possitivt o neggativt!

alla vet vi om att man blir mycket gladare i hela kropp o själ när man är possitiv!

denna text ja kommer skriva nu är inte för att jag mår dåligt eller någonting, utan jag känner bara för att skriva lite om det, och hoppas att någon tar åt sig och förstår..

jag får många kommentarer om att, skit i dom idioterna som skriver dumma saker osv..

men om jag ska vara ärlig är det inte kommentarerna jag mår dåligt över när jag väl mår dåligt, det finns så mycket mer bekymmer och sorligheter som jag får vara med om varje dag ..

kommentarer e bara en baggatell :)

men jag är ändå glad för stöttande ord<3

vi vet alla att dom som snackar skit och inte har annat för sig än att klanka ner på andra, dom har själv tora problem och är avundsjuka och har ingte någon särkilt bra självkänsla!

alla männsikor har någon gång snackat skit, även jag..  och jag kan erkänna att om jag tycker nått e orättvist och jag blir extremt avundsjuk så har jag tidigare vräkt ur mig saker, fast mest för mig själv men ändå, så jag förstår folk..

men jag tycker ändå att när det inte angår andra folks liv, varför då lägga ner tid och dålig energi på det? jag skriver till dom som är intresserade och vill väl och tycker detta är spännande, detta är ingen skvallerblogg där man ska starta bråk :)

det var igentligen inte ens detta jag skulle skriva om, men det är så himla lätt att skriva tusen saker eftersom man vill så gärna att dom folken som har så låg nivå ska inse att det verkligen inte leder någon vart.. säg vad ni tycker en gågn, det räcker, barnet försvinner inte, jag ger inte upp inget ändras pga folk kommentarer.. life goes on!

det jag igentligen skulle säga är arr vi människor vi ändrar ofta allting till neggativt! automatiskt..

vi ger inte ens det positiva en chans..

vi måste bättra oss på det, det kan vara svårt, blunda ta några andetag och tänk efter innan man öppnar munnen och surar.. själen mår dåligt, vi vill väll vara glada?

som ett bra exempel jag satt och kom på innan idag..

när man är kär, oerhört kär.. då gör det så ont när man ska lämna sin partner, man kan ha varit i några dagar och sen ska man sova hemma en kväll eller bara lämna varandra i nån timme..

när man går ifrån varandra, oftast, så ser man så ledsen ut och surar lite osv..

men hallå ge ett leende ist och säg nått snällt och tänk poitivt, vi ses snart igen lixom, jag tror att ett förhållande hade varit mycket bättre och roligare då!

jag är ingen expert tro mig , jag är en tjej med höga krav, jag är inte lätt, riktigt envis och vet vad jag vill.. men jag har känslor vilket är det viktigaste av allt..

längst där inne vet jag om att alla människor har känslor.. hur kall och idiotiskt man än beter sig på så vet jag att man känner något..

glädje och kärlek är det viktigate! närhet och släkt och vänner..

någon har under min gravititet sagt till mig , men olivia vad tänker du med? man kan inte leva på kärlek, du måste tjäna mycket pengar så barnet kan få saker...

nänänä! helt fel, kärleken är det absolut viktigaste, en bebsi föds inte och pekar på allt den vill ha, hur skulle det då se ut va? vilken fasad? jag har allt som behövs och lite till, inga problem med pengarna, klarar mig utan bidrag från någon! får inte hjälp av någon ( nu menar jag tex socialen osv) men jag har underbar släkt och vänner och familj som stöttar, man får saker som andras barn växt ur, folk blir sugna på att köpa nått som dom tycker är fint.. tro mig , pengar är inte allt..

vi måste lära oss att inte se allt å neggativt, se de possitivt ist!

ett skratt förlänger livet brukar man säga!

det finns inget ont som inte har nått gott med sig..

allt sker med ödet enligt mig..

hade jag inte gjort si eller så , hade det inte hänt dittan eller dattan..

hade jag aldrig skrivigt just den meningen till den personen , så hade vi aldrig varit så tighta vänner som idag..

hade jag aldrig stannat hemma den kvällen , hade jag kanske aldrig funnit mer..

man kan känna sig som om allt är ett helvete och man är på botten och inte kan ta sig upp, men det gör man , tillslut , det kan ta evigheter... men håller sig inte på toppen länge.. man blåser ner imellanåt..   upp och ner får man klättra..

men allt sker med ödet, händer något dåligt, då var det meningen, det kommer du märka och se från en annan yn när du kommit över det dåliga..

en ista sak, för nu orkar jag inte trötta ut er mer med mina texter..

alla är världa en chans.. döm inte, utan se och lyssna...

 


Kommentarer
Postat av: Tanja

Många kloka ord och tankar! Du skall få mitt talesätt här " Vi är födda för att hjälpa varandra inte för att stjälpa varandra"!!!

2011-04-17 @ 23:38:28
Postat av: Kimmie

Jag tycker om din blogg och du är stark som klarar detta. men ett litet tips, det är svårt att läsa de långa inläggen när du centrerar texten. Skulle du inte kunna ha den vanlig istället. Det hade uppskattats.



Stor kram till dig, hoppas han vill komma ut snart. :)

2011-04-17 @ 23:42:35
URL: http://frommypointofvue.blogg.se/
Postat av: Emelie

Bra sagt! Håller helt med dig!!

Hoppas på att du har rätt med de om månen , vi kan ju hoppas på att den kommer i natt! :)

Kram!

2011-04-18 @ 00:50:52
URL: http://www.emeliesvenssson.devote.se
Postat av: Carro

Bra sagt Olivia! Jättefin bild på dig också :)

2011-04-18 @ 08:45:14
URL: http://carolineamandaanette.blogg.se/
Postat av: Anonym

Förkortningar är helt OK men prova stava rätt eller använd orbehandlings program innan med rättstavning.

2011-04-18 @ 11:48:20
Postat av: J

Hej,

Jag "halkade" av ren slump in på din blogg och måste erkänna att jag tyckte, att i alla fall delar av den, var mycket intressanta. Orutinerad bloggläsare som jag är måste jag säga att det är fascinerande hur man kan erbjudas en, mer eller mindre begränsad, inblick i någons liv.

Har även tagit del av några kommentarer och blir inte förvånad över att åsikterna är så olika. Det är starka känslor och stora saker du skriver om, så det är lätt att man som läsare tar till sig av subjektiva uppfattningar i syfte att skaffa sig en bredare förståelse av situationen.

Jag kan förstå att vissa ser på din livssituation idag med en viss skepticism. Min uppfattning är att de flesta negativa åsikter som du bemöter kan sammanfattas med påståendet att det kommer, periodvis, bli tufft för dig. Även om vissa synes lida av stora svårigheter att uttrycka sig på ett socialt anpassat sätt.

När jag säger att det periodvis kommer bli tufft säger jag det i högsta grad av vördnad och respekt, jag är imponerad av dig. Du har gjort ett ställningstagande och de kommer du få leva med. Även om det känns jobbigt att folk kritiserar dig är det i slutändan ett mycket vackert ställningstagande du gjort, du håller på att sätta ett nytt liv till världen. Ett vackert och oskyldigt barn helt hängiven och beroende av just dig.

Jag är övertygad om att du kommer bli en bra mor och om du hanterar det jobbiga i livet kommer du ta dig igenom det som en starkare person.

Som jag poängterade innan och som du själv skriver om i din blogg tror jag de flesta människor (även om det är svårt att se ibland) är goda innerst inne. Försök att se deras kritik som konstruktiv och sålla bort den bra kritiken mot idiotiska uttalanden.

Avundsjuka och fördomar finns överallt i världen och de kommer du i olika sammanhang förmodligen hamna i kant med under hela ditt liv. Jag är också med om en hel del intriger, "fulspel" och ohederlighet i skolan, även om de dock verkar vara något mer sofistikerade än många som gjort totalt hjärndöda inlägg i din blogg.

Om ingen sagt det till dig redan så är min rekommendation att du hjälper myndigheterna att fastställa faderskapstestet. Det är endast till din fördel (och barnets). För barnets skull tycker jag även du ska ta ut din legala rätt till underhållsstöd från pappan. Du får oftast mer pengar om du kräver försäkringskassans uträkningsmodell istället för föräldrabalkens. Beträffande vårdnaden kommer du ensam få bestämma över om du vill att pappan skall få delad vårdnad eller inte. Om inte, kan du fortfarande godkänna umgängesrätt.

Jag tror att när barnets fötts kommer de flesta påhopp emot dig försvinna. Om inte så finns det möjlighet att stämma dem som uttalar helt oacceptabla och idiotiska uttalanden för förolämpning alt. förtal enligt brottsbalkens regler. Åsikter och värdeomdömen är givetvis alltid okej, men du behöver aldrig acceptera att folk benämner dig som "hora" eller dylikt.

Hoppas inget av de jag skrivit förvärrat din situation på något sätt, det var aldrig mina intentioner. Du verkar vara en spännande, rolig, intressant, snäll och mycket vacker ung tjej och jag tror att du kommer bli en strålande mamma! Lycka till i livet och med kommande moderskapet.



MVH J. Jurist.stud. Uppsala



2011-04-18 @ 14:14:16
Postat av: Amanda

texten kom rakt in i hjärtat ! <3

2011-04-18 @ 15:06:41
URL: http://amanda-amorvincitomnia.blogspot.com/
Postat av: Emma 16 & gravid

Oj, vad du skrev mycket. Men allt är sant. Bra skrivet! :)

2011-04-18 @ 18:12:33
URL: http://mommyemma.blogg.se/
Postat av: Angelica

Hej, olivia! Jag har följt din blogg ända sedan du var med på omslaget i YA. Jag måste säga att du är så stark! Du är en riktig förebild för alla tjejer i din ålder, gravida eller ej! vilket du absolut bevisar med detta inlägg, hur gammal var du nu igen ;)?! haha du låter lika klok som en 70årig mormor:) När man läser din blogg vill man bara ge dig "kraft" att strunta i alla dumma kommentarer. Så att du slipper slösa din dyrbara tid gråtandes för att några idiotet inte har något annat att göra! men det är väll Ystad i ett nötskal, det kommer alltid finnas de som är avundsjuka!

Take Care! och här kommer lite "kraft";) haha

2011-04-20 @ 09:10:52
Postat av: frida

Hej!

Tänkte tipsa om en superbra gratissajt: http://www.supergratis.se/?r=75450



Genom denna sida samlar man poäng genom att utföra gratiskampanjer, tävlingar osv. För att sedan byta in sina poäng mot valfri pryl (telefon, kamera, presentkort osv)

Jag själv har samlat ihop till en kamera och 1000kr på HM.



Gratis är gott, eller hur?

Prova du också :) Helt gratis!

2011-04-20 @ 09:32:22
URL: http://www.supergratis.se/?r=7545
Postat av: Josefin

Hej olivia, jag är ett stort fan av bde dig och din blogg, tycker du är sjukt modig och stark! Men snälla, snälla, snälla, kolla igenom vad du skrivit innan du lägger upp det för du har råkat felstava på måånga ställen och då blir det jätte jobbigt att läsa, och det är synd för bloggen är superintressant!

tack på förhand <3

2011-04-20 @ 13:22:37
Postat av: Mathilda

Stämmer helt och hållet men av egna erfaremheter glömmer man ofta det när det väl är som tuffast och vågar inte ta det till sig och tro på det :/ Men det är helt klart sant!

2011-04-20 @ 22:36:23

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)

Blogg

Kommentar