Tellus en vecka! ♥

tänk vad tiden går..

idag är det en vecka sedan jag fick min älskade tellus!

blir helt känslig och brörd..

vilken resa jag varit med om och ändå är detta bara början..

jag har inte hunnit landa..

känns inte som man lever i nuet..

så mycket kärlek man fått till denna lille guldklimp!

är så känslig just nu så jag vet inte vad jag ska göra..

funderat mycket på att lägga ner bloggen..

vill inte lägga ut bilderna på honom eftersom det finns idioter som kopierar dom..

vill visa upp honom för han e finast i världen.. men vågar inte..

avvaktar och ser,, jag måste hinna landa...

älskar min son så himla mycket och ångrar inte att jag valde att bli mamma!


Kommentarer
Postat av: Amanda

Tänk inte på vad idioterna säger/gör. Gör det som är bäst för DIG, vill du visa upp Tellus så gör det! Var inte rädd för idioter :) Gillar din blogg och du verkar vara en trevlig tjej så hade vart trevligt att få följa dig som mamma :)

2011-05-01 @ 19:54:24
URL: http://amandamariaahlberg.blogg.se/
Postat av: my

Jag älskar din blogg ! helt otroligt stark av dig att bli mamma och gå imot alla andra. e är inte lätt att vara i våran ålder kan jag tänka ..

2011-05-01 @ 19:56:40
Postat av: Anonym

Om du är rädd för idioter som ska kopiera bilderna, kan du ju skriva ditt namn med ljus text över bilden, på så sätt kan ingen kopiera dem för ditt namn står ju på dem :)ett tips bara.

Önskar dig all lycka :)

2011-05-01 @ 19:58:05
Postat av: Linda

Hej Olivia!



Tycker inte heller du ska lägga ut bilder på din son, eftersom så många elaka och svartsjuka människor kommer att kopiera eller skriva elaka kommentarer.

Du behöver inte det nu. Du ska landa i lugn och ro, du är full av hormoner och känslig just nu.

Utsätt dig inte för idioterna.

Såklart är din Tellus världens finaste för dig, och du vill skydda honom från allt ont.

Men allt är nytt för dig nu, och du behöver lägga all energi på dig och din älsklingsgosse.



Du har all rätt att lägga ner bloggen också om du inte känner att du orkar. Gör det som känns bäst för DIG!



Styrkekramar! / Linda

2011-05-01 @ 20:46:01
Postat av: Marlen

Håller med Linda. Var försiktig, det kan ske men det behöver inte bli så. Jag förstår att du vill visa hela världen din fina son. Men idag bör man vara försiktig. Jag ahr själv tagit bort bilder på

mina barn från internet. Ville bara säga slutligen att jag beundrar dig och din styrka och mod. Men glöm inte att det du gör ska kännas bra för dig och inte andra eller dina läsare! Njut i bebisbubblan och lycka till med din lilla familj! Kram

2011-05-01 @ 22:18:00
Postat av: Anonym

Vet pappan om att DIN tellus har kommit? Isåfall anmäl honom!

2011-05-01 @ 22:35:01
Postat av: Milo

All lycka till dig och din son! Förstår vad du går igenom. Lita på din magkänsla. Om du vill lägga ner bloggen förstår jag dig. Det har hur som helst varit berikande och roligt att följa ditt liv. Kram på dig.

2011-05-01 @ 22:39:07
Postat av: :)

Hej Olivia!

Jag har följt din blogg under en lång tid och jag har sett hur du växt som person. Du är sjukt stark och jag beundrar dig.Jag ser upp till dig, trots att du är yngre än mig.

Jag hoppas verkligen inte att du lägger ned bloggen, men det är DITT väl. Det är din blogg och din makt. Hoppas att jag ska få den underbara möjlihet att få följa dig och din enormt söta prins, Tellus.

Kram

2011-05-01 @ 22:58:48
Postat av: Linnea

Tycker du gör helt rätt att inte lägger ut någon bild på tellus än :)

2011-05-02 @ 08:31:29
Postat av: Anna

Var inte orolig Olivia, känslorna går upp och ner nu och kommer göra det de första 2 månaderna ungefär och det är helt normalt! Visa din guldklimp endast om det känns rätt i magen, inte för att någon annan är nyfiken! Men jag förstår känslan för man vill ju visa upp det finaste i hela världen! Lycka till, du verkar vara en stark tjej!

2011-05-02 @ 13:42:05
Postat av: SANDRA ACKEFJORD

Du gör som känns bäst för dig och Tellus :)

2011-05-02 @ 16:05:48
URL: http://sandraackefjord.blogg.se/
Postat av: v.

Läste en annan mammablogg en gång och hon har aldrig lagt ut bilder på sin dotter och ändå lyckats göra texterna om henne intressanta och läsvärda :) så om det är endast därför du funderar på att lägga ner så tror jag absolut att du ska fundera på att fortsätta skriva men att helt enkelt inte lägga ut bilder på Tellus, jag fortsätter läsa iaf :) Stark är du, lycka till!

2011-05-02 @ 16:34:39
Postat av: Kasaal

Om du vill lägga ut bilder på honom så kan du bara gå in på:

http://www.designadinblogg.se/hogerklicksskydda-din-blogg/

Då kan du högerklicksskydda din blogg. Gå in på min blogg och högerklicka om du vill se vad jag menar.

Sen kan du välja att det inte ska komma upp en såndär ruta.

2011-05-02 @ 18:15:22
URL: http://kasaalthaking.blogg.se/
Postat av: Emma 16 & gravid

Ja, tänkt vad tiden går fort! :)

2011-05-02 @ 21:12:06
URL: http://mommyemma.blogg.se/
Postat av: Amanda

Olivia, tycker verkligen att du e riktigt stark som kommit såhär långt, du kommer bli en riktigt bra mamma med all den kärleken du har. Om bloggen tynger ner dig ska du sluta med den eller kan bara ta en paus? för visst kan det vara skönt att få skriva av sig ibland? de tycker iaf jag :)Gör helt enkelt det som känns bäst för dig! :) Lycka till för både dig o Tellus!

2011-05-02 @ 22:09:34
URL: http://amandaejag.bloggplatsen.se
Postat av: My

Hej du. De dära känslorna kommer och går, du är fylld av amningshormoner och är precis blivit mamma, det inget med åldern att göra utan det bara är så, det tar några veckor sedan lättar det, för att helt plötsligt försvinna, sedan är du den lyckligaste gladaste mamman i världen! Jag har fött tre barn och varje gång har jag tjutit de tre första veckorna igenom, det är bara att acceptera, låt det komma sedan känns det bättre, prata med din mamma och ta det lugnt med besökare, du behöver landa själv i din roll utan en massa människor som ska kolla och fråga en massa. Mvh My Boman

2011-05-03 @ 11:09:46
URL: http://myboman.blogg.se/
Postat av: Anonym

grymt!

2011-05-03 @ 23:48:08
URL: http://feliciaaulen.blogg.se/
Postat av: a

Jättefint skrivet My Boman! Precis så var det för mig med. Det tar lite tid innan man lär känna och älska den lilla människan, men det kommer. Luta dig mot din mamma och de som ger dig positiv energi så kommer allt gå bra! Och ta det lugnt med besöken i början, Tellus finns ju kvar! Bättre för dig att hinna landa och bli stark först! Kram

2011-05-04 @ 07:30:23
Postat av: Evelina

Grattis i ''efterskott'' till din lilla bebis.

Bra att du äntligen har fött din söta lilla bebis.

Tror du blir en jätte bra mamma till honom, det skulle jag tro.

2011-05-05 @ 19:21:51
Postat av: ingrid

Bästa Olivia, saknar dina uppdateringar. Vore roligt att få följa din tid som småbarnsmamma. Tycker du verkar mogen och klok för din ålder. Din lilla kille kommer säkert när han blir äldre uppskatta att ha en sådan ung mamma. Du kommer ju att minnas hur det var att vara tonåring. Önskar dig all lycka med ditt lilla barn och hoppas du återkommer och bry dig inte om dumma kommentarer. Kram

2011-05-06 @ 13:04:49
Postat av: nellie

Åh va roligt! Vilken underlig kännsla.

Håller med dig om att inte lägga ut bilder på honom, det finns ju riktigt skumma typer (synd), även om jag vill se honom

2011-05-06 @ 14:35:15
URL: http://loppan.5molander.se
Postat av: Emma 16 & gravid

Angående att lägga upp bilder på den lille pojken: Du kan ju skriva "Olivia Nevelin" över bilden, så blir det svårare att kopiera. Och man kan väl lägga in skydd mot högerklickningar?

Ha det bra och njut nu riktigt mycket! :) <3

2011-05-07 @ 11:54:05
URL: http://mommyemma.blogg.se/
Postat av: Jossann

jag har just börjat följa din blogg och tycker den är super. men jag vet inget om de, kan inte du göra ett inlägg om ditt liv och berätta lite?

sen undrar jag vem Tellus pappa är och kommer han ha något med dej och Tellus att göra nu?

2011-05-07 @ 12:23:16
URL: http://lixomjossann.blogg.se/
Postat av: cassandra

du är stark olivia! :)

2011-05-07 @ 12:57:51
Postat av: En läsare som gillar din blogg

Grattis till lillpojken! :)

Är en läsare som har följt din blogg ett tag, och jag hoppas verkligen att din blogg blir kvar! :)

Lycka till med pojken och allt nu, du klarar de galant :)

2011-05-07 @ 18:18:56
Postat av: suram

vem är pappan?

2011-05-09 @ 18:18:00
Postat av: ....

du vill vi ska fortsätta följa bloggen men har inte sett ett inlägg på jätte länge, du måste väl ha 5 minuter över o skriva lite.. en trogen läsare som är lite besviken!

2011-05-09 @ 21:36:36
Postat av: Moa och Melkers mamma

Som nybliven mamma så ska man skita i allt runt omkring, och bara fokusera på sig själv och sitt barn. För att få ammning och hormoner i balans. Som trogen läsare så borde man kunna acceptera det och låta henne ha denna tiden för sig själv och sin lilla kille utan att behöva ha dåligt samvete för en blogg.

2011-05-10 @ 10:44:23

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)

Blogg

Kommentar