mer oro och folk som sabbar :(

detta kommer bli ett långt inlägg för jag samlat allt det dåliga i ett inlägg nu..

jag får ta smäll efter smäl´l och jag förstår inte varför, varför måste jag drabbas mer? har jag inte fått lida tillräckligt?

var på kontroll på MVC idag..

det visade sig att bebisen inte alls ligger som han ska, fötterna ligger nere vid underlivet.. och sparkar .. huvudet snett uppåt..

moderkakan sa dom ju till mig att den flyttat sig, och ja, den ligger inte ivägen men den är väldigt tjock så där är inte mycket plaats, och om han vill komma ner med huvudet får han verkligen försöka pressa in det för att moderkakan ligger ändå lite ivägen ..

jag fick en tid till nästa vecka, för dom börjar bli smått oroliga ..

jag fick ett extra ultraljud där dom kollade att han verkligen ligger på fel håll..

nästa vecka ska jag träffa en läkare samt barnmorskor.. dom ska kolla på mig och har han inte vänt sig innan tisdag nästa vecka så kommer vi börja prata om vändningsförsök, men sen vet dom inte om det är lönt eftersom det är så trångt i magen och jag kanske inte ens kan föda vanligt och det kanske finns en anledning till varför han inte själv vänt på sig, för oftast hos unga i denna tiden så pass långt gånget, ska dom redan ligga rätt..

så eventuellt blir det att boka upp en datum för kejsarsnitt..

ah kan jag ta fler smällar nu :( måste gå och vara orolig hela tiden ..

har hört att vändningen inte är så trevlig, gör ont och man ska ha nål i handen/armen osv.. och jag har blivigt uppskrämd så jag vill verkligen inte göra en vändning..

blir det då istället så att vi ska planera kejsarsnitt så kommer jag gå och vara nervös för det, eftersom man bokar tid och datum.. sen mste jag bestämma om jag vill vara vaken när dom skär upp magen eller om jag vill vara sövd..

även där finns för och nackdelar..

vara sövd tror jag blir bäst för mig för annars kommer jag få panik av att veta att nu skär dom upp magen , jag tror inte att jag skulle klara av det..

nackdelen med att bli sövd är då att jag inte får se när han kommer ut , utan jag får träffa honom när jag vaknar..

och då missar jag den häftiga upplevelsen att föda..

dom verkade oroliga så därför ville dom ha kolla på mig minst två gånger i veckan ..

såpå tisdag ska jag iaf träffa läkarna..





inte nog med dom tråkiga och oroande nyheterna ...

när jag var och handlade mat med mormor till mitt kalas imorgon , så funkade inte kortet så där stod vi med massor av varor.. så det var bara att köra till banken och fixa kortet som hade nått fel..

sen när jag kom hem så hade vi fått två brev..

ett från skolan och ett från socialen..

skolan hade skrivigt att jag inte skötte min skola osv..

men jag blir så jävla ledsen när dom säger så, lärarna säger bra saker öga mot öga som jag litar på , men när det kommer på papper så kan dom kränga av sig allt möjligt...

jag arbetar varje dag med cd skivor osv.. och jag har antecknat allt i varje ämne som jag ska ha fått gjort och länat in .. och ändå duger det inte? jag kan ju inte göra mer än det jag bli tillsagd att göra?

får gå och ta ett snack med dom i veckan .. för dom ska inte ge mig skit.. skriva dåliga mail men säga bra saker i huvudet till mig ..

sen hade ksolan även kontaktat socialen för dom va oroliga över att jag bodde i egen lägenhet.. ah det tycker inte jag angår skolan .. eller jo kanske och det är bra att dom bryr sig , men dom kanske kunde berättat det för mig först.. har tillräckligt med möten osv.. men nu måste jag till socialen för det med...

och då förstår ni att socialens brev innehöll att dom ville snacka med mig ..

men vi ringde dom och då förklarade dom för mig att dom ville bara se så att jag mådde bra , dom ville hjälpa inte stjälpa..

så det var ingen fara, så jag får väll ställa upp på ett möte..

ikväll har jag lagat hemmagjord hamburgare med hemmagjort bröd, och pommes.. gott faktiskt!

nu är jag bänkad framför tvn och ska se på bb = där dom föder barn och sen efter det ska jag se på bb= big brtoher hehe..

om några timmar när klockan slåt 12 så är jag 16 år :D hoppas verkligen att min dag imorgon blir lyckad!!!!!!!!

blir inte som vanligt för jag är ju i lägenheten och dom andra jobbar och går i skolan .. men jajaj :p


Kommentarer
Postat av: Amanda

Har du tänkt på vad pojken ska heta ? :)

2011-03-14 @ 21:45:25
URL: http://Absolutdelicious.devote.se
Postat av: Annika

Du kommer att ta dej igenom detta lika bra som du fixar allt annat!!! Du kommer att glömma all skit när din lilla kille väl är född , då får livet en annan mening !!!

2011-03-14 @ 22:08:28
Postat av: Nina

Helt klart ska du försöka föda i vaket tillstånd fast att det blir snitt. Förlossningen är en sååå häftig upplevelse så att jag tror att du kan leva med att tänka på att dom skär i magen...Tänk på det fina som kommer efteråt. Du fixar det. Håller tummarna för dig.

2011-03-14 @ 22:40:30
Postat av: anonym

får jag fråga hur du lyckades skaffa en lägenhet? Är ung och gravid och letar lägenhet som en tok.

2011-03-14 @ 23:18:26
Postat av: emelie - mamma till Alicia

Jag har själv gjort kejsarsnitt och det är en otroligt häftig upplevelse, du ligger i din egen lilla värld, känner inte ett dugg och innan du hinner blinka så lyfter de upp bebisen :) Man får en del lugnande innan, just för att förhindra att man ska få panik, jag trodde också att jag skulle få värsta attacken, men ingenting hände.. Läkarna och sköterskorna är så himla gulliga, man är verkligen i bra händer, fick också mitt snitt i Ystad, så de är verkligen kanon där.. Om du nu skulle få göra snitt, så välj att vara vaken, det är det bästa för både dig och bebisen, du vill väl inte missa din sons första andetag i livet? :) du fixar det, om det är ngt du undrar över får du gärna skriva :)

2011-03-15 @ 07:41:02
URL: http://emelinis.blogspot.com
Postat av: Linda

Hej Olivia!

Om det nu skulle bli kejsarsnitt så vill jag skriva några lugnande ord till dig.

Jag har genomgått två kejsarsnitt i vaket tillstånd, och det var de bästa upplevelserna i mitt liv.

Visst kan det låta obehagligt att de ska öppna upp magen o.sv...men jag lovar dig. De tar hand om dig på bästa sätt, får dig att tänka på annat, plus att du får lite lugnande.

Innan du vet ordet av det så får du se din pojke.



När jag skulle ha mitt första barn låg jag och kämpade i 24 timmar med pinvärkar, innan det till slut blev ett kejsarsnitt.

Folk verkar i allmänhet ha en konstig bild av kejsarsnitt och ser det som något skrämmande.

Vilket jag tycker är fel.

Det går faktiskt oftast bra, och det kan dessutom inträffa lika mycket komplikationer vid en vanlig vaginal förlossning.

Mina barn skrek direkt då dom kom ut, hade inte alls några problem med att få luft i lungorna, och jag läkte fint och åkte hem två dagar senare efter båda mina snitt.



Vill bara berätta min historia, så du inte går och oroar dig för ett eventuellt kejsarsnitt.

Jag gjorde båda mina snitt i Lund, och där är personalen underbar. Där finns all tänkbar hjälp om något skulle inträffa.



Önskar dig all lycka till!! Du ska se att allt ordnar sig.

2011-03-15 @ 08:40:55
Postat av: Mia

Hej! Börjar med ett grattis på din dag =)Vill bara säga att jag beundrar dig!! De e så roligt att läsa din blogg!! Ska bli spännande att följa dig =) Kämpa på <3 Kram Mia

2011-03-15 @ 15:56:24
Postat av: Pierre D

Klart du klarar det bry dig inte om vad andra säger

2011-03-15 @ 16:53:51
Postat av: Amanda, 14år och gravid

äsh, va vaken på kejsasnittet. du kommer ändå va hög på droger ;)

lycka till med allt!

2011-03-16 @ 10:50:34
URL: http://rosaaelefant.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)

Blogg

Kommentar