Glada nyheter :D

nu kommer jag med glada nyheter..

kan ju börja med att säga att idag är det den 22 mars så om exakt en månad den 22 april ska lilleman komma..

igårkväll när jag satt och såg på tv så fick jag så fruktansvärt ont i magen :( och då menar jag verkligen ont .. sen knäckte det till innifrån magen riktigt högt.. så både jag och mamma sa vad var det..

idag har jag varit supernervös eftersom jag skulle träffa en special läkare..

eftersom bebisen inte vänt sig rätt som han ska göra vid det här laget..

först var jag på kurs med unga mammor.. vi såg förlossningsfilm occh övade lite andning..

efter det träffade jag läkaren ...

efter 3 timmar  på sjukhuset var det klart..

först fick en lärling börja känna på min mage för att hon skulle försöka känna hur bebisen låg..

sen kände min barnmorska..

och sist doktorn..

dom sa inte till mig vad dom trodde utan vi gjorde ett ultraljud..

läkaren tog förs på mitteln av magen så att man inte såg något på tvn.. men sen sa han äsh ja ska inte skoja med dig mer vi gör detta snabbt..

så han satte ner ultrastången längst ner på magen och på tvn såg vi huvudet haha

både jag och mamma skrev vaaa?! vi blev glada och chokade.. jag var helt hundra på att jag skulle börja gråta för att dom skull säga att han ligger fel nu måste vi planera nått...


hela rummet blev fyllt av glädje , läkare o lärling o barnmorska och jag o mamma skrattade och alla var helt glada!!

så himla skönt!!

alltså den smärtan jag hade igår...var när han vände sig..

nu har han tryckt ner huvudet så långt ner så han pressar redan neråt..

nu är det verkligen inte långt kvar!!

vi fick se ansiktet och han har sån söt pussmun .. sen gapade han och kliade sig i pannan osv..

så himla söt..

hihi..


nu är det bara att förbereda sig inför en förlossning..

så nu ska jag börja fulla i papper om hur jag vill ha det på förlossningen ...

det har varit underbart vårväder idag så jag och mamma tog en promenad och firade med en glass..

sen ikv blev det hemmagjord pizza..

nu sitter vi och ser tv och äter godis hehe..


dåliga nyheter från idag var att det hände lite olyckor..

400 kr böter .. gaaah?!

och sen små bröderna tjafsar så min ena bror slår sönder glasrutan och börjar blöda från armen ..

men nu ska vi vara glada :D

puss








Kommentarer
Postat av: Emma 15 & gravid

Fin mage :)

2011-03-22 @ 20:52:51
URL: http://mommyemma.blogg.se/
Postat av: Anna

Så skönt för dig att han vände sig! Det är en sån underbar sak att få vara med om, en förlossning. Lycka till med allt!

2011-03-22 @ 21:13:34
Postat av: Nadja

Grattis! :) måste kännas underbart. Det ska bli spännande att läsa om dig som mamma (Y)

2011-03-22 @ 21:52:57
URL: http://NadjaLaurell.blogspot.com
Postat av: Anniken

Ååå Olivia. Grattis eller vad man kan säga. Jag tyckte så synd om dig, om du skulle behöva göra ett snitt pga att han inte vänt sig.

All lycka till dig nu!!

Kram

2011-03-23 @ 00:19:41
URL: http://anniken.blogg.se/
Postat av: Amanda

Hejsan :) Tror det är någon som har snott dina bilder, tänkte att du kanske ville veta det. http://www.facebook.com/#!/profile.php?id=100001961507957

2011-03-23 @ 08:15:46
URL: http://am
Postat av: Amanda

Hejsan :) Tror att det är någon som har snott dina bilder och använder dom på sin FB. Tänkte att du ville veta det :) http://www.facebook.com/#!/profile.php?id=100001961507957

2011-03-23 @ 08:16:40
URL: http://amandamariaahlberg.blogg.se/
Postat av: Beatrice

åååhh, nej men Grattis, fy vad skönt,äntligen.... <3

2011-03-23 @ 12:15:13
Postat av: nathalie

låter härligt för dig!! nästan avensjuk på din mage och att du ska få en liten bebis :D



vet du vilket kön de är?

och sen har jag läst din blogg ett tag nu men de jag inte har fattat är om du är själv med barnet? eller jag kanske bara inte har uppfattat allt det kanske finns en pappa med i bilden också:)

2011-03-23 @ 16:36:35
URL: http://niweli.devote.se
Postat av: Linnea

Gud vad skönt att han har vänt på sig! :)

2011-03-23 @ 16:50:58

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)

Blogg

Kommentar