Gaah?!

Haha shiet , de första man ser när man loggade in på bloggen i morse va dess sjuka kommentaerer från vissa folk.. ooh mina nerver kan ja säga.. haha inget tålamod för sånt idag!

oftast brukar ja skita i dom för dom e så idiotiska.. men idag måste jag skriva av mig.. o ja gör det nu när jag sitter på rast i skolan mest bara för att få de ur mig!

jag fick en kommentar från en 29 årig kvinna som skriver såhär:

( för det första använder hon ord som spänn och unge osv.. det heter Kr och barn!)

du borde haft en ekonimisk bakgrund först innan du skaffade barn, men gjort är gjort. hoppas din son har mer vett i skallen än vad du hade så han inte blir pappa vid 15 års ålder. men du skulle säkert uppmunta honom till det för du tycker ju att du gör helt rätt.

WHAT!!??

kvinna du skriver själv du är 29 år! bete dig då för fan som de!! fy fan för dig säger ja bara.. att ge dig på en tjej som e 15 år och varit med som så mycket som du aldrig kommer att få uppleva o va jävligt glad för de ska jag säga dig! jag kämpar som fan rent ut sagt! o vad gör du ? sitter på röven och kränker andra eller? du vet inte ett skit om mitt liv så jag tycker du ska täppa igen din mun!

på tal om vett o vad som är bäst..

hade du valt att döda ditt barn när du gått så pass långt att du sett honom på ultaljud och sett det lilla hjärtat dunka och sedan säger läkaren, barnet är större än förväntat så vi måste isåfall söva er dig och skära bort barnet..

okej det är upp till dig , men att få se sitt barn ligga där inne i magen och hjärtat klappar då känner jag att jag gör inte mer än rätt att behåller honom!

nog med detta för jag skulle kunna sägaså mycket saker till dig just nu men det gör jag inte för jag ska försöka visa en bra sida av mig!



sen är det någon som kommenterat som kallar sig själv "en som vet":

klaga inte över migrän, tänk på dom som jobbar varje dag tills det är dax för bebis..



JAAA men jag då!!!??
jag går i skolan? jag kämpar för att få mina betyg just nu!! jag har nationella prov som tar några timmar och om du nu vet så vet du nog också hur svårt det är att koncenterera sig och man är trött, svimmfärdig av att sitta ner för länge .. man blir varm, sen fryser man.. sen blir man hungrig och får vätskebrist!

det är inte det enklaste kan jag säga!

sen ska man hem och gå ut med hunden sen ska man göra läxor och hjälpa familjen , jag är ändå rätt vuxen så jag tar disken och handlar och lagar mat osv.. så jag har fullt upp!



sen kommer vi till frågorna om den "designade vagnen och sängen"

det är såhär att jag har inte precis gått och beställt en designer som gjort det till mig haha!

det jag menade var att både vagnen och sängen är lite annorlunda..

ja du har rätt dom är från babyproffsen..

vet inte hur jag ska förklara vagnen men iaf sängen ..

dom vanliga spjälsängarna brukar köpas på tex ikea! dom är oftast vita och så har dom "pinnar" runt om hela.. denna sängen är stadigare och stabilare eller hur man ska säga det för ni ska förstå "kraftigare".. sen är den svart som inte så många har.. men jag gillar att det är lite ovanligt..

sen är den heltäckt på gavlen.. så det jag menade med speciell design var att de va lite annorlunda än dom vanliga :) men klart fler kan köpa det osv!

och vanliga vita är också fina så förstå mig inte fel.. se inte allt negativt..

jag menade bara att annorlunda passar mig :)

så nu ska jag återgå till mitt arbete!

sluta klaga.. speciellt vissa som inte har nått med detta att göra..

alla är välkommna att kommentera så länge det är postivit.. men har ni nått negativt att säga så håll det för er själva..

visa att ni har nått där inne bakom pannbenet :)

så hoppas inte att folk som inte var inblandade ser ner på mig nu .. men även jag måste sätta ner foten ibland för jag tycker inte att vissa folk beter sig normalt och det är inte okej!

 


Kommentarer
Postat av: Lisa

stå på dig :)

2011-01-13 @ 09:33:13
Postat av: Diana

Roligt att kika in här då och då. Måste vara enormt tufft att vara så ung och vänta barn. Naturligtvis är det glädje oxå och du växer nu in i rollen som mamma. Ngt jag gärna skulle vilja påpeka för dig är att skriva på ett sätt där du inte förespråkar tonårsgraviditeter (för det gör du väl inte). Jag förstår att du gjorde ditt val och att man gör det bästa möjliga av det, men med handen på hjärtat så är det kanske inte att föredra.



Missförstå mig inte, det är ingen kritik mot dig.. vill bara att du ska tänka lite på att det säkert är många unga tjejer som läser.



Lycka till med allt! Kram Diana

2011-01-13 @ 09:35:13
Postat av: Vill bara säga

Vill bara säga folk får väl skriva vad dom vill. Vill du bara ha positiva kommentarer får du väl ställa in bloggen så du får godkänna kommentarerna innan dom visas. På det viset kan du välja bort negativa kommentarer så blir du nog gladare i kroppen och knoppen.

Lycka till med bebisen.

2011-01-13 @ 10:41:31
Postat av: maja

Hej, jag vill bara säga att jag tycker du är stark som

står på dej och säger till om såna extremt dumma kommentarer, de är riktigt starkt!

det finns bara ett ord till dej " stå på dej "



hoppas saker och ting blir bättre och lycka till med allt! kram maja

2011-01-13 @ 11:39:34
Postat av: Anonym

Det är inget fel med att göra abort. Det handlar om att ta ansvar för sina handlingar i efterhand om man känner att man inte kan ta hand om ett barn. Att du inte gjorde det är upp till dig, men andra som gör det, gör det för att den vet att framtiden för barnet skulle inte bli som det tänkt sig, på grund av exempelvis ekonomi, ålder, utbildning och annat som man kanske vill prioritera.

Detta är ingen negativ kritik till dig, mest lite information till de som läser din blogg och överväger abort. Man ska följa hjärtat och du har följt ditt. Det kommer säkert gå jättebra för dig, du kommer kämpa för dig och ditt barn bland alla människor som tycker så mycket om andra i Ystad.

2011-01-13 @ 11:51:57
Postat av: e

Så sjukt omogen kommentar av en vuxen människa. Man blir tidig.. Men vet du, du kan skita i hennes kommentar o skratta åt henne istället. Hon kan ju inte må bra. Du har gjort ditt val o det ska du vara stolt över. Det kommer gå jättebra om du bara bestämmer dig för det! Kram

2011-01-13 @ 14:21:45
Postat av: e

Man blir tosig menade jag..:p

2011-01-13 @ 14:23:10
Postat av: elin

jätte myycket bättre design!

och riktigt fin barnvagn och säng :)

2011-01-13 @ 15:07:59
Postat av: S

Heja dig!

2011-01-13 @ 16:31:17
Postat av: Anna

Hej Olivia!

Hittade en tidning från i Julas - Lokaltidningen där det var ett fint reportage om dig.

Jag har förstått att som ung mamma är det inte lätt - många tycker sig ha rätt att hoppa på och ha åsikter högt o tydligt. Det är inte okey - det är faktiskt väldigt elakt t om :o)

Du har gjort ditt val och det tycker jag var modigt - vilket beslut du än hade tagit är det ditt och ingen annans beslut.

Jag är övertygad om att du kommer att bli en fantastisk mamma - lita på dig själv så kommer det att gå bra. Du verkar ha stöd och hjälp - någon annan behöver du inte lyssna på.

Det är den största lyckan i livet att få barn - jag vet (nu är mina stora och utflugna) Jag håller tummarna för dig!

Varm kram /Anna

2011-01-13 @ 18:10:02
Postat av: Carolina

Hej!

Blev irriterad när jag läste vad den 29 åriga kvinnan skrev till dig. Och hon ska vara vuxen!? Skulle inte tro det.

Känner ju inte dig, men du är stark och mogen! Det kommer gå bra, det kommer det verkligen!

Och saker från babyproffsen har bra saker, och dem är snygga. Och man vill ju har något speciellt eftersom det är första barnet och allt :)

Och jag vet hur du känner inför betygen och allt, man känner sig stressad och vill verkligen lyckas. Så känner iaf jag, men du klarar det! Det är bara till att göra ditt bästa och det kommer bli bra!

Lycka till med allt nu :)

Kram Carro ^^

2011-01-13 @ 19:36:10
Postat av: Fia

Skit i alla dessa pretto idioter till sk människor. Tycker du är jävligt stark som går igenom detta. Finns de "kärringar" som inte klara hälften av det du gör.

2011-01-13 @ 19:50:08
Postat av: Filippa

Det är ju jobbigt att både gå i skolan och att jobba! Även sen när barnet är stort att det ska på dagis.



Alla har sysslor när dom kommer hem och när man får barn får man ännu mer att göra! Tro mig, jag vet! :)



2011-01-13 @ 21:05:08
Postat av: Sandra 32

Lättare sagt än gjort att inte lyssna på folks jävla kommentarer, åsikter och skvaller. Men det är precis vad du ska göra. Spelar ingen roll om du är 15, 25 eller 35 ju! Du är ju DU! Var den goa tjej du verkar vara o inget annat, det räcker längst. Och snälla, snälla, sluta att försvara och förklara dej, de som vill förstå gör det. De som vill missförstå gör det. Lycka till, det kommer gå bra för dig Olivia! Himla söt är du med!:)

2011-01-13 @ 21:57:47
Postat av: Klara

Kom igen var stark! När kommer han?

2011-01-14 @ 16:26:06
URL: http://lovamedmatte.blogg.se/
Postat av: abrib mohammed

tänk om det blir missfall :D

2011-01-18 @ 16:16:47

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)

Blogg

Kommentar