en gång för alla .. socialen..

dåså.. en gång för alla ska jag ta upp om socialen ..

ALLA unga mamma som inte är myndiga måste gå till socialen för att dom ska se att man är "normal" och inte håller på med det ena eller andra..

man ska även skriva på papper om olika saker.. som man även går o skriver efter man fött sitt barn..

tar detta kortfattat för jag orkar inte förklara mig , tycker folk kan va tysta som inte vet varför jag ens gått dit :)

verkligen inte för att jag ska ha bidrag för då går man till en annan avdelning på socialen .. detta var familjevården tror jag det heter..

där skriver man på papper och svarar på lite frågor om ens familj, och ens planer osv..

dom måste även se så att man har en vårdnadshavare som är med på detta osv..

så nu vill jag inte höra mer om det.. för nu vet ni varför jag var där :)

pappersarbeten och fårgor o svar..


INGA BIDRGA!

plus ja tycker absolut nt det är fel att gå till socialen .. för det är många som går dit där av ett annat skäl det är inte alltid att det är nått som inte står rätt till..

det trodde jag också först och tyckte att det verkade pinsamt att gå hos soacialen .. men så är det inte för det fick jag förklarat för mig .. och man går dit för olika anledningar..

så kanske även ni som ser ner på socialen kan ändra syn :)? jag kämpar iaf med det!

tar bara upp denna diskutionen denna gången eftersom ni gott kan får höra det från mig!
sen dom som inte förstår vad jag menar med detta ni kan fortsätta tro vad ni vill :)


Kommentarer
Postat av: Nadja

Jag trodde inte att man va tvungen o gå till soc om man är gravid innan 18... Min bebbe kommer efter att jag fyllt 18 iufs, men ingen har informerat mig om det. Då har jag ändå kontakt med socialen därför att jag bor hos min storasyrra... Lusigt :P

Jag gillar din inställning om att folk ska sluta se ner på socialen, de är många som behöver vända sig dit ngn gång i livet! För det mesta kan man tycka att socialen inte är så bra, men egentligen e dom ju det. Tänk hur samhället hade sett ut om vi inte hade haft soc... :S

Vilken vecka är du i? Och bor du i Lkpg?

2011-01-28 @ 23:29:42
URL: http://nadjalaurell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)

Blogg

Kommentar