lilla tellus :)

2011-10-06 @ 22:21:03
Postat av: Ericaa

Jättefint! :D

2011-10-06 @ 22:29:06
URL: http://ericaaxell.blogg.se/
Postat av: Tina

Inte MIN stil av en jacka men så länge du tycker om den och att den värmer dig så är det ju bra. Söta kläder till pågen=)

2011-10-06 @ 22:43:25
Postat av: amanda

Jättefina kläder till Tellus! & din jacka var grymt snygg! =)

2011-10-06 @ 22:45:57
Postat av: Milo

Fin jacka som sitter snyggt på dig.

2011-10-06 @ 22:51:46
Postat av: alexandra

Superfin! :D

2011-10-06 @ 23:13:30
URL: http://alexandraslya.blogg.se/
Postat av: .....

vart köpte du jackan ?? vill också ha en sådan, svara så fort du kan för ska köpa en vinterjacka snart :) och hur mycket kostade den?

2011-10-06 @ 23:19:40
Postat av: Kornelia - mamma till Nea

Behåll den eller ge mig den. SJUKT snygg!

2011-10-06 @ 23:44:10
URL: http://Korneliasvarld.blogspot.com
Postat av: Anonym

Inte min stil men på dig var den supersnygg!;)

2011-10-07 @ 07:39:59
Postat av: Jeanette

Jättesnygg jacka!! :)

2011-10-07 @ 09:00:01
Postat av: Johanna

Superfin jacka :) kläderna till tellus var också jättesnygga :)

Postat av: Felicia

Snygg jacka! passade dig jättebra, vart e den inköpt? :)otroligt bra blogg i övrigt förresten ! :) <3

2011-10-07 @ 10:13:26
Postat av: Frida

Jag måste bara säga att du är Alltid lika fin! denna jackan var du också super fin i! Och din lille prins är alltid lika fin och söt. Ha en bra helg. Kram en trogen läsare.

2011-10-07 @ 11:02:56
Postat av: M

Supersnygg jacka! vart har du köpt den?

2011-10-07 @ 12:17:55
Postat av: Victoria

Suuuuuper snygg var den på dig. Och du ska inte vara osäker för jag tycker du har väldigt bra smak :)

2011-10-07 @ 13:28:03
Postat av: Johan Bävman

Hej Olivia Nevelin,



Mitt namn är Johan Bävman, jag jobbar som fotograf på Sydsvenskan och är baserad i Malmö. Jag kontaktar dig då jag läst din blogg.



Jag jobbar med ett pågående fotoprojekt som heter "unga föräldrar ".

När normen börjar närma sig 35 årsålder för förstföderskor i storstäderna är åldern relativt låg på landsbygden i Sverige. Jag vill ta reda på vad det kan bero på och vilka positiva och negativa konsekvenser det kan få. Jag vill berätta om det man gläds av som nybliven/kommande mamma men även det som kan bli problematiskt att bli förälder vid väldigt ung ålder.



Under den senaste tiden har jag letat efter unga föräldrar i Skåne som skulle kunna tänka sig berätta om deras liv och hur det är bli förälder vid ung ålder. Dessa ungdomar får sällan plats eller blir belysta i vår mediabevakning. Vilket jag hoppas kunna ändra på med mitt bildreportage. Jag skulle vilja få kontakt med dig för att få möjlighet att berätta mer ingående om mina tankar kring reportaget och om mig själv.



Jag hoppas du tycker detta reportage låter intressant och vill hjälpa mig.



Lite fakta om mig:



Är 29 år och uppvuxen utanför Tomelilla där jag bodde på en mindre gård. Gick gymnasiet i Ystad och bor numera i Malmö.

Har fått stor genomslagskraft och utmärkelser för mina tidigare reportage. Fick 2009 UNICEF stora fotopris.

Sedan tidigare har jag jobbat med ett reportage om tonåringar på landsbygden, i det fallet handlade det om epakulturen i Skåne.



Hör gärna av dig på min mail



[email protected]

[email protected]



För att veta lite mer om mig kan du gå in på min hemsida ;



www.johanbavman.se



eller söka på Sydsvenskans hemsida.



www.sydsvenskan.se

2011-10-07 @ 14:42:22
Postat av: Anonym

Hej Olivia tack för svaret! Jackan var fin, jag har en liknande själv men ditt skärp är snyggare ;), jag gillar knäppet!

2011-10-07 @ 15:12:38
Postat av: Filippa

Din jacka var jätte fin, behåll den! :D

2011-10-07 @ 16:01:03
Postat av: Maja

Den var fin på dig, men själv skulle jag aldrig köpa den. Men den satt väldigt bra på dig ;)



Ps: Du är grymt stark och i bloggen verkar det som om du klarar mamma jobbet och skol jobbet galant. Ha en bra helg bästa du! :)



Kram

2011-10-07 @ 19:18:19
URL: http://pinkpiggy.blogg.se/
Postat av: Amanda

Jag tycker att den var jättefin på dig :)

2011-10-07 @ 21:02:13
URL: http://denblivandemamman.blogg.se/
Postat av: Josefin

jackan var skitsnygg !

passa dig superbra !



Har läst din blogg i ett år typ, och den är verkligen superbra du klarar allt kanon. Det måste vara skitjobbigt att gå i skolan, lägenhet barn och samtidigt va med vänner,men du klarar det galant, allt ihopa, fattar inte vilken ork du har :D

du inspererar mig jättemycket och kollar din blogg hela tiden :D bra jobbat och dom som håller på och är taskiga, är nog bara avundsjuka för du är en sån kanon mamma :D fortsätt såhär olivia :D

2011-10-07 @ 23:44:50
URL: http://idaanniolsson.blogg.se/
Postat av: Jenny

jättefint! :D ta hand om er! :)

2011-10-08 @ 13:33:00
URL: http://mittlivochminvardag.blogg.se/
Postat av: Elin

Hej! Just hittat till din blogg, eller ja.. Läst den en månad ungefär. Jag gillar den!

Har själv en dotter som blev 4 mån första oktober :)

2011-10-08 @ 16:32:52
URL: http://Almaochvi.blogspot.com
Postat av: Natali

Jag känner exakt samma alltid! Du passar perfekt i den jackan :)

2011-10-08 @ 20:33:07
Postat av: lil' babustyle - foto, vardag & Akons musik i fokus

God kväll! allt bra denna lördag? :)

2011-10-08 @ 21:18:54
URL: http://babustyle.blogg.se/
Postat av: emelie

Jättefin jacka, var har du köpt den? :)

2011-10-09 @ 10:31:32
Postat av: Kornelia

Så himla fin blogg! Ser ut som att du kämpar på jätte bra med livet och du har en sååå söt kille! :)

2011-10-09 @ 14:33:34
URL: http://korneliias.blogg.se/
Postat av: Kasaal

Läste din blogg när du var gravid och ända tills Tellus var någon månad.

Slutade läsa ett tag och nu läste jag igen.



Din son är grymt söt och liknar dig väldigt mycket! :)

2011-10-09 @ 14:41:10
URL: http://kasaalthaking.blogg.se/
Postat av: cassi

jackan är grymt snygg!

2011-10-09 @ 14:53:59
Postat av: Miccy/Olivia

älskar din jacka!! skit snygg är den! du passar skitbra i den!! och lilla Thellus kläder var ju osso snygga, eller rättare sagt ur söta!! älskar din lilla söta Thellus, han är ju bara för söt!! hoppas att allt e bra och att du fortsätter med bloggen, lä'ser varje dag!!

//Miccy ^_^

2011-10-10 @ 12:32:53
URL: http://suppis.blogg.se/
Postat av: carolina

jag har köpt en likadan fast i svart, den är vrålsnygg :D

2011-10-10 @ 16:13:30
URL: http://cccarolina.blogg.se/
Postat av: Sara

Skit fin jacka, funderar på att köpa dne själv :D

2011-10-10 @ 19:05:40
URL: http://zharas.myshowroom.se
Postat av: mikan

HEj oliva

jag vill bara säga att jag älskar din blogg och du verkar vara en jätte bra mamma till din son.



nu till min fråga så undrar jag om hur mycket du väger för du har en så otroligt fin kopp. ?

jag hoppas att du är villig att svara på min fråga de skulle betyda så mkt för mig.

2011-10-14 @ 16:39:45

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)

Blogg

Kommentar