Lillejulafton <3

idag är det redan lillejulafton! helt sjutkt!

kan inte förstå det, ingen snö, ingen julkänsla, inget jul mys, inga julklappsrunder, inget julbak osv..

allt va mycket bättre förr då man var liten och bekymmer som nite var bekymmer var stora bekymmer... hehe ;)

kommer så väl ihåg hur jag älskade julgranen, vi har alltid haft kunsgran, stor och fin som inte stix...

leke alltid med mina barbie dockor i granen så bodde dom på vars en våning i granen ... så mysigt det var..

jag och min lillebror byggde koja där vi var i tomteverkstaden och slog in julklappat!

gick lucia för mamma och pappa!

åt lussekatter varje morgon framflr julkalendern...

idag har jag och tellus iaf varit väldigt fina!

nya kläder och matchande kläder såklart"

har fira lillejul i tomelilla idag..

handling, matlagning, middag, tellus träffade tomten och vi fick julklappar!

tellus fick en massa böcker och leksaksbilar

han fick en bondgård

och en lära gå vagn typ fast det var leksaker på den som blinkar och sjunger och pratar..

detta fick han av sin andra sida om man säger så..

jag fick en JÄTTE FIN  ring och ett armband av <3..

sen fick jag ett par mysiga varma tjocka strumpor eftersom jag alltid fryser ;)

och en skåldeckoration eller hur jag ska kalla det!

och kuvert med pengar!



har även varit och besökt en person idag i mellan passet...

väldigt speciellt..

men uppskattat....



nu ikväll har jag firat hos farmor o farfar med min familj och mina kusiner!

åt världen godaste oxfile rostbiff med sås och hackebackspotatis...


efterätt var glassbomb med choklad glass i mitteln, hallon/blåbär sorbet i andra lagret och längst ut vanilj farfä..

hallon och blåbär till det!

sen blev det julklapps leken!

jag vann:

bommuls padds
tvål
lavendel doftkrydda
chokladask

nu är jag dödstrött, och hoppas på en underbar natt med mycket skönhetssömn!



ska lägga mig och se de två sista avsnittten av julkalendern ;) så ser jag det sista imorogn , JULAFTON!!

min goa lilla grabb var inte alls rädd för tomten! han bara skrattatde och drog honom i skägget och i näsan , hahah ja så kan man ju också göra :p ....




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)

Blogg

Kommentar