BM

igår va ja på MVC hos min BM!!
vi lyssnade på bebisens hjärta♥
det lät som ett litet tåg haha de slog iaf jätte snabbt i de lät fint! så allt va bra med bebeisen iaf!

jag har fått utskrivigt starka tabletter av en läkare som ska hjälpa mot mitt illamående eftersom postafen nt alls hjälpte.. så nu testar ja dessa som e starka o måste fås på recept..
dom heter legigan!

jag fick tid till ultraljud den 18 novermber o då ska ja kolla könet :D spännande!!


igår:
igår låg ja med min körtelfeber hela dagen där med.. svettades som en gris haha
 tog panodil o illamående tabletten så mot kvällen så mådde ja helt okej så ja o familjen åt tacos o sen blev det diol :D<3
sen somnade ja framför tv:n o sen har ja nt kunnat sova på hela natten har så jävla ont o min hals har svullnat riktigt mkt så svårt o andas o svälja...
så nu har vi ringt sjuhuset så får se hur allt blir.. blir jävligt arg över att dom nt gör nått utan säger till mig o vänta tills de blir värre?? ofta? nä men gå hem o sen när halsen svullnar igen kan du komma :D
men vi tänker nt göra nått åt saken mer än att vi tar blod sen kan du gå hem o vila..

de blir o bara ligga hela dagen idag som alla andra dagar typ.. film o tv..


FRÅGOR O SVAR:

ska du göra kejsarsnitt?:

haha nej inte vad ja vet.. de får man nt bestämma själv.. de gör man bara om bebisen ligger fel o den inte går att vända eller om bekena är för trånga.. så nej ja kommer föda normalt om inget annat sker innan dess... dom vill inte göra kejsarsnitt på sjukhuset ändå , finns många som e rädda o föda så dom vill ha de men dom får psykolog hjälp för dom vill nt ge kejsarsnitt man får föda vanligt!


säker på att de va bebisen som sparkade o de nt va gaser?:

haha ja sånt känner man ju.. de e rätt stor skillnad på bubblur frpn bebisen, gaser, o spark
o jo man kan visst känna bebissparkar innan vecka 18.. om man e smal om magen så kan man känna de väldigt tidigt min mamma kände mig i vecka 14..
e man lite "stor" sen innan så kan de va svårt men även där kan man känna sparkar.. så de e ksitsnack om att man nt kan känna redan :)



jag när ja va liten :)


Kommentarer
Postat av: Nora

Hej olivia!

Vad tror du att det blir? kille eller tjej?

Kommit på några namn?

2010-10-16 @ 12:41:29
URL: http://norisens.blogg.se/
Postat av: Sara

Lycka till!:)

2010-10-17 @ 03:27:53
Postat av: Maffe

söt liten baby du var Olivia !

2010-10-17 @ 22:42:19
URL: http://www.djmaffe.se
Postat av: Filippa - mamma till Liam

Vänta bara tills halsbrännan kommer :P

Jag mådde illa tills jag var i vecka 18 och kräktes varje morgon.. Vid vecka 25 kom halsbrännan den var nästan värre!

kram på dig!

2010-10-18 @ 19:04:10
URL: http://liamochvi.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)

Blogg

Kommentar