söndag, måste bygga upp mig!

vaknade och kände mig glad över att ha haft en sån mysig helg!

sen nu när dagen börjar rulla så fick jag en riktig känslo bomb!

tänker tillbaka på allt som hänt...

så hemska människor varit!

vänner som svikit!, är fortfarande chokad och ledsen över att ens bästa vänner vänt ryggen och hör aldrig av sig, bara sviker.. riktigt ont gör det!

behöver verkligen få reda på vem som är mina sanna vänner nu .. för just nu tvekar jag mycket på vem som verkligen bryr sig...

ibland undrar jag vad mitt liv var menat för, vad har gud för plan för mig? ingen som vet, man får bara ta dag för dag tills man får veta.. upp och nedgångar.. allt händer med en mening..

men ibland undrar man varför, VARFÖR händer allt?

blev jag utvald till att bli gravid för att han där uppe visste att just jag var så envis och stark att jag skulle kara detta?

ja, man vet aldrig varför saker och ting händer... men man får intala sig själv att allt har en medning och det händer med ödet..

jag vill verkligen bygga upp mig nu ... bli en gladare och positivare människa!

vill börja gymma

ta upp sången och gitarr spelandet..

satsa på min dröm inom musiken osv.. fast det är en av dom svåratse sakerna, det gäller att ha tur för de finns så sjukt många duktig!

vill försöka se ljuset och inte deppa ihopa för folk som bara vill illa...

jag är väldigt godhjärtat och jag mår dåligt när jag ser att folk gör fel saker, dumma saker och inte tänker efter..

jag kan tex må jätte dåligt och jag ser nån tjej i 14 års ålder röka, så mår ja dåligt över det och tänker: men lilla flicka sluta vad gör du -....

lika dant när ungdomar i min ålder festar och "leker" mer fulla än dom är.. men snälla det ser så pinsamt ut.. och jag tänker: men att supa och ränna ute är inget liv!

alla har sina intressen och saker.. men jag bryr mig så mycket om alla så jag går och mår dåligt för andras skull...

måste försöka sluta med det..

så ska försöka att ta tag i saker och njuta av livet, av min underbara son, börja med musiken igen och börja träna lite... 

sen får jag väll lista ut vilka som verklign finns för mig och vilka som inte finns...


Kommentarer
Postat av: Emma

Väldigt tråkigt att läsa detta. Att dina vänner vände dig ryggen bara för du valde detta.. Usch det kallar inte jag vänner!! Strunta i dom och fortsätt kämpa på! Önskar dig all lycka, jag tror du är väldigt stark så detta fixar du! Kram

2011-11-20 @ 13:03:51
Postat av: Anonym

Tycker så synd om dig när jag läser detta, att folk kan vara så råa och förändras så mycket.

Det är val man måste göra i livet, och jag tycker att du har gjort fullt rätt. Så det ska du vara stolt över.

Du verkar vara en underbar mamma och vän också.

Kram på dig och lilla tellus :)

2011-11-20 @ 13:41:06
Postat av: Anonym

olivia du är en riktigt fin tjej! har världens finaste pojke! och du är så himla stark.. om allt folk bara var så himla fina! du tänker på alla! och vill alla bara gott men får skit tbx. uff vilka människor det finns.. det är synd att sånna som du inte växer på träd. för en vän som dig. det finns det nog inte många av! puss o kram <3

2011-11-20 @ 14:01:00
Postat av: miche

måste säga att jag tycker att du är himla cool. Du verkar vara väldigt annorlunda alla andra "unga mammor" som bloggar. Nu vet jag ju inte mer om dig än vad som står i bloggen, men som jag uppfattar dig så är du jordnära, ärlig och väldigt omtänksam. Fortsätt med det!



Och förresten, grattis till finaste sonen!

2011-11-20 @ 15:29:38
Postat av: momo

Med alla dina fina sidor så har du kopetenser för vad som helst här i livet!! Tänk på det och att efter regn kommer solsken...

DU KOMMER ATT NÅ TOPPEN!!!

2011-11-20 @ 15:38:43
Postat av: Johanna

hahahah vadå guds plan att du skulle bli gravid? eller så var du bara vårdslös och kladdade till det, och var dum nog att behålla barnet. och nej, satsa inte på musiken för du är inte speciellt bra. gå ut skolan och lär dig stava först.



och nej, jag är inte "bara avundsjuk" hahah. det är bara idioter som säger att andra är avundsjuka när de eg är realistiska.

2011-11-20 @ 17:07:57
Postat av: Johanna

och vadå "jag är väldigt godhjärtat och jag mår dåligt när jag ser att folk gör fel saker, dumma saker och inte tänker efter.. "



HAHA dina beslut är ganska mycket sämre än en 14årings som tjuvröker lite. ganska roligt att du skriver "lilla" om någon som är ungefär lika gammal som du.

2011-11-20 @ 17:10:01
Postat av: Marie

Men Johanna! Läs inte hennes blogg om du bara ska gnälla på henne! Hur jävla omogen i hjärnan e du? Vad får du ut av att hålla på så?

Olivia, försök att inte bry dig om sådana kommentarer, du klarar detta galant!

2011-11-20 @ 18:16:19
Postat av: Therese

johanna;dina kommentarer visar bara hur omogen du är som så medvetet försöker såra ngn annan människa, vAd jämför du med att röka? att skaffa barn är att riskera sin hälsa???? det va den dummaste jämförelsen jag läst.

sköt ditt egna, ett tips!

2011-11-20 @ 18:53:46
Postat av: Johanna

HAHHA 1. det är att riskera sin hälsa, det visste du kanske om du har någon koll på vad en graviditet innebär.

2. jag menade att det är ganska mycket värre att sätta ett barn till världen när ens hjärna inte ens är fullt utvecklad (googla det om du inte tror mig), än att smygröka ett par gånger för att man tycker det är coolt.

2011-11-20 @ 20:38:09
Postat av: Johanna

och varför ska jag sluta läsa? det är ju helt j*vla hilarious haha. visst är det omoget att kommentera så som ovan men hon verkar ju inte fatta det själv och hon ska inte behöva leva i en lögn.

2011-11-20 @ 21:07:11
Postat av: Kornelia - mamma till Nea

Snygging! Jag instruerar i en massa pass på yes! Häng med dit nästa vecka på ett utav mina pass! Jag kan fixa en gästplars så är det gratis att pröva på! KRAM!

2011-11-20 @ 22:04:02
URL: http://Korneliasvarld.blogspot.com
Postat av: Ullis

Vad roligt att få se er idag i affären. Tycker att du är duktig på att klara av allt som händer i ditt liv även om jag kanske inte tycker att det är det optimala att skaffa barn när man är 16. Men det innebär ju inte atomatiskt att du inte är kapabel att ta hand om din son för det. Det finns ju många som är mycket äldre som inte fixar det bättre än dig.



Så ta inte åt dig vad alla skriver och tycker om vad du gör och inte gör. Följ ditt eget hjärta så blir det säkert hur bra som helst.



Och som någon skrev av motgångar blir man stark och man lär sig alltid något nytt som man har användning för i framtiden.



Ang. att kompisar försvinner när man skaffar barn det händer nog många. Framför allt när man inte är i samma sits. Då vet dom inte hur dom ska agera och försvinner istället. Hände mig oxå fast jag var 20. Men man hittar nya vänner som befinner sig på samma stadium som man själv och det kan vara lättare många ggr.



Jag önskar dig lycka till med allt som du vill göra.



Kram Ullis

2011-11-20 @ 22:41:16
Postat av: emma

Läser din blogg ofta och vi verkar ha "samma" personlighet och bara kände att jag var tvungen att kommentera detta blogginlägg för att jag känner igen mig så mycket i det du skriver!!

Först vill jag börja med att säga att jag beundras av din starka vilj, din kämparglöd och kärleken till din son trots många idioters närhet vad jag förståt. Jag har själv för 2 månader fått en underbar son och det är sjukt vad man kan älska en månniska <3 Livet är en berg och dalbana det har jag fått lära mig under livet som gått precis som alla andra, bara de att visa går den svårare vägen och visa har tur att få gå den enkla... jag fråga mig själv många gånger precis som du, "var detta verkligen menat till mig? Är de så att jag ska må på detta viset? Ska detta vända till det bättre? Hade HAN en bra tanka till varför detta hände mig?" Jag förstår många gånger inte varför livet blev såhär men de bra stunderna är de bästa stunderna som finns och jag skulle aldrig välja att må bra dom stunderna istället för att inte ha livet som ung mamma idag och vet att du kännder detsammma!!

Kom ihåg att du är stark och vad jag läst om dig så klarar du allt !! Klappa ditt lilla under på kinden <3

2011-11-24 @ 22:00:25
URL: http://ettunder.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)

Blogg

Kommentar