Frågor o svar!!




FRÅGOR O SVAR!

jag har fått mycket frågor om hur ja ska kunna betala lägenheten ..

jag tänker inte sitta o nämna pengar.. de e privat.. men ja kan säga som så att jag kommer tjäna pengar eftersom man får mamma peng..

men såklart räcker inte det till en lägenhet.. men som sagt jag tycker inte att någon har med mina pengar att göra osv.. :)
 bara att acceptera och inte kasta skit på mig för det..

men det är alltså mina egna pengar..


Var kan man hitta sängen?:

sängen är från babyproffsen, märket troll!

ska du flytta med din familj eller ensam?:

jag skrev EGEN lägenhet hehe så ja själv, fast ja har ju lille gossen sen med :)

jag har hört att ni alltid varit 5 generationer i er släkt på din mammas sida, stämmer de?:

hehe japp!, det stämmer bra... det e eftersom att vi alltid fött barn unga..

gammelmormor = 17 år
mormor = 18 år
mamma= 19 år
jag = 16 år :D


Kommentarer
Postat av: Anonym

Men mamma-pening är grundad på en inkomst och det kan du ju inte ha i den unga ålder så socialt bidrag lär det ju bli men lycka till tjejen...

2011-01-12 @ 20:42:41
Postat av: janet

man har alltid rätt till lägsta nivå dagarna även om du aldrig jobbat...180kr om dagen ca: 4500kr i månaden och har du ensam vårdnad har du 480 dagar att ta ut, så du som kommenterade innan ta reda på fakta innan du uttalar dig!!

2011-01-12 @ 21:08:24
Postat av: 29 årig kvinna som önskar dig lycka till även om jag inte tycker det är rätt

ja men hur ska olivia klara sig på 4500 spänn i månaden? hyra ska betalas, mat, blöjor är inte det billigaste, sen så måste hon ju köpa nya kläder till ungen för allt det hon redan har köpt kommer ungen rätt snabbt växa ur. och sen att ni var rätt unga när ni fick barn första gången kanske inte är det bästa, borde sett till att du har en ekonomisk grund först men gjort är gjort. hoppas din son har mer vett i skallen än vad du hade så han inte blir pappa vid 15 års ålder. men du skulle säkert uppmuntra honom till det för du tycker ju att du gör helt rätt. ncncnc

2011-01-12 @ 21:30:15
Postat av: FyFan

fan va omoget att bara dömma någon annan som man inte vet ett skit om, hur hade du gillat om du gick ut öppet om ditt liv och massa random människor slängde massa skit på dig? du kan fan ta mig inte ha mkt vett i skallen när du ger dig på en 15 årig tjej som kämpar för fullt. det är personer som du som gör att de finns skit i världen.

2011-01-13 @ 10:43:34
Postat av: Anonym

HAHA! ofta en ''29 årig kvinna'' har så tråkigt liv så hon försöker trampa på en modig ung mamma, skrattretande!

2011-01-13 @ 11:48:37
Postat av: samantha

''Gilla'' Fyfans komentar :P

2011-01-13 @ 13:58:55
URL: http://ungmammatilljunior.blogg.se/
Postat av: Anonym

haha gillar också Fyfans kommentar! (Y) hon är säkert bara avundsjuk för att hon själv inte kan få barn eller något, stackars henne isf. Och de är as coolt att din gammelmormor ska bli gammelgammelmormor, haha, hon borde vara lycklig :D

2011-01-13 @ 16:34:54
Postat av: Cia

Söta Olivia

Jag bor i Ystad,känner inte dig eller någon annan i din familj,men vet vem ni är.



Själv kommer jag inte i från stan Ystad,bott här ett par år,men jag vet vad den här staden har för människor. Många har ett liv dem inte är nöjda med,ett så jävla rent ut sagt trist liv så dem måste göra något för att stilla sin tristess. Gå hellre på andra än ta tag i sitt eget borde vara en logo typ som passar alltför många här...Det är väldigt sorliga personer.



Jag är en bit över 30 år och tycker det är sorligt att folk sm är i vuxen ålder ska behöva säga och lägga sig i vad du gör. Vad du gör är ditt val,ditt liv och jag garanterar att du trots låga ålder kommer vara en fans så mycket bättre mamma än många i min egen ålder. Visst är du ung,och visst var det här inte planerat,men jag tycker du är en tjej som verkligen börjar anpassa dig för ett helt nytt liv,det värmer i mitt hjärta.



Sedan har du din familj som kommer att finnas där,och det är guld värt,du kommer inte att vara ensam. Du är så söt,så lik din mamma =O).



Försök att inte ta åt dig alla dumma kommentarer,jag vet hur svårt det är...men tänk så bra du finns..tänk om nu det här inte hade hänt,då hade ju alla dem som inte har ett eget liv haft någonting att göra.. Sträck på dig för du kommer att gå så mycket längre än många andra här söta Olivia,bamse kram

2011-01-13 @ 19:31:12
Postat av: janet

nej klart hon inte klarar sig på 4500 men som sagt det är ju inte ditt problem.. sen som 29 åring så borde du ju veta att man får ju faktiskt ett barn bidrag på 1050kr som ska gå till kläder, blöjor, mat mm till barnet och ammar man så länge man kan (ca: 6 månader) så kostar ju inte det något!! sen får man ju underhåll på 1273kr som också täcker utgifter för barnet och sist men inte minst så får man ju bostadsbidrag lite olika hur mycket man får men kan tänka mig att det kommer ligga på minst 2000kr "om inte mer" och då är vi uppe i ca: 8800kr.. när jag fick min dotter 25 år gammal jobbade heltid fast anställning i 4 år med 200000kr i årsinkomst så fick jag ut 9600kr i föräldrapennig inget man blir rik på bara för man jobbat och barnbidraget så klarade jag mig utmärkt och hade inga problem med att varken försörja mig eller mitt barn!! det handlar om priotering och vad man tycker är viktigt för en och sitt barn!! och med denna uträkning så hade jag bara 1800kr mer än vad olivia förmodligen kommer få om hon inte till och med får mer i bostadsbidrag, så hon kommer nog att klara sig utmärkt... så lägg ner era jävla onödiga kommentarer, ni blir ju inte drabbade...

2011-01-13 @ 19:38:22

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)

Blogg

Kommentar