bebiskläder!

idag har de varit grått o trist så försökte göra nått roligt av de..

ja o mormor o mamma gick på stan ..

shoppade bebiskläder som va riktigt söta!

vad tyx?

sen köpte ja roll one som luktade mums hehe

efterosm ja nt passar några byxor mer så får ja gå med tights men om man har tröja så täcker ju nt de rumpan haha så det tycker ja e så fult att gå med bara tihghts så utan att täcka för ..

så df köpteja på mamma avdelningen såna extra förlängare.. som man har så ser de ut som ett extra långt linne bara :)  o den passar lixom runt magen hehe

herregud vad min mage växer.. haha den e så megastor haha xD

de e kämpigt att gå långa runder o idag har ja verkligen gått långt.. o i slutet trodde jag att magen skulle spricka eller nått.. känns som man har håll fast man har de i hela magen o hundra gg värre.. o sen verk i ryggen osv.. haha riktigt ont hade ja asså!

sen var vi hemma hos mormor o morfar..

där vi åt lunch massa goda mackor o som sagt alla skarattade åt mig för ja har lixom ingen botten ja bara ätet o äter hahaha .....!!!

sen sprang ja o mormor runt o kastade med en börst som mamma ville ha .. men de fick hon nt för de e mormors .. så vi sprang runt i huset som dårar haha så jäkla roligt .. folk måste tro vi e helglana men de e kul o kunna va tramsig ibland.. o vi e rätt galna i vår släkt så de e lugnt :D










my stuff!






Kommentarer
Postat av: en som tror olivia blir en super bra mamma

Sjukt fin bild på din blogg på dig!:)

2011-01-08 @ 23:05:56
Postat av: Anonym

shiit vad stor magen har blivit :-D

2011-01-08 @ 23:16:25
Postat av: Linda

Hur vågar du köpa så mycket barnkläder och vagn,säng och allt redan,vad som kan ju hända :( Menar absolut inget illa men OM det skulle göra det så är det nog inte så kul att stå med alla sakerna kanske!

2011-01-09 @ 00:04:45
Postat av: Anonym

jag har aldrig kommenterat denna blogg, känner inte Olivia, men jag läser den dagligen. väldigt intressant och bra. när jag kommenterar är när jag tycker att något står riktigt fel till hos en människa och nu talar jag om denna linda. VAD TÄNKER DU MED? helt seriöst.. det du säger är bara så absurt och du är riktigt blåst om jag får säga. ska hon låta sin son gå naken, sova på golvet och hur tänker du när barnet inte har en vagn? ska man behöva hålla i barnet 24 eller?

alltså, bättre att sitta och se dum ut än öppna munnen och bevisa det. så shysh nästa gång, TACK!



Och Olivia, lycka till nu och jag vet att du är stark och kommer att klara dig utmärkt, hur svårt det än är. Jag önskar dig all lycka för det förtjänar du.

2011-01-09 @ 02:15:52
Postat av: Linda Igen!

Du som kommenterade mitt inlägg ovan får nog ta och läsa det en gång till! Undrar vem den korkade är igentligen!!!

2011-01-09 @ 11:44:04
Postat av: Mickaela

du linda; hon kan inte få missfall nu lilla gumman, enda gången det kan gå fel är när barnet inte går upp i vikt, växer och om olivia hade börjat röka och kröka nu.. eller om barnet har en svår missbildning.. tro mig jag vet har varit med om det själv! så håll käften and mind your on bussnies



Olivia kand u hjälpa mig med hur man får in ' bebis räknaren ' eller vad man ska säga XD jag får inte in den :S menar den med magen.. försökte jättelänge igår men det gick inte :( haha

kram :)<3

2011-01-09 @ 12:23:03
URL: http://mickaelaahlgren.blogg.se/
Postat av: Carro

Känner inte heller Olivia, men läser hennes blogg varje dag&tycker faktiskt att den är intressantast av dom alla :) Jättefina kläder&jättesöt mage har du fått :)

2011-01-09 @ 12:41:11
URL: http://carolineamandaanette.blogg.se/
Postat av: Linda

Amen vem fan snackar om missfall? Märxs verkligen att ni inte är gamla nog! Jag snackar om helt andra grejjer som att barnet kan dö i magen och under el efter födseln inte om något missfall!!! Det var SÅ jag menade! suck

2011-01-09 @ 12:54:53
Postat av: Anonym

men linda hur tänker du då? Att hon ska köpa ett plagg till bebisen och sen se om allt går bra? Hur ska hon då ha tid sen när bebisen kommer för det går säkert bra, väldigt små chanser nämligen att något händer nu. Hon kan ju inte fixa vagn, spjällsäng m.m när barnet har kommit? Tycker också det var taskigt av dig att skriva en sådan kommentar, du sätter ju tankar i olivias huvud på att det fortfarande kan gå snett. Fast jag tror inte olivia bryr sig för hon är en jätte stark tjej!

2011-01-09 @ 13:21:47
Postat av: Mickaela

Linda; haha men du är fucked up tjejen :) hela du är en suck ;-) <3

2011-01-09 @ 14:11:52
URL: http://mickaelaahlgren.blogg.se/
Postat av: Anonym

Men dom fatta ju inte vad hon menade så hon fick skriva det ordagrannt!

2011-01-09 @ 15:56:24
Postat av: Madelaine

2011-01-09 @ 16:23:47
Postat av: anna-ett barn på jorden, en ängel i himlen & ett mirakel i magen

Barn kan dö när som helst i så fall, i magen, utanför, sjukdom eller olycka eller andra tråkigheter.

Man skall glädjas åt det man har här och nu och försöka fånga dagen, det var något min dotter lärde oss under sina 6.5 år.

2011-01-09 @ 16:48:20
URL: http://bambinidolce.blogg.se/
Postat av: Laserturken

Jag är tillbaka för att lägga ännu en klok kommentar. Tycker du är så jävla omogen. Istället för att köpa babykläder varje dag så borde du kanske spara pengarna? Du snackar om att du vill ha egen lägenhet och sånt. Hur fan ska du klara av det? Du är gravid och tror du är mogen för det, var då mogen och fatta bättre beslut i ditt liv. Socialen kommer ta ditt barn illa kvickt!

2011-01-09 @ 18:41:41
Postat av: IN YOUR FACE LASERÄCKEL

men det är väl bra då isf att det inte är ditt problem "laserturken"! om du nu har så jävla mycket åsikter om andras liv, stå då förfan för vem du är. och den enda som socialen borde ta hand om, är du själv! du kan verkligen inte ha mycket IQ bakom pannbenet. / EN SOM STÅR FÖR SIN ÅSIKT

2011-01-09 @ 19:12:30
URL: http://johannathroback.blogg.se/
Postat av: personen som kommenterade lindakorkhuvud först

HAHHAAHHAHA!

linda,hur gammal är du egentligen?

och btw, du är fortfarande den korkade, tyvärr. du borde ta och göra oss alla en tjänst, håll klaffen och sluta argumentera, dina argument är inte hållbara. som sagt, hellre sitta och se jävligt korkad ut, än öppna munnen och bevisa det. men i ditt fall är det försent...

ser du inte att fler än jag är emot dig och din kommentar? precis, då borde felet ligga hos dig!

right honey?

puss sötan;)

2011-01-09 @ 20:08:56
Postat av: Anonym

och btw

LINDA

1. så skrev ingen att du är korkad. men det verkar som att du själv tkr det om dig själv.

2. vi är nog äldre än dig med tanke på att du inte kan stava MÄRKS! hhahah, pinsamt.

3. gör oss alla en tjänst, SHYSH för 944992 gången.

2011-01-09 @ 20:15:40
Postat av: .

asså , ni förstår nog inte vad linda menade.

hon menar ju att olivia har köpt rätt mycket kläder.

hoppas att du inte har köpt samma storlek ialla.

DÅ ÄR DU KORKAD

håller faktist med linda och tycker det är omoget av er andra att inte förstå vad hon menade.

och sen säga så.

riktigt dålig stil !

2011-01-09 @ 20:39:07
Postat av: .

asså , ni förstår nog inte vad linda menade.

hon menar ju att olivia har köpt rätt mycket kläder.

hoppas att du inte har köpt samma storlek ialla.

DÅ ÄR DU KORKAD

håller faktist med linda och tycker det är omoget av er andra att inte förstå vad hon menade.

och sen säga så.

riktigt dålig stil !

2011-01-09 @ 20:41:02
Postat av: ticia

Linda menar inget illa, vilket hon skrev i inlägget! Allt kan hända med ett barn, det vet väl alla? Min brors sambo är gravid, och vi har inte börjat köpa kläder till barnet ännu, och deras son kommer i februari. Klart man ska köra kläder, vagn o.s.v, men det Linda menar är att man kanske inte ska handla det så tidigt.

2011-01-09 @ 20:57:17
URL: http://[email protected]
Postat av: Anonym

menar inte detta till någon spicifik,

men att köpa bebisgrejer cohs sånt är väl en underbar risk man får ta, i väntan på lyckan. :)

2011-01-09 @ 21:16:25
Postat av: mamma Jenni

stackars Linda. Ni är för dumma för att fatta vad hon igentligen mena.

2011-01-09 @ 21:30:37
Postat av: mamma Jenni

Stackars Linda ni fatta ju inte ens vad hon menade..

2011-01-09 @ 21:34:36
Postat av: Linda!!!!!

Det är då "jag" som är Linda och jag är 32 år gammal och har 2 barn själv varav en dog strax efter födseln så därav menade jag på att du Olivia kanske inte skulle köpa så mycket innan,man kan ju beställa det i förväg tex. Nu hade jag TUREN om man säger så att förbeställa så jag slapp ha det mitt i alltihopa efter att min dotter dog,det var så jag menade-inget illa ment alltså,jag trodde verkligen inte att jag skulle behöva skriva det så ordagrannt för att ni korkade småbrudar skulle förstå,jag menar bara inlägget om att "hon kan inte få missfall nu"-JO det kan man visst det få fast det heter något annat bara! Slå upp det vet jag,läs på lite för ni är inte ett dugg pålästa här inne! Ni som förstod mig från första början-TACK <3

2011-01-10 @ 00:48:57
Postat av: Anonym

Jag förstod dig Linda...

2011-01-10 @ 00:49:52
Postat av: Anonym

om man kollar bloggen så har hon inte köpt så många kläder iaf.. 11 plagg har hon köpt. Sen att hon får saker av nära & kära det är ju klart. Man vill ju skämma bort den lille redan innan den kommer. Jag kan förstå dig Linda, och jag beklagar att du mist ett barn, jag kan inte förstå din sorg för jag har bara blivigt tvingad att göra abort, så det är den ända sorg jag har. Men sen tycker jag ändå det var en onödig kommentar av dig då olivia redan får massa negativa kommentarer varje dag, och ingen kan säga något annat än att det var en negativ kommentar. Man får lov att tycka vad man vill, men man behöver inte säga det.

2011-01-10 @ 11:52:01
Postat av: mamma jenni

hmm... ni borde skämmas ni som gick på sådär. beklagar även sorgen för dig Linda.

2011-01-10 @ 16:40:15
Postat av: Anonym

förstår linda, sen "om" något sånt händer en så blir man ju bara mer ledsen av att titta på alla bebis kläder och sedan packa ner dom...hemsk känsla...

2011-01-10 @ 19:26:16
Postat av: Lina - Melkers mamma

Allt kan absolut hända när som men så går inte att tänka. man har så många nojjor ändå. att bygga sitt näste är en del av att förbereda sig som blivande mamma. Det kan också vara en ekonomisk fråga, det kostar en del att köpa på sig allt som behövs och då kanske man behöver dela upp dessa kostnader och handla lite då och då. Är upp till var och en.

2011-01-11 @ 20:52:29
URL: http://vackertliv.blogg.se/
Postat av: Till Linda (och olivia)

Linda - Från din första kommentar var jag på din sida.

sen till bla "personen som skrev till linda först" som kommenterade hur hon stavade - det finns något som kallas dyslexi (menar inte att Linda har det) och tycker du det är någonting att påpeka och kalla korkat?

och btw ... ser DU nu hur många som ställt sig på Lindas sida? då borde felet ligga hos dig om jag förstod ditt argument rätt.

Kämpa på Olivia, du är stark och lyssna inte vad folk säger. Du kommer klara detta galant!

2011-01-11 @ 23:58:53

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)

Blogg

Kommentar